
Transformacija UŠĆA: Osetite unapređeno šoping iskustvo
Rekonstrukcija UŠĆE Shopping Centra donela je modernizaciju i transformaciju prostora u skladu sa svetskim standardima – od novih fasadnih rešenja i terasa s pogledom na Kalemegdan do inovativnih zelenih i tehnoloških rešenja koja unapređuju iskustvo posetilaca. Ovaj projekat ne samo da menja izgled i funkcionalnost centra već potvrđuje i posvećenost MPC Propertiesa održivosti, inovacijama i stvaranju prostora koji spajaju šoping, druženje i brigu o zajednici.

Pinar Jalčinkaja, CEO MPC Properties
U razgovoru za BIZLife, Pinar Jalčinkaja, CEO MPC Propertiesa, ističe da je cilj rekonstrukcije da UŠĆE postane destinacija koja oblikuje način života, a ne samo prostor za kupovinu, uz snažan fokus na održivost i inovacije.
- Rekonstrukcija centra UŠĆE je veliki poduhvat. Šta je glavni cilj ovog projekta i kakve promene želite da vide posetioci kada se sve kompletira?
UŠĆE je, za svojih 16 godina poslovanja, izgradilo imidž šoping destinacije koja uvek donosi novine, u svim svojim segmentima – od izbora zakupaca do zabavnog sadržaja za posetioce. Glavni cilj rekonstrukcije jeste da UŠĆE nastavi da bude jedno od najomiljenijih mesta okupljanja, ali sada u savremenijem, otvorenijem i prijatnijem ambijentu. Posetioci već uživaju u prostoru koji je funkcionalniji, bogatiji sadržajima i povezan sa okruženjem na potpuno drugačiji način. Ukoliko već niste, obavezno posetite našu novu Gastro zonu, koja ima pogled na Kalemegdan i ušće. Želimo da svaki dolazak u centar bude jedinstveno iskustvo – spoj šopinga, druženja, uživanja u prostoru i uvek drugačijim događajima.
- Nova fasada i otvaranje terase prema reci donose potpuno drugačiji doživljaj. Kome je ova promena najviše namenjena i šta ona znači za imidž celog portfolija MPC-a?
UŠĆE je sada istinski simbol lokacije na kojoj se nalazi, upravo zbog pomenute terase. Uživanje u obroku sa pogledom na stari deo grada zaista je jedno posebno gastronomsko iskustvo. Kada govorimo o dizajnu samog prostora, ova promena prvenstveno je namenjena našim posetiocima, koji zaslužuju prostore u skladu sa svetskim standardima. Lokalima u prizemlju prema parku gradimo most između urbanog života i prirodnog okruženja, što je važno modernom posetiocu. Ovakav projekat dodatno osnažuje imidž kompanije MPC Properties kao lidera koji donosi inovacije i stvara destinacije koje oblikuju način života, a ne samo komercijalne prostore.
- U real estate industriji sve više se priča o inovacijama i tehnologijama. Koja rešenja, po vašem mišljenju, najviše menjaju način na koji gradimo i upravljamo prostorima?
Upravljanje prostorima danas je, zapravo, upravljanje potrebama korisnika prostora. Moderni prostori oslikavaju ubrzan način života, pa tako najveće promene donose pametni sistemi upravljanja objektima, održivost i digitalizacija korisničkog iskustva. To znači da danas ne gradimo samo zgrade, već platforme koje komuniciraju sa korisnicima, i to kroz energetski efikasne sisteme, aplikacije za lakšu interakciju i fleksibilne prostore. Naš poslovni kompleks UŠĆE odličan je primer. Pored Ušće Tower Two, koja je naša najmlađa poslovna zgrada izgrađena po najmodernijim standardima, nedavno je renovirana i Ušće Tower One. Između ostalog, ulazni hol dobio je moderan izgled sa multifunkcionalnim ekranom i community kutkom. Uveden je pametni sistem liftova, koji skraćuje čekanje i vodi korisnike direktno na odredište. Pored toga, Ušće BeeZ Trg, koji se nalazi u okviru kompleksa, na otvorenom, srce je naše zelene strategije i mesto na kom se održavaju različite manifestacije za zajednicu, a koje će u narednom periodu još intenzivnije predstavljati prostor za susret biznisa, kreativnosti i wellbeing koncepta.
- Održivost je postala ključna tema. Kako MPC planira da kroz ovakve projekte doprinese zelenijem i odgovornijem poslovanju?
Bili smo pioniri zelene gradnje pre više od 10 godina i tu posvećenost održivosti negujemo i danas. Naš pristup se zasniva na tome da održivost bude ugrađena u svaki korak – od odabira materijala, preko efikasnih sistema potrošnje energije i vode, do kreiranja prostora koji podstiču zajednicu na brigu o okruženju. Na našem veb-sajtu istaknut je najnoviji GRI izveštaj, kojim ponosno ističemo rezultate svojih zelenih inicijativa. Cilj je da MPC doprinese smanjenju ekološkog otiska i da kroz projekte poput UŠĆE Eko Festa pokažemo da odgovorno poslovanje može da ide ruku pod ruku sa vrhunskim dizajnom i kvalitetom.

Jovana Cvetković, Director of Development, Technical Operations and Innovations at MPC Properties
Jovana Cvetković, Director of Development, Technical Operations and Innovations at MPC Properties, naglašava izazove izvođenja radova dok je centar funkcionisao i posebno ističe inovativni ekološki sistem za prečišćavanje vazduha razvijen u saradnji sa Institutom „Mihajlo Pupin”.
- UŠĆE dobija potpuno novi izgled. Koji deo rekonstrukcije je za vas najuzbudljiviji i šta će posetioci prvo primetiti kada uđu u centar?
UŠĆE Shopping Center je transformisan u moderan, otvoren i višenamenski prostor, sa prirodnim osvetljenjem, biofilskim dizajnom i elegantnim enterijerom, uz panoramski pogled na Beograd. Sada nudi savremene ritejl prostore, raznovrsne ugostiteljske sadržaje, kreativne i zabavne zone za decu, kao i uređen zeleni prostor. Sve je povezano poboljšanom signalizacijom i vertikalnim komunikacijama, čime se stvara vibrantno i prijatno iskustvo za posetioce. Najuzbudljiviji deo je, svakako, otvaranje terase prema starom gradu, kao i potpuno nova fasada koja donosi svetlost, prozračnost i osećaj povezanosti sa okruženjem. Posetioci će odmah primetiti drugačiji doživljaj prostora – više prirodnog svetla i prostore koji pozivaju na boravak, a ne samo kratko zadržavanje.
- Projekat je realizovan uz neometano funkcionisanje centra. Kako ste uspevali da organizujete radove, a da se svakodnevni život i posete ne poremete?
Najpre bih istakla da je projekat rekonstrukcije delova UŠĆE Shopping Centra najveći projekat ovog tipa u regionu. Nismo imali prilike da vidimo realizaciju radova ovolikog obima dok je centar otvoren za posetioce. To je veliki izazov, ali pažljivo smo planirali svaku fazu i radili u etapama kako bismo maksimalno smanjili smetnje. Posebno smo vodili računa o bezbednosti, dostupnosti svih sadržaja i komforu posetilaca. Nije uvek bilo jednostavno, ali smo znali zbog čega ulažemo veliki trud – da danas imamo vidljivo unapređen centar u kom svi možemo da uživamo više nego ranije. U tome smo uspeli i zahvaljujući strpljenju i podršci svojih zakupaca, pa je ovaj projekat pokazatelj uspešne saradnje svih stejkholdera.
- U saradnji sa stručnjacima, testirali ste i inovativna rešenja protiv zagađenja. Šta se od toga pokazalo najkorisnijim i može li postati deo stalne prakse?
Pametni sistem za borbu protiv zagađenja vazduha, postavljen na platou ispred UŠĆE Shopping Centra, predstavlja inovativan primer ekološke inovacije u Srbiji. Projekat je realizovan u februaru 2024. godine od strane kompanije MPC Properties u saradnji sa Institutom „Mihajlo Pupin”, uz podršku UNDP-a i Ministarstva zaštite životne sredine. Sistem je potpuno energetski neutralan, koristi obnovljive izvore energije iz neposrednog okruženja, kao što su vetar i kinetička energija koju stvaraju vozila. Tehnološki, sastoji se od vetroturbina postavljenih u zoni kompleksa UŠČE i specijalnih podnih prelaznica u garaži centra koje prikupljaju kinetičku energiju kada automobili prelaze preko njih. Prikupljena energija pokreće uređaje za prečišćavanje vazduha, koji se automatski aktiviraju kada koncentracija PM10 čestica pređe 50 mikrograma po kubnom metru, a prag se može softverski prilagođavati. Projekat ima značajan ekološki i društveni uticaj jer promoviše zaštitu životne sredine, podržava Zelenu agendu i doprinosi održivijem urbanom okruženju.
- Kada razmišljate o budućnosti gradnje, koje promene u izboru materijala ili pristupu gradnji vidite kao najvažnije?
Ključne promene odnose se na održive materijale, cirkularnu ekonomiju i efikasne građevinske procese. Sve više se koriste reciklirani i obnovljivi materijali, a pristup gradnji ide u pravcu smanjenja potrošnje resursa i emisije ugljen-dioksida. Verujem da je budućnost u kombinaciji inovativnih tehnologija i odgovornog odnosa prema okolini, gde je svaki objekat dizajniran tako da bude energetski efikasan i dugoročno održiv. Važno je da napomenemo da smo u procesu rekonstrukcije sarađivali sa sertifikovanim dobavljačima i koristili održive materijale, čime smo još jednom potvrdili svoju posvećenost zelenim principima gradnje.

Uroš Blagojević, Property Management Director at MPC Properties
Uroš Blagojević, Property Management Director at MPC Properties, ukazuje na nove formate lokala i sadržaje koji transformišu UŠĆE u mesto okupljanja i višesatnog boravka, uz brendove i događaje koji daju dodatnu vrednost posetiocima.
- Novi prostori, kao što su zimska bašta ili otvoreni prizemni deo, zahtevaju i drugačije održavanje. Kako se pripremate za te izazove?
Zimska bašta je novi segment na trećem spratu, u prostoru između terase i dela u kom je sada smeštena Gastro zona. Ova bašta modernog dizajna mesto je predaha za naše posetioce. Njeno održavanje u skladu je sa već utvrđenim protokolima čišćenja i redovnog održavanja površina. Na taj način osiguravamo da ovi prostori budu prijatni i bezbedni tokom cele godine, bez kompromisa kada je reč o estetici i kvalitetu boravka posetilaca.
- Menjaju se i formati radnji, a sve je više novih koncepta i tehnologija. Kako se to odražava na svakodnevno funkcionisanje centra?
Ova tema je nepresušni izvor inspiracije tokom razgovora sa zakupcima. Videli smo i u praksi, tokom rekonstrukcije, kako su naši partneri – Zara, Massimo, Zara Home, Oyso, Fasion&Friends, Buzz, Adidas, LEGO, Women’secret i drugi – redefinisali in-store iskustvo kupovine kroz najmodernije koncepte. Tako je Zara, recimo, pokrenula novu dimenziju kupovine uz samouslužne kase, a nove, unapređene lokale priredilo je oko 60 odsto zakupaca u centru. Ponosni smo na sve uspešne saradnje koje su donele sveže koncepte baš u skladu sa trendseterskom tradicijom UŠĆA. Uskoro stiže i dečji klaster i porodični sadržaj koji će upotpuniti ponudu UŠĆA. Prilagođavali smo raspored prostora, pružajući podršku zakupcima i unapređujući tehničke sisteme, kako bi svi koncepti – od tradicionalnih lokala do high-tech prostora – mogli da funkcionišu besprekorno. Novu energiju u UŠĆE donose prepoznatljivi brendovi, kao što su Cosmo, Taco Bell, Belodore, Jungle Baby, Victoria’s Secret, BOSS, Bottega i drugi, koji svojim dolaskom posetiocima pružaju još bogatije iskustvo kupovine, gastronomskog užitka i zabave.
- U centru pravite i nove prostore za druženje i događaje. Koliko je to važno u današnjem ritejlu i kako očekujete da utiče na navike posetilaca?
Šoping centri više nisu samo mesta za kupovinu – danas posetioci traže dodatni sadržaj i uvek drugačije iskustvo. Novi prostori za druženje i događaje stvaraju dodatu vrednost i čine da se ljudi vraćaju, jer centar postaje mesto okupljanja, zabave i inspiracije. Očekujemo da će se navike posetilaca menjati tako da UŠĆE bude prepoznato kao destinacija za višesatni boravak – mesto koje će, pored uobičajenih šoping aktivnosti, posetiocima pružiti priliku da uživaju u novim gastronomskim zalogajima, ali i kreativnim i edukativnim aktivnostima koje svakodnevicu pretvaraju u neponovljiva iskustva. Prosečan posetilac možda još uvek nije upoznat sa činjenicom da se na pomenutom UŠĆE BeeZ Trgu nalaze košnice, urbana bašta i povrtnjak, koji na različite načine doprinose očuvanju sredine. Veoma nas raduje sve što dolazi, a usmereno je na brigu o svim članovima naše MPC zajednice.
- Sve više se govori o energetskoj efikasnosti i pametnim rešenjima. Šta je MPC do sada primenio i šta vam je donelo najbolje rezultate?
UŠĆE Shopping Center poseduje LEED Gold sertifikat, koji je dokaz da i ovim objektom upravljamo prema najvišim standardima. Uveli smo pametne sisteme upravljanja energijom, LED osvetljenje, senzore za potrošnju vode i napredne HVAC sisteme. Najbolje rezultate smo videli u značajnom smanjenju potrošnje energije i u efikasnijem upravljanju resursima, što donosi i finansijsku uštedu i manji ekološki otisak. Pored toga što gradimo iskustva za svoje posetioce, u isto vreme se trudimo da ta iskustva dožive u prostoru koji brine o njima i njihovoj budućnosti.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Miomir Milić, David Mićić