
Vladimir Kovač: DigiTalk je postao sinonim za networking u tech zajednici
U razgovoru sa Vladimirom Kovačom, suosnivačem DigiTalk-a, saznali smo kako su godine posvećenosti i jasna vizija doprinele izgradnji ovog prepoznatljivog brenda na tech sceni, kakvi trendovi nas očekuju u digitalnoj industriji 2025. godine i kako konferencije mogu podstaći razvoj startup ekosistema. DigiTalk konferencija, jedno od ključnih okupljanja digitalne i e-commerce zajednice u regionu, koja će se održati od 10. do 13. aprila u Zrenjaninu bila je povod našeg razgovora.
Kako ste DigiTalk izgradili u prepoznatljiv brend na regionalnoj tech sceni?
Pre svega bih rekao jednom iskrenom posvećenošću. Ja lično sam se pre petnaest godina opredelio da karijeru posvetim isključivo događajima i mladim ljudima, i to mi je fokus već više od deceniju. Kada ljudi vide da ste posvećeni jednoj ideji, da ste istrajni i iskreni, onda vas rado prate na tom putu. Važno je samo da na tom putu ne izgubite nešto usput, da ne zaboravite koji su vam primarni ciljevi, šta je ideja i fokus vaših događaja. Izazova je tokom godina mnogo, a ukoliko uspete da ostanete fokusirani i verni pravim vrednostima, ljudi će vas pratiti.
Tech i digital scena je tu zahvalna zato što se ljudi međusobno poznaju, prate i podržavaju. Ukoliko radite nešto što ima vrednost za zajednicu, ta ista zajednica će vam vrlo brzo uzvratiti.
Kako ocenjujete event kulturu u Srbiji kada je reč o digitalnim konferencijama i ima li pomaka u odnosu na prethodne godine?
Pomaka ima, ali na žalost taj pomak nije na bolje. Tehnološke kompanije, a posebno IT kompanije su zahvaćene velikom krizom. Kriza se prvo kod nas slila sa velikih tehnoloških globalnih kompanija, a onda je zahvatila ceo IT sektor na lokalnom tržištu, i evo mi smo već treću godina za redom pod udarom te krize. Zbog cele te situacije prioriteti, a samim tim i budžeti kompanija su se drastično promenili. Podrška zajednici, employer branding aktivnosti kao i eksterna komunikacija, sve je to nekako preko noći nestalo i vrlo je malo kompanija koje su danas prisutne na tech i digitalnim konferencijama. U svetlu celog tog ambijenta mi iskreno ne možemo pričati da se event kultura razvija. I dalje su ti sponzorski budžeti za nastupe kompanija neuporedivo manji nego na konferencijama u regionu, a i kultura plaćanja karata za konferencije kod nas još uvek nije na nivou regiona. Dok je bilo gde u regionu cena karte od pet stotina eura za neki događaj normalna stvar, mi to kod nas još uvek nismo dostigli. Sve to dodatno utiče da celokupna scena stagnira.
Šta nam donosi 2025 godina po pitanju trendova u digitalnoj industriji i na koji način ih DigiTalk prati?
Svakako da je veštačka inteligencija i dalje tema broj jedan, i tom temom ćemo se sigurno baviti na našim događajima u ovoj godini, počev od događaja u Zrenjaninu 10-13. aprila. Veštačka inteligencija sve više ulazi u biznis polja, nije više tema samo u smislu tehnologije, tako da ćemo veštačku inteligenciju imati i kao temu na E-Commerce Days celini događaja u Zrenjaninu, koja predstavlja jedno od najvećih okupljanja e-commerce zajednice. Ono što mi konstatno na našim događajima obrađujemo, a što verujemo da je uvek aktuelno, jeste način razmišljanja, mindset u digitalnoj ekonomiji. To je ono što nam fali, prilagođavanje specifičnim uslovima, izazovima i dinamici koja postoji u digitalnoj ekonomiji koja briše granice između tržišta, donosi jednu novu dinamiku i pravila. To je ono što želimo svake godine da prenesemo našoj publici, da se konstantno prilagođava, uči i koristi što više kvalitentih podataka za donošenje ispravnih biznis odluka.
Kompletan Intervju pročitajte na našem portalu WebMind.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.