
Svakog dana iz Mars fabrika u Evropi izađe 36 miliona čokoladica, 155 miliona žvaka i 4 miliona sladoleda
Evropa je za kompaniju Mars, kao jednu od globalnih lidera u konditorskoj industriji i u hrani za kućne ljubimce, mesto u kojem se oblikuje budućnost biznisa, te u evropskoj privredi vidi dugoročni potencijal i nastavlja sa značajnim ulaganjem u jačanje otpornosti, inovacija i održiv rast.
Poslednjih godina Mars je u evropsko tržište uložio više od 1,5 milijardi evra, uz planiranih dodatnih milijardu evra do kraja 2026. godine, što jasno pokazuje značaj regiona i za kompaniju i za potrošače. Investicije su usmerene na sve segmente poslovanja i obuhvataju ceo lanac vrednosti – od proizvodnje i sirovina, do zaposlenih, partnera, podrške farmerima i lokalnim zajednicama. Ulaganja obuhvataju inovacije koje se kreću od smanjenja emisija u celokupnom lancu, a posebno u delu mlečnih sirovina, preko praksa regenerativne poljoprivrede, do redizajna ambalaže.
Većina proizvoda koji se prodaju na evropskom tržištu nastaje upravo ovde, dok se izvozi u čak 100 zemalja širom sveta. O značaju društveno-ekonomskog uticaja kompanije u Evropi najbolje govori podatak o 24 proizvodna pogona u 10 zemalja i preko 25.000 zaposlenih saradnika.
Cilj dosadašnjeg značajnog ulaganja, kao i do kraja 2026. godine, nije samo jačanje kapaciteta i efikasnosti, već i stvaranje poslovnog modela koji istovremeno donosi vrednost potrošačima i koristi zajednicama u kojima kompanija posluje. Upravo zahvaljujući takvom pristupu, svih deset Mars Snacking fabrika u Evropi sada koristi isključivo obnovljive izvore energije. Značajnost ovog rezulata je utoliko veća kada se uzmu u obzir količine proizvoda koji izađu iz ovih fabrika, koje se nalaze na tržištima Češke, Francuske, Nemačke, Holandije, Poljske i Velike Britanije, gde se godišnje proizvede oko 900.000 tona nekih od najpoznatijih brendova u svetu, poput SNICKERS, TWIX, M&M’S, SKITTLES® i ORBIT.
Ovaj korak ujedno označava značajan pomak ka ostvarenju cilja nultih emisija do 2050. godine. Nedavno objavljeni izveštaj „Plan održivosti kroz generacije“ za 2024. godinu potvrđuje rezultate te strategije. U poređenju sa 2015. godinom, Mars je smanjio emisije gasova sa efektom staklene bašte za 16,4%, dok je neto prodaja porasla za više od 69%, dosegnuvši oko 55 milijardi dolara. Ambicija kompanije je da do 2030. prepolovi globalne emisije, čime dokazuje da je moguće i jedino prihvatljivo rasti paralelno sa brigom o planeti, ljudima i ljubimcima.
Tokom 2024. godine veliki fokus bio je na regenerativnoj poljoprivredi i tako se nastavlja i u narednom periodu. Mars danas sprovodi više od 60 projekata u 29 zemalja, koji obuhvataju 13 ključnih kultura. Program Moo’ving Dairy Forward, vredan 47 miliona dolara i aktivan u zemljama poput Poljske, pomaže farmerima da smanje emisije metana i uvedu prakse koje čine farme otpornijima na klimatske promene.
Prepoznajući značaj inovacija i startapa, kompanija je pokrenula Mars Sustainability Impact Fund (MSIF) sa kapitalom do 250 miliona dolara, koji ulaže u naprednu poljoprivredu, nove sastojke i ambalažu nove generacije. Time Mars potvrđuje da inovacije nisu samo tehnološke, već i društvene, pošto stvaraju pozitivne promene u lancima snabdevanja i životima ljudi širom sveta.
Održivost je istovremeno postala i deo korporativne kulture. Broj lidera čiji su poslovni ciljevi direktno povezani sa ostvarivanjem naučno zasnovanih klimatskih ciljeva povećan je sa 400 na 2.000, a njihovi rezultati u ovoj oblasti sada su deo godišnjeg sistema nagrađivanja. Svi zaposleni prolaze kroz internu edukaciju, koja im omogućava da bolje razumeju ključne izazove i rešenja u oblasti održivog razvoja. Takav pristup jača ličnu odgovornost svakog člana tima, kako u Marsu održivost počinje od pojedinca, ali se ostvaruje kroz zajedničku viziju. Ovaj način poslovanja proizlazi iz dugoročne strategije „Plan održivosti kroz generacije“ , koja se fokusira na tri ključna područja: održivo nabavljanje sirovina (koje prati niz konkretnih inicijativa usmerenih na investicije i napore u obezbeđivanju uzgajanja sirovina iz održivih izvora poput kakaa, palminog ulja, nane, ribe), zatim smanjenje uticaja poslovanja na životnu sredinu i razvoj proizvoda sa manjim ekološkim otiskom. Kada je u pitanju ambalaža cilj je da 100% bude reciklabilno, višekratno ili kompostabilno, uz stalno smanjenje upotrebe plastike iz primarnih izvora.
Mars tako pokazuje da održivost više nije dodatak poslovanju, već njegov preduslov. U vremenu kada Evropa spaja zelenu tranziciju sa ekonomskim rastom, kompanija dokazuje da je moguće graditi biznis koji donosi profit, ali istovremeno i stvarnu promenu za ljude, ljubimce i planetu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Promo