
Steve Jobs je kandidate za posao vodio na pivo i tako pravio selekciju
Steve Jobs, suosnivač kompanije Apple, bio je poznat po svojim inovativnim i nekonvencionalnim metodama. Potencijalni zaposleni morali su da se dosta trude da impresioniraju generalnog direktora jedne od najvećih svetskih tehnoloških kompanija.
Iako su ga mnogi opisali kao jednog od najzahtevnijih ljudi u industriji, činjenica je da je Jobs postigao izvanredne rezultate. Bio je poznat po svom beskompromisnom i direktnom pristupu, ali današnji svet tehnologije ne bi bio isti bez njega.
Neformalni razgovor uz pivo
Pa kako je čovek koji je uvek težio više pronašao prave ljude za svoj tim? Odgovor je jednostavan – uz pivo. Džobs bi često izvodio kandidate za posao u kompaniji Apple u šetnju i na pivo kako bi stvorio opušteniju atmosferu i podstakao ih da se otvore.
Cilj ovog neformalnog razgovora bio je da se vidi kakvi su kandidati van strogo poslovnog okruženja. Umesto klasičnih pitanja, Džobs bi im postavio nešto jednostavno poput: „Šta ste radili prošlog leta?“ ili dublje, na primer: „Kada ste poslednji put nešto postigli?“
Nije bilo tačnih ili pogrešnih odgovora za Džobsa. Svrha „testiranja uz pivo” bila je da se bolje razume osoba koja sedi ispred njega i proceni da li se njegov stav uklapa u kulturu kompanije. Na kraju, nije želeo ljude u svom timu koji nisu bili u potpunosti kompetentni ili nisu imali pravi način razmišljanja.
U potrazi za najboljim
Džobs je otvoreno priznao da je tražio samo vrhunske kandidate, koje je nazvao „A-igrači“.
Jednom je izjavio: „Otkrio sam da kada skupite dovoljno A-igrača, kada prođete kroz neverovatan posao pronalaženja tih A-igrača, oni zaista vole da rade jedni sa drugima. Jer nikada ranije nisu imali priliku da to urade.“
Čini se da je ova strategija zapošljavanja urodila plodom. Upravo sa takvim timom Džobs je svetu predstavio revolucionarne uređaje kao što su iPod, iPhone i iPad, pre nego što je umro od raka pankreasa 2011. godine.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife
Foto: Freepik






