Pletenice

Studenti sa Harvarda napravili robota koji može da plete pletenice

Robot koji može da skrati vreme potrebno za pravljenje pletenica sa nekoliko sati na samo nekoliko minuta osvojio je 2025 Presidents Innovation Challenge, takmičenje Harvard Innovation Labs namenjeno studentima.

Jinka Ogunbiji i Dejvid Afolabi, dvoje nigerijskih diplomaca sa Harvarda, osmislili su Halo Braid kako bi uštedeli vreme i novac i frizerima i klijentima, navodi Black Enterprise. Jedan salon procenjuje da je za izradu boks pletenica u proseku potrebno od četiri do 12 sati, u zavisnosti od veštine stiliste i tipa i veličine pletenice, piše The Hustle.

Ogunbiji kaže da pravljenje pletenica, nešto što radi celog života, traje oko šest sati i košta između 200 i 300 dolara. Iako su pletenice izuzetno popularne i mnogi ih obnavljaju svaka dva meseca, ona napominje da ova praksa „nije videla nikakvu inovaciju još od vremena kada su pletenice izmišljene“, pre nekoliko hiljada godina.

Ogunbiji i Afolabi napravili su 450 prototipova za 18 meseci, dovršivši hiljade pletenica – uključujući i one na Jinkinjoj kosi.

„Najzahtevnije je stvoriti pletenicu, uraditi je na ljudskoj glavi i raditi sa kosom, koja je jedan od najtežih materijala za obradu“, kaže ona.

Kako funkcioniše?

Frizer započinje svaku pletenicu, ali Halo Braid, koji uopšte ne liči na humanoidnog robota, već više na one velike sušače kakvi se već viđaju u salonima, završava posao.

Rezultat je proces koji je, prema rečima kompanije, pet puta brži, a uz to je i mnogo lakši za ruke frizera.

Jedno istraživanje među afričkim pleterkama u Oklahoma Sitiju i Dalasu pokazalo je da žene koje prave pletenice mogu razviti mišićno–skeletne poremećaje zbog ponavljajućih pokreta ruku koje svakodnevno obavljaju.

Šta sledi?

Halo Braid je osvojio nagradu od 75.000 dolara, koju će iskoristiti za otvaranje salona u Bostonu, gde će testirati mašinu i različite frizure pre nego što pokrenu proizvodnju u većem obimu.

Trenutno postoji lista čekanja frizera i salona zainteresovanih da isprobaju mašinu nakon lansiranja.

Ipak, ne žele je svi: dok su neki korisnici društvenih mreža oduševljeni uštedom vremena, drugi nisu spremni da prepuste robotu nešto što smatraju kulturološkom i zajedničkom praksom, koja se prenosi kroz generacije.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/The Hustle

Foto: Unsplash/Anita Austvika

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE