
Wienerberger – Građevinski gigant sa vizijom održivog razvoja
Kompanija wienerberger je globalni lider u proizvodnji tradicionalnih građevinskih materijala i slovi za jednog od vodećih proizvođača građevinskih materijala u svetu. Na srpsko tržište je wienerberger ušao akvizicijom kompanije Tondach, koja je prvobitno kupila fabriku „Potisje Kanjiža”, sa tradicijom dužom od 100 godina. Ova akvizicija je donela i značajne investicije, koje su omogućile dalji razvoj poslovanja u Srbiji i u regionu, čime je osnažena liderska pozicija na srpskom tržištu kada je u pitanju crep, te ostvarena saradnja sa velikim brojem partnera uz nacionalnu distribuciju.
Od septembra 2024. godine, wienerberger je krovni brend svim proizvodnim brendovima – na globalnom tržištu, ali i u Srbiji, što predstavlja prvi korak u pripremi dalje ekspanzije poslovanja. U narednom periodu se očekuje dodatno razvijanje poslovanja uz značajna ulaganja, posebno u segmentu cevi i behaton ploča. Wienerberger, kao krovni brend, objedinjuje brendove Tondach za crep, Porotherm za blokove, Terca za cigle, Pipelife i Vargon za sisteme za cevi i Semmelrock za behaton ploče.
Značajan udeo u uspehu poslovanja ima i izvoz na regionalna tržišta, koja se solidno razvijaju, posebno ukoliko se porede sa izazovima sa kojima se susreću tržišta zapadne Evrope.
Osim fabrike u Kanjiži, gde se proizvodi crep, wienerberger je prisutan sa više fabrika u regionu za proizvodnju blokova, cevi i behaton ploča. Regionalna tržišta su od velikog značaja za kompaniju i u proteklim godinama su se dobro razvijala, posebno u poređenju sa izazovima koji su postojali na tržištima zapadne Evrope. U narednom periodu planirana je dalja ekspanzija prisustva wienerbergera na domaćem tržištu i u regionu kao pouzdanog partnera svim subjektima u građevini. Investicije su usmerene na unapređenje i proširenje asortimana, kao i na realizaciju wienerbergerove strategije održivog poslovanja, uz odgovornost za ljude i prirodu kroz doprinos zdravom, globalnom ekosistemu, pridržavajući se ESG kriterijuma.
U svojoj strategiji održivosti wienerberger se fokusira na oblasti dekarbonizacije, cirkularne ekonomije i biodiverziteta. Kompanija je, između ostalog, nosilac ECO Vadis Platinum medalje, što je svrstava u jedan odsto najboljih kompanija u ovoj industriji. Kao vodeći međunarodni dobavljač građevinskih materijala i infrastrukturnih rešenja, wienerberger ne samo da proizvodi održive proizvode već i nastoji da zaštiti životnu sredinu na najbolji mogući način kroz mere za promovisanje biodiverziteta, koje su sprovedene na više od 200 wienerbergerovih proizvodnih lokacija, sa ciljem optimizacije korišćenja zemljišta u ruralnim i urbanim oblastima, suzbijanja gubitka biološke raznovrsnosti i doprinosa obnavljanju ekosistema. Jedan od primera najbolje prakse predstavljaju košnice za 80.000 pčela na krovu sedišta wienerbergera, u Beču.
Fabrika u Kanjiži uživa visok ugled među evropskim fabrikama, zahvaljujući izvanrednim rezultatima koji se ostvaruju efikasnom proizvodnjom uz smanjenje potrošnje energije i sirovina, kao i smanjenje ugljeničnog otiska. U narednom periodu je planiran projekat izgradnje solarnih panela u fabrici.
Inovativnost se danas podrazumeva i u građevinskoj industriji, velika pažnja se posvećuje inovacijama koje doprinose održivosti, kao centralnom elementu strategije poslovanja kompanije, uz punu svest da danas u najvećoj meri visokotehnološki sektor diktira trendove rešenja za energetsku efikasnost i održivost, vođen zahtevima potrošača i uticajem digitalizacije i veštačke inteligencije. Pametna rešenja postaju standard u uređenjima prostora, kao i rešenja za energetsku efikasnost i održivost. Ovi trendovi se međusobno dopunjavaju i ubuduće će se zajedno razvijati. Wienerberger prati tu dinamiku. Ove godine je najvećom investicijom, akvizicijom kompanije Terreal, postao vlasnik ove kompanije. Terreal je jedna od vodećih firmi za napredna rešenja na krovovima, što se naročito odnosi na sisteme za integrisanje solarnih panela na kosim krovovima. Očekuje se dinamičan razvoj u ovoj oblasti poslovanja u narednom periodu.
Fokusiran na razvoj i plasman inovativnih proizvoda, zahvaljujući saradnji sa arhitektama i projektnim timovima, wienerberger prati sve trendove. Jednu od inovacija predstavlja crep većeg formata, koji je veoma popularan kod potrošača. Potrošači traže i drugačije boje nego ranije, uglavnom su to jake i tamne boje, za koje se koriste još bolja zaštita i kvalitetniji materijali kako bi izdržale temperaturne fluktuacije.
Wienerberger je uspostavio internacionalno merodavnu nagradu za projektne biroe – „Brick Award”, koja se dodeljuje svake druge godine, sa željom da promoviše korišćenje materijala od opeke, pre svega cigle, kao tradicionalni materijal za koji se veruje da nema adekvatnu zamenu. Na ovom takmičenju mogu da učestvuju arhitekte iz celog sveta, sa projektima koji ne moraju da budu rađeni wienerbergerovim materijalima, jer je cilj nagrade da podrži korišćenje tradicionalnih materijala. Naredni ciklus je već počeo, pozivaju se arhitekte iz Srbije da uzmu aktivno učešće na konkursu, gde će pobednici biti proglašeni na globalnom „Brick Awardu” 2026. godine.
Kompanija wienerberger je posvećena očuvanju tradicije u svim fabrikama i lokalnim zajednicama u kojima posluje. U Kanjiži se sa ponosom može pohvaliti tradicijom dužom od jednog veka i uz zahvalnost ističe da u fabrici rade mnoge kolege čiji su preci, takođe, radili u fabrici. Odnos poverenja i saradnje se razvijao decenijama, kompanija aktivno učestvuje u različitim aktivnostima u zajednici, posebno kada je potrebna pomoć. U junu ove godine, opštinu Osečina pogodilo je snažno nevreme, koje je nanelo veliku štetu domaćinstvima. Kompanija je brzo reagovala donacijom materijala za sanaciju krovova, kako bi, barem delimično, olakšala nastalu štetu.
Wienerberger ima ulogu pouzdanog partnera koji pruža čvrstu podršku svojim kupcima u razvoju njihovog poslovanja, zahvaljujući snažnim partnerskim odnosima s kupcima i distributerima i poslovanjem isključivo kroz lokalne partnere radi isporuke premijum proizvoda uz sveobuhvatnu uslugu – od prodaje do postprodaje.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: wienerberger