Fresh Corner, MOL Grupa

Videli smo iz prve ruke kako je MOL-ov Fresh Corner promenio način na koji gledamo pauzu za kafu

Budimpešta nam je ovog novembra postala „dom“ na jedan dan i to zahvaljujući Fresh Corneru, brendu koji je zaokružio čitavu deceniju redefinisanja toga kako izgleda moderna pauza za kafu. Na poziv MOL Grupe obišli smo njihova najnovija i najupečatljivija mesta, od futurističkog MOL kampusa do najživljih Fresh Corner sadržaja u gradu, kako bismo iz prve ruke videli zašto se svakog dana milioni ljudi širom Centralne Evrope odlučuju baš za njihov espresso, hot dog ili brzu pauzu između obaveza.

Prvi susret sa Fresh Cornerom u najvišoj zgradi u Mađarskoj

Naša prva stanica bio je impresivni MOL kampus, moderni arhitektonski dragulj, ali i najviša zgrada u čitavoj Mađarskoj – čak 143 metara. U njenom podnožju, otvoren za sve posetioce, nalazi se Fresh Corner koji funkcioniše kao mali kafić/restoran, mesto koje podseća na elegantnu gradsku kafeteriju.

Tu smo probali njihovu kafu, prženu u Mađarskoj u Roastar pogonu u Polgárdiju i slobodno možemo da kažemo da je bila fenomenalna. Miris sveže prženih zrna, meka pena i savršeno izbalansiran ukus jasno pokazuju zašto je kafa postala zaštitni znak Fresh Cornera i razlog zbog kog se u regionu svakog dana ispijaju milioni šoljica.

Fresh Corner na servisnoj stanici u Budimpešti – nezaobilazno mesto u gradu

Drugo zaustavljanje vodilo nas je na jednu od najprometnijih MOL stanica u Budimpešti, gde Fresh Corner zaista živi punim plućima. I tamo smo se uverili koliko je brend posvećen hrani, od klasičnih hot dogova, preko verzija sa sirom, do pravog iznenađenja dana – Hot doga sa Nutellom.

Ovaj neobični spoj pokazuje da Fresh Corner voli da se igra ukusima, baš kao što i milioni ljudi vole njihove kombinacije, samo prošle godine prodato je čak 43 miliona hot dogova, a brojke nastavljaju da rastu.

Osim degustacije, tu smo razgovarali i sa Petrom Ratatičem, izvršnim potpredsednikom za Potrošačke usluge u MOL Grupi, o razvoju brenda, regionalnim ukusima, očekivanjima potrošača i planovima za naredne godine.

Naša namera je samo da vam pokažemo gde se trenutno nalazimo, posle 10 godina iskustva sa Fresh Cornerom. Počeli smo pre deset godina, a danas zapravo imamo 2.400 benzinskih stanica u 10 zemalja. Od toga, više od 1.400 sada radi pod brendom Fresh Corner. Dakle, ovo je dvostruki brend. Uvek imamo i tradicionalni brend goriva – u većini zemalja je mali, ali takođe imamo Slovna, Inu, Annego Petrol, tako da imamo priličan broj brendova iz prošlosti. Ono što je jedinstveno i ujedinjeno je Fresh Corner kao čist brend“, rekao je Ratatič i dodao:

„Fresh Corner je, u suštini, sve vezano za udobnost i praktičnost za potrošače. Počeli smo da analiziramo šta kupci zapravo žele dok su na putu. Kafa je bila očigledan izbor za nas, jer svi volimo kafu, a ovde u regionu Centralne i Istočne Evrope svi smo veliki ljubitelji kafe. Naravno, pijemo kafu na različite načine. Ovde u Mađarskoj više se pije espresso, dok se južnije više konzumiraju duže kafe sa puno mleka – ponekad latte, ponekad cappuccino, a ponekad je to samo malo kafe sa mnogo mleka. Dakle, običaji se razlikuju, ali ono što je važno jeste da sve pravimo sa ljubavlju i strašću. Naravno, to je izazov, jer imamo oko 20.000 domaćina i zaposlenih, i svi oni nose naš uniformu i svakodnevno treba da unesu osmeh, kako bi na kraju putovanja osvetlili iskustvo kupaca. Što se tiče brojki, prošle godine prodali smo 65 miliona šolja kafe, a ove godine očekujemo da će taj broj biti za oko 2% veći, tako da i dalje raste“, ponosno je istakao Peter Ratatič.

Ratatič je pomenuo i popularnost hot-dogova u koje su se kupci doslovno „zaljubili“, a malo i mi.

„Ne možemo da ne spomenemo hot-dog, a kao što možete videti, ovo je sada prava „kuća hot doga“. Možete videti znak iznad pulta, jer verujemo da je hot dog jedan od naših prepoznatljivih proizvoda. Prošle godine prodali smo 43 miliona hot dogova, a ove godine očekujemo rast od oko 5%. Dakle, stopa rasta hot doga je zaista impresivna“, otkrio je Ratatič.

Železnička stanica kao kuća dobrih ukusa

Dan smo završili u trećem Fresh Corneru, na jednoj od najprometnijih železničkih stanica u Budimpešti. Ako bismo ovo mesto morali da opišemo jednom frazom, to bi bilo: “Kuća hot-dogova”. Uvek je puno, a putnici prolaze uzimajući kafu ili zalogaj pre nego što „uskoče“ pravi u voz. I opet smo se uverili da Fresh Corner nije samo koncept sa pumpi, to je brend koji živi u gradu, u pokretu, u svakodnevici ljudi.

Kako je Fresh Corner postao regionalni fenomen?

Iako je krenuo 2015. godine kao modernija prodavnica na pumpi, Fresh Corner je danas rasprostranjen na više od 1.300 lokacija u 10 zemalja Centralne i Istočne Evrope, i postao je nezaobilazni deo života miliona ljudi.

Njihove brojke govore sve: 65 miliona popijenih kafa u 2024. godini, 43 miliona prodatih hot dogova i skoro 50 miliona kafa samo u prva tri kvartala 2025, od čega čak 9 miliona u Mađarskoj. Regionalni ukusi su različiti, espresso vodi u Srbiji, Mađarskoj i Slovačkoj, latte u Češkoj i Rumuniji, dok Poljska i Slovenija najviše biraju kafu s mlekom. Ipak, jedno je zajedničko: Centralna Evropa voli snažnu, poznatu i punu aromu.

Sveži kvalitet garantuje Polgárdi rostery, jedno od najvećih pržioničarskih postrojenja u Mađarskoj, koje obezbeđuje stotine miliona šoljica godišnje. Zrna dolaze iz Brazila, Kolumbije i Vijetnama, a dva glavna blenda savršeno odgovaraju ukusima regiona: 100% brazilska arabika i robusniji arabika-robusta miks.

I zato Fresh Corner raste. Zato što je mnogo više od pauze na pumpi. Brend se razvija kroz stalno unapređenje kvaliteta, sveže namirnice i proverene partnere poput Pick-a i Heinza, inovacije zasnovane na podacima kroz MOL Move aplikaciju sa preko 5 miliona korisnika, širenje izvan pumpi, u gradove, transportne čvorove i samostalne kafiće, lokalnu proizvodnju koja smanjuje emisije i jača sigurnost snabdevanja.

Fresh Corner sve više postaje simbol nove faze MOL Grupe, transformacije u održiv, moderan i korisnicima okrenut sistem koji nudi mnogo više od goriva.

Šta sledi u budućnosti?

Naredna decenija doneće još više novih formata, Fresh Corner kafići u gradskim četvrtima, objekti na stanicama, lokacije u frekventnim zonama. Kako kaže Péter Ratatič, mnogi ljudi danas uopšte ne vide Fresh Corner samo kao brend na pumpama:

„Mi smo deo njihovog svakodnevnog života, u kolima, u vozu, na putu do posla, u gradu. Naš cilj je da budemo tamo gde su i oni.“

Naša jednodnevna misija da obiđemo tri Fresh Cornera pokazala je nešto jednostavno, brend koji je nastao zbog putnika danas jednako pripada ljudima koji putuju, žive i rade u gradu. Fresh Corner je postao ritam svakodnevice i čini se da tek počinje da raste.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Privatna arhiva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE