Tradicionalno pivarstvo u koraku s inovacijama

Apatinska pivara, deo globalne kompanije Molson Coors, ove godine je nastavila da beleži sjajne rezultate, postavljajući nove standarde u inovacijama, digitalizaciji i održivom razvoju, ističe u razgovoru za BIZLife Igor Vukašinović, direktor Apatinske pivare i Lider zemalja Srbija i Crna Gora u Molson Coors Beverage Company. Prvi čovek kompanije dodaje i to da Apatinska pivara planira značajne investicije u 2025. godini, uključujući proširenje kapaciteta za proizvodnju piva u limenkama i uvođenje inovacija u portfolio, čime dodatno potvrđuje svoju posvećenost održivom rastu i jačanju vodećih brendova.

  • Kako ocenjujete poslovne rezultate Molson Coorsa ove godine? Šta je posebno obeležilo 2024. godinu za kompaniju na globalnom nivou?

Na globalnom nivou, 2024. godina za Molson Coors bila je izuzetno uspešna. Nastavili smo da strateški ulažemo u poslovanje, podržavajući naše brendove širom sveta, istovremeno gradeći kapacitete za dugoročan, održiv i profitabilan rast. Naša EMEA&APAC divizija ostvarila je najbolje rezultate u poslednjih deset godina, što potvrđuje uspeh naših poslovnih planova i nove strategije razvoja. Posebno bih istakao uspešna lansiranja poznatih pivskih brendova širom regiona centralne i istočne Evrope – Madri u Bugarskoj, Caraiman u Rumuniji i Coors u Mađarskoj. Transformacija iz kompanije Molson Coors Brewing u Molson Coors Beverage Company omogućila nam je širenje portfolija i inovacije u segmentu „Beyond beer”. U Srbiji smo ove godine obogatili portfolio uvođenjem bezalkoholnog radlera Fresh i ušli u kategoriju „Beyond beer” kroz ekskluzivnu distribuciju brenda HELL, što je već u prvoj godini pokazalo sjajne prodajne rezultate.

  • Koji trendovi trenutno oblikuju pivarsku industriju u svetu i kako ih primenjujete u Apatinskoj pivari?

Globalno, potrošači sve više traže proizvode sa niskim sadržajem alkohola i kalorija, različite kombinacije ukusa, što još nije dominantan trend kod nas, ali mi već sada obogaćujemo portfolio u skladu sa budućim očekivanjima. Pivo je, inače, izrazito tradicionalna kategorija kod nas, a tržišta i navike potrošača razlikuju se širom sveta. Dok je pivarska industrija u svetu zabeležila pad u volumenima na većim tržištima, u Srbiji smo imali vrlo dobar prvi deo godine, iako su u drugoj polovini zabeleženi određeni izazovi. Svako ko je radio u pivarskom sektoru zna da je ovo veoma dinamična kategorija, ali novoj sezoni, svakako, pristupamo sa optimizmom, spremni za nove tržišne utakmice.

Igor Vukašinović, direktor Apatinske pivare

  • Ove godine ste lansirali aplikaciju za kupovinu piva. Kako je ona prihvaćena i koliko digitalizacija menja vaš odnos sa potrošačima?

Digitalizacija je globalni trend duži niz godina, a mi smo ove godine sa zadovoljstvom predstavili našu prvu pivsku aplikaciju za potrošače, koja je naišla na odličan prijem. APPatinska, aplikacija lojalnosti, namenjena je svim ljubiteljima piva, koji će, osim uživanja u ukusima poznatih pivskih brendova Apatinske pivare, imati priliku da sakupljaju bodove i ostvare pravo na vredne poklone. Ovo je za nas ključan način da budemo bliže našim potrošačima, slušamo njihove potrebe i pružamo modernija iskustva, uz istovremeno zadržavanje autentičnosti naših brendova. Trend inovacija nastavićemo i u saradnji sa našim ključnim kupcima.

  • Apatinska pivara ima dugu tradiciju, ali se istovremeno modernizuje. Kako uspevate da spojite te dve strane?

Ponosni smo na tradiciju dugu skoro 270 godina. Istovremeno, kroz razmenu znanja unutar sistema Molson Coors, uz praćenje svetskih trendova i naše iskustvo, Apatinska pivara postala je regionalni centar za proizvodnju bezalkoholnog piva. U našoj pivari u Apatinu uz pomoć najsavremenije tehnologije za proizvodnju bezalkoholnog piva pravimo Stella Artois 0.0% i Staropramen 0.0% za brojne pivare u Evropi, što dokazuje našu misiju da uvek spajamo tradiciju dobrog pivarstva i inovacije.

Digitalizacija je globalni trend duži niz godina, a mi smo sa zadovoljstvom predstavili našu prvu pivsku aplikaciju za potrošače

  • Održivost je važan deo vašeg poslovanja. Koji su najvažniji projekti u toj oblasti?

Jedan od ključnih stubova naše dugoročne strategije jeste težnja da kreiramo svet vredan slavljenja. Imajući u vidu naš proizvodni proces i životni ciklus naših proizvoda, održivi razvoj je oblast koja je u središtu poslovanja. S obzirom na sve urgentnije globalne izazove u ovoj sferi, identifikovali smo važne oblasti na koje se fokusiramo kada je reč o našoj planeti i našim ljudima. Postavili smo veoma ambiciozne globalne i lokalne ciljeve. Energetska efikasnost i obnovljiva energija, efikasna upotreba vode, stalno unapređenje mera cirkularnosti – naši su prioriteti dugi niz godina. Svake godine napravimo po jedan lep iskorak i važan korak u ovom segmentu. Prva solarna elektrana je puštena u rad prošle godine na krovovima postrojenja za preradu otpadnih voda, dok smo ove godine postavili i solarne panele na samoj zgradi pivare u Apatinu.

  • Koji su glavni planovi za 2025. godinu?

Svesni smo da se poslednjih godina pivarska industrija globalno suočava sa izazovima, ali smo naučili da savladavamo te izazove. Snažno smo oslonjeni na našu globalnu strategiju i viziju rasta i, uz podršku svih zaposlenih, nastavili smo da rastemo i donosimo doprinos zajednici u kojoj poslujemo i našim globalnim akcionarima.

Kada je reč o našim detaljnijim planovima za 2025, tržištu ćemo ponuditi jednu značajnu inovaciju u našem portfoliju. Nastavićemo i dalje da jačamo naše najznačajnije brendove, kao što je Jelen pivo, kao i da dalje razvijamo kategoriju „Beyond beer”. Izuzetno sam ponosan na to što ćemo tokom iduće godine proširiti naše kapacitete u proizvodnji piva u limenkama. Instalacijom nove linije omogućićemo proizvodnju 50.000 limenki na sat, čime ćemo udvostručiti naš godišnji kapacitet na CAN liniji. Sve ove inicijative deo su naše strategije održivog i dugoročnog rasta. Verujemo u stabilan rast i značajan doprinos zajednici, kako kroz inovacije tako i kroz projekte održivog razvoja. Tradicija Apatinske pivare i globalna snaga Molson Coorsa osiguravaju nam odličnu poziciju za budućnost.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Zoran Rašić / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE