
Vodeći svetski proizvođač žestine prodaje deo imovine
Britanski proizvođač pića Diageo predstavio je plan za smanjenje troškova za 500 miliona dolara i za prodaju dela imovine do 2028. godine.
Uštede na troškovima proizašle bi iz promena vezanih uz ulaganja Diageoa u trgovinu i troškove oglašavanja, režijske troškove i lanac snabdevanja, rekao je investitorima finansijski direktor Nik Jhangiani.
Taj proizvođač viskija Johnnie Walker i piva Guinness i vodeći svetski proizvođač žestine očekuje da će takođe prodati deo značajne imovine, ali će zadržati brend Guinness, a cilj je da smanji zaduženost.
„Vidimo neke prilike za znatno smanjenje portfolija. Jasno je da će to biti obimnije u odnosu na prodaje brendova kojima ste svedočili protekle tri godine“, kazao je Jhangiani.
Izvršna direktorka Debra Crew kasnije je izjavila novinarima da se „ništa nije promenilo“ u pogledu uspešnog brenda piva Guinness čiju prodaju je isključio Diageo ranije ove godine.
Plan o rezovima ne uključuje otpuštanja velikih razmera, iako bi mogle biti uključene neke promene u broju zaposlenih preko smanjenja dinamike zapošljavanja, rekla je Crew.
Smanjenje troškova pomoći će Diageu da ostvari slobodan novčani tok od oko 3 milijarde dolara godišnje od fiskalne 2026, saopštila je kompanija.
Ujedno je ublažila očekivani udar američkih carina na poslovanje budući da se pretnje carinama od 25 odsto za meksičku tekilu i kanadski viski nisu ostvarile.
Kompanija se, međutim, i dalje suočava s teškim uslovima na ključnim tržištima poput Sjedinjenih Država i Evrope.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Index
Foto: Pixabay