Stelantis muče kvalitet i kineska konkurencija

Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila Stelantis pokušava da promenama u svojoj upravi poboljša prodaju pogođenu razočaravajućim kvalitetom nekih modela i suviše visokim cenama u odnosu na konkurenciju.

To je dovelo do pada prodaje vozila te grupe naročito u SAD 2024. godine, na čijem kraju je smenjen generalni direktor Karlos Tavares.

U Evropi filijala Sitroen je bio prinuđen na masovnu popravku modela Sitroen C3 i DS3 zbog loših, opasnih vazdušnih jastuka kupljenih od japanskog proizvođača Takata.

Stelantis koji je nastao 2021. godine spajanjem grupa Pežo-Sitroen (PSA) i Fijat-Krajsler (FCA) suočen je s pojačanom konkurencijom, posebno kineskih proizvođača i mora da se pozabavi problemima kvaliteta, rekao je analitičar Felipe Munjoz iz kabineta Džato Dinamiks.

Stelantis je saopštio da će se decentralizovati po regionima – Amerika, Evropa, Bliski istok i Afrika i da će te uprave imati više odgovornosti za planiranja tipova vozila i upravljanje fabrikama i komercijalnim operacijama.

Boljitak od toga i drugih mera očekuje Džon Elkan, predsednik Stelantisa, a i naslednik „dinastije Anjeli“, glavnog akcionara grupe preko holdinga Eksor.

Novi direktori

Stelantis je ponovo potvrdio da će novi generalni direktor, umesto Tavaresa, biti postavljen u prvom polugodištu ove godine. Interni favorit je Antonio Filosa koji je celu karijeru proveo u Fijat-Krajsleru (FCA). On je krajem 2024. godine unapređen za direktora za Sevenu i Južnu Ameriku i direktora svih američkih marki (Krajsler, Dodž, Ram).

Zadatak da poboljša problematičan kvalitet terenskih vozila marke Džip sada ima Bob Broderdorf, bivši kadar grupe FCA.

Rukovođenje Fiatom koji je u velikim teškoćama, i dalje obavlja globalni šef marketinga Stelantisa Olivije Fransoa, a novu marku DS koja tek treba da se dokaže, obavlja Gzavije Pežo, bivši kadar PSA.

Evropski šef Stelantisa Žan-Filip Imparato oslobođen je velikog i profitabilnog odeljenja grupe za proizvodnju komercijalnih vozila, gde umesto njega dolazi Francuskinja An Abu, bivši kadar Renoa i PSA.

Ishod sviuh tih promena je neizvestan jer bi nagovešteni međunarodni trgovinski rat predsednika SAD Donalda Trampa mogao teško da potrese automobilsku industriju.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Beta

Foto: screenshot

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE