
Teniska legenda na novom terenu, Novak Đoković uložio pet miliona u biznis sa grickalicama
Teniska legenda Novak Đoković pretvorio je lično interesovanje za zdravu ishranu i funkcionalnu hranu u poslovnu strategiju. Njegov najnoviji potez je pozicija glavnog investitora i suosnivača kompanije Cob, koja je lansirala grickalice od starog žita bez kukuruza i glutena, slično kokicama.
„Imam bogato znanje u oblastima zdrave ishrane, funkcionalne hrane i oporavka,“ kaže Đoković, „pa sam bio strastven u ideji da svoje znanje i iskustva pretočim u fokusirane investicije u ove oblasti gde mogu da doprinesem i svojom platformom, ali i stručnim znanjem.“
Investicioni ciklus od 5 miliona dolara, predvođen 24-strukim osvajačem Grand Slam titula i olimpijskom zlatnom medaljom, omogućio je Đokoviću saradnju sa osnivačicom Džesikom Devidof na proizvodu od sorghuma (zrna sirka), kojeg je ona razvila nakon dugog medicinskog puta sa sinom.
„Privukla me je priča Džes o tome kako je istrajala da pronađe uzrok zdravstvenih problema svog sina i pritom otkrila sorghum,“ kaže Đoković. „Već sam uključivao druga stara žita u svoju ishranu, pa me jako zanimalo da probam sorghum i apsolutno sam ga zavoleo.“
View this post on Instagram
Cob se lansira u četiri ukusa: cacio e pepe (sir i biber), mediteransko bilje, ozbiljno sirast i maslinovo ulje sa ružičastom soli. Teniska zvezda i njegova ćerka najviše vole ukus maslinovog ulja i ružičaste soli, dok njegov sin uživa u ograničenoj ediciji kettle corn-a koja stiže 2026. godine. Đoković ističe da je misija pravljenja grickalica „za poneti“, koristeći procese i sastojke koje bi koristio u svojoj kuhinji, prirodno odgovarala njegovom pristupu, piše Forbes.
„Baš kao u tenisu, i moj pristup investiranju se razvijao,“ kaže Đoković. „Preduzetništvo je zaista slično sportu, posebno tenisu, jer je solo sport. U preduzetništvu i tenisu postavljaš ciljeve koje možda niko pre tebe nije ostvario, i moraš imati intenzivan mentalni fokus da prevaziđeš sve prepreke na putu do tih ciljeva.“
Đoković naglašava važnost analize podataka i evolucije. „Neprestano radim sa timom na proceni treninga, oporavka, ishrane i njihovog uticaja na performanse. To je slično kao kada dobar preduzetnik prati povratne informacije kupaca i podatke kako bi unapredio proizvode, marketing i pakovanje. Oboje su veoma vođeni podacima, što volim.“
Kako Đoković gradi svoj portfolio, deo investicija je isključivo finansijski, dok je u nekim projektima aktivno uključen, kao što su Sila i sada Cob, gde je i suosnivač. „Ranije sam se fokusirao više na trening i kratkoročne partnerske ugovore brenda,“ kaže, pominjući odeću, obuću i tenis povezane saradnje. „Sada razmišljam dugoročno, o kompanijama kojima mogu pomoći da rastu narednih pet do deset godina i stvarno doprineti znanjem iz oblasti wellnessa i ishrane.“
Njegov lični interes vodi ga ka holističkom zdravlju, funkcionalnoj hrani, ishrani, hidrataciji, dugovečnosti, oporavku i performansama. Takođe je strastven prema očuvanju životne sredine i tehnologijama koje promovišu održivost. „Mnogi fanovi ne znaju koliko sam strastven oko prirode i životne sredine, ali to je moja dugogodišnja strast. Prioritet mi je da vreme provodim napolju, ujutru na suncu, bos, plivajući u moru, i trudim se da što više doprinesem očuvanju sveta za buduće generacije,“ kaže Đoković. „Ponosan sam na našu posvećenost u Cob-u da budemo neutralni po pitanju plastike, a dugoročno i negativni. Sorghum me je privukao ne samo zbog ukusa i nutritivnog profila, već i zbog održivosti – zahteva malo ili nimalo vode osim kiše i ima dubok koren.“
Kako Đoković nastavlja da putuje svetom i uči o različitim kulturama, kaže da mu to pomaže u investicionim odlukama. „Ljudi širom sveta postaju sve informisaniji i zabrinutiji za dugovečnost i više se pitaju šta jedu, kako vežbaju i svoje životne navike kako bi promovisali zdrav način života,“ kaže on. „Zato mislim da je ovo sjajno vreme za lansiranje brenda hrane fokusiranog na bolje, sa nutritivnim moćnikom poput sorghuma.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/Forbes
Foto: AP Photo/Andy Wong







