Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Za svaku četvrtu industrijsku revoluciju potrebni su sposobni „revolucionari” da je do kraja iznesu

    Piše: Darko Soković, Rukovodeći partner za strategiju i razvoj, Propulsion

    Rekli smo sebi lepo: ne uzimaj gluposti po Americi, jer koliko uopšte neko može da nakupuje magneta, privezaka i jeftinih suvenira! Ipak, gde god smo zabazali, od Njujorka do San Franciska, preko svake zabiti Mičigena, Arizone, pola Kalifornije, predgrađa Las Vegasa i ruralne Nevade, pravac – suvenirnica!

    Kupujem tako jednu bojanku s motivima San Franciska, pa knjižicu za decu (zvuči kao, ne daj bože, priručnik!) „Baštovan sa Alkatraza”, lepe kineske PVC odlivke mosta Golden gejt i sve tako, te me vlasnica upita, kako to po Americi obično biva, odakle sam. Ja ponosno graknem, a ona meni: „Imamo tu, gore, stanara iz Srbije. On nam je simbol za sve uzbudljivo! Ima jedno lepo i retko srpsko ime – Darko, ne znam jeste li čuli.”

    Pa šta čovek na ovo da kaže, nego da se istopi! Ja se, svakako, celog života osećam toplo i fino što sam Darko, ali sad kao da mi je bilo najlepše. Kao Darko sam se osetio i kad smo, napaćeni od dugog puta, sleteli na njujorški JFK, da započnemo svoju višenedeljnu turu po Americi. Tu nas je Gugl kao partnere zvao na svoju najveću godišnju konferenciju u Las Vegasu, a mi odučili da ceo put pretvorimo u avanturu od Istočne do Zapadne obale, da vidimo šta se može videti i istražimo sve što nam u poslovnom smislu stoji na raspolaganju u Americi.

    Svima je jasno da je Amerika ogromna, ali njena stvarna veličina leži u obilju mogućnosti koje pruža u svim sferama života, gde ljudi imaju slobodu izbora, bilo na tržištu, u životu ili kad je reč o odlučivanju u državi. Kada su ti na raspolaganju slobodni izbori, otvara ti se veza sa čitavim svetom, ma i šire od toga! Slažemo se da smo „povezani sa svetom” kroz razne vidljive i manje vidljive veze, što nam poručuju kolege iz USAID-a, koji je pokrenuo novu inicijativu „Povezani”, sa ciljem osnaživanja novih generacija u Srbiji. U doba globalnog napretka mogućnosti za širenje poslovanja, uticaja i komunikacije – neograničene su, a mnogi od nas znaju da fizičke granice naše zemlje nisu prepreka našim ambicijama i razvoju. To nam je jedino bilo logično: nedavno je naša organizacija započela svoje novo, evropsko poglavlje, sa sedištem u Bratislavi, pa nije imalo smisla čekati – nova tržišta, ideje, mogućnosti i ciljevi, mislimo, tu su nam, nadohvat ruke, čak i kad su preko okeana.

    Propulsion

    Darko Soković,

    Nepojmljivo je koliko je na Guglovoj konferenciji „Klaud nekst” u Las Vegasu bilo ljudi; pred svih nas trideset i kusur hiljada objavio je ovo lično Sundar Pičai, šef i glavni vođa Gugla, uz Tomasa Kurijana, koji je na čelu departmana za poslovanje „u oblaku”. Pročitao sam u pozivnici da će nas biti dve i po hiljade, ali to se odnosilo samo na nas, Guglove partnere – no, toliko učesnika iz celog sveta, pa izlagača, inovatora, pa zaposlenih u Guglu i partnerskim kompanijama i svih drugih prosto je učinilo ovaj događaj nestvarnim i maltene nesvarljivim.

    Sve je bilo posvećeno veštačkoj inteligenciji (AI), jednoj nevidljivoj infrastrukturi kojom smo svi mi povezani sa svetom. Sposobnost Gugla, sadašnjeg giganta pretraživanja interneta i oglašavanja, da se prilagodi uzbudljivim novim tehnologijama proizilazi iz ranijih investicija i istraživanja u oblasti AI, kao i ogromnog prisustva u infrastrukturi „u oblaku”. Period u kome je ta njihova poslovna divizija svakodnevno gubila pare davno je iza njih; sad je to visokoprofitabilno odeljenje Gugla čini se i glavno za njihovu i globalnu budućnost.

    „Jedan od razloga zbog kojeg ’Klaud’ pokazuje toliki napredak jesu naše promišljene investicije u AI. Već smo neko vreme svesni da će to biti sledeća tehnologija koja transformiše kompanije. Naše investicije u infrastrukturu i AI modele omogućavaju nam da budemo na čelu promena u ovom sektoru. Ponosni smo na to što više od šezdeset posto startapova koji se bave generativnim AI i skoro devedeset posto onih vrednijih od milijardu dolara, a koji su profitabilni – koriste ’Gugl klaud’”, kazao je izvršni direktor Gugla.

    I naš Propulsion našao je na ovom gigantskom događaju sebi fino, udobno mesto u tom kovitlacu svega novog kuda naš digitalni svet, i svet uopšte, stremi, jer je o ovim temama sada, više nego ikad, neophodno govoriti glasno, nepatvoreno, bez uvijanja i tehnikalija, jasno povezujući njihove ishode sa uspehom svakog pojedinca, svake kompanije i čitavog društva, a mi smo tu na domaćem terenu. Za svaku AI inicijativu potrebna nam je, s druge strane, sveobuhvatna uključenost i pismenost za veštačku inteligenciju; za svaku transformaciju – spremna generacija transformatora i early adoptera; za svaku četvrtu i inu industrijsku revoluciju – sposobni „revolucionari” da je do kraja iznesu.

    Videli smo, stoga, da smo mi, Propulsion, na svaki način sa svetom povezani, a na povezani.rs su i mnogi drugi pojedinci, biznisi i organizacije iz Srbije koji su pokazali sposobnost da se nose sa izazovima modernog doba.

    Sad, kad smo se vratili, delim magnete i bojanke dragim ljudima. Sebi nisam kupio gotovo ništa. Prijalo mi je što sam otišao kao Darko i vratio se kao Darko, ali to mi nema ono značenje koje je imalo pre. Prosto, taj neki „Darko”, postalo mi je jasno nakon Amerike, jesmo svi mi koji zagovaramo vrednosti kao što su sloboda, prilagodljivost i uspeh u globalnom okruženju, koji cenimo nezavisnost u radu, koristimo digitalne alate za profesionalni razvoj i neprekidno istražujemo mogućnosti koje se nude izvan naših zajednica – vrata su nam širom otvorena ne samo za povezivanje sa svetom već i da budemo deo tog sveta, već sad.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Danijel Rakić / Propulsion

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE