Dodela nagrade Veliko srce Balkan Beta

U Balkan Betu čovek je čoveku čovek

Nekoliko kratkih pitanja iz oblasti društvene odgovornosti i ne baš toliko kratkih odgovora na njih – u intervjuu sa sobom, Jelena Stančić, menadžerka korporativnih komunikacija u kompaniji Balkan Bet, koja je, između ostalog, zadužena i za CSR strategiju, iz svog ugla opisala je kako doživljava, i proživljava, posao kojim se bavi.

U kakvom su odnosu biznis i CSR?

Definicija kaže da CSR strategija treba da bude usklađena sa poslovnim ciljevima. A onda iz toga proizilazi da oni kojima pomažete treba u taj šablon da se uklope. Šta ako nije tako? Nije problem. Ako ima volje i želje da se pomogne, naći ćemo način. Za nas koji se bavimo ovim poslom ponekad nije lako prolaziti kroz rolerkoster emocija, ali cilj opravdava sredstva, u ovom slučaju, definitivno.
U biznis jednačini, to bi izgledalo ovako: odgovorna kompanija + zadovoljstvo zaposlenog koje iz toga proizilazi = motivacija i angažovanostiz toga sledi produktivnost, koja vodi do finansijskog rezultata. Naposletku, nije li to biznis i hteo?

Jelena Stančić Balkan Bet

Jelena Stančić, menadžerka korporativnih komunikacija – Balkan Bet

Postoji jedna, za nas poznata veličina u toj jednačini, a to je da to radimo na dobrovoljnoj osnovi i sa velikom posvećenošću, i ta vrednost je „beskonačno”.

Šta je ključno za implementaciju CSR strategije?

Ukratko – uključivanje zaposlenih. Ponosna sam na to što moje koleginice i kolege, od operativaca iz lokala, pa sve do generalnog direktora, učestvuju u svim akcijama, od humanitarnih turnira do inkluzivnih utakmica. I ne samo da učestvuju u realizaciji aktivnosti na terenu već i u procesu odlučivanja kome će kompanija donirati sredstva.

Koliko nam je ovaj deo korporativnog života važan, pokazuje i to da smo prošle godine ustanovili nagradu „Veliko srce Balkan Beta”, koju dodeljujemo pojedincu ili timu iz kompanije koji se istakao učešćem u društveno odgovornim aktivnostima i koji je naš ambasador dobrih dela. Time smo ušli u krug malog broja kompanija koje dodeljuju ovakvu nagradu, a koju simbolično uručujemo 3. aprila, na Međunarodni dan dobrih dela.

Kako izmeriti rezultate?

Targeti, KPI-jevi, cifre, grafikoni… Moj konačan odgovor: ništa od navedenog. Merna jedinica za tako nešto još uvek ne postoji u SI sistemu. Ako neko može da izmeri vrednost poruka ispod, neka mi javi.

„Ti si moja zvezda!!!! Ja ne znam kako da ti zahvalim u ime sve ove dece. Predivna osobo!”

Jelena Petković, predsednica organizacije DAN, koja pomaže osobama sa autizmom, poteškoćama u razvoju i invaliditetom

„Saradnja sa vama prethodne godine bila je izuzetno značajna za nas, a vaš predlog za nastavak te saradnje, uz novu donaciju i plan za inkluzivne aktivnosti, zaista potvrđuje koliko razumete i cenite ono što radimo.”

Dajana Stanković, predsednica Sportskog društva gluvih „Olimpija”

„Dogovorićemo se krajem januara ili početkom februara da dođete opet da odigramo malo fudbal. Oduševljeni smo što ćemo se ponovo družiti.”

Nemanja Kovačević, KMF „Mungosi”, sekcija koja okuplja osobe sa smetnjama u razvoju

Balkan Bet - Dodela novogodišnjih paketića

Dodela novogodišnjih paketića

Koliko je teško „trčati” trku sa preprekama?

Prepreke su tu da ih savladate, ali kao i u svakom sportu, i ovo je stvar gde je bitno učestvovati. Pojedina udruženja i organizacije ne mogu da primaju pomoć od kompanija iz naše industrije. Veliki broj onih koji to mogu i žele plaši mogućnost da će im saradnja doneti negativan publicitet. Ja ih razumem, jer je raditi u našoj industriji samo po sebi izazov, u velikoj meri zbog brojnih predrasuda koje o njoj postoje, tako da u startu ne krećemo sa istih početnih pozicija. Kao što u poslovanju poštujemo principe odgovornog igranja, tako i u CSR aktivnostima poštujemo zakonsku regulativu, kao i načela profesionalizma, etičkih i moralnih normi. Ličnim primerom, aktivnostima koje sprovodimo na terenu i rezultatima koje smo postigli uspevamo da u toku trke nadoknadimo taj početni zaostatak. Iz dosadašnjeg iskustva, najveću podršku imamo od ljudi i medija iz lokalnih sredina, gde su i najvidljiviji pozitivni efekti naših društveno odgovornih aktivnosti.

Balkan Bet Pošumljavanje Zrenjanina

Pošumljavanje Zrenjanina

Trebalo bi da čovek čoveku bude čovek, nikako vuk. I ne samo čoveku već i životinjama i prirodi. Trebalo bi početi od sebe, svojim ličnim primerom – kako u privatnom tako i u poslovnom okruženju. A onda se taj krug dobrih dela širi i inspiriše druge da se uključe.

Za kraj, citiraću svog dragog kolegu Stevu, koji mi je napisao sledeće: „Koga Jela pozove poslom, nije dobro, ali će biti bolje. Jak ’headline’, ali šta da se radi, donosiš boljitak!” Neizmerno mi je drago da je tako. I još draže što radim u kompaniji u kojoj za to imam punu podršku. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Ognjen Petrović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE