Apatnska pivara

Šta sve izlazi iz Apatinske pivare, a nije pivo – cirkularna ekonomija na delu

Apatinska pivara, članica Molson Coors Grupe, tradicionalno je i ove godine objavila svoj godišnji Izveštaj o održivosti pod nazivom „Dali smo održivu reč“, koji prikazuje najznačajnije rezultate u oblasti održivog poslovanja tokom prethodne godine. Ovaj izveštaj još jednom potvrđuje posvećenost pivare očuvanju resursa, energetskoj efikasnosti, društvenoj odgovornosti i primeni principa cirkularne ekonomije u svakodnevnim operacijama.

Održivost kao ključna poslovna vrednost

Održivost je već decenijama sastavni deo poslovanja Apatinske pivare, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Pivara kontinuirano unapređuje procese proizvodnje, efikasno upravlja vodnim resursima i energijom, smanjuje emisije štetnih gasova i promoviše odgovornu konzumaciju.

„U godini iza nas nastavili smo da gradimo održiv i odgovoran biznis, vodeći računa o ravnoteži između poslovnog rasta, brige o ljudima i očuvanja životne sredine. Ulagali smo u inovacije, razvoj zaposlenih i održive tehnologije, svesni da svaki korak koji danas preduzmemo ostavlja trag u budućnosti. Naš Izveštaj o održivosti je više od pregleda rezultata – to je potvrda naše posvećenosti da zajedno sa partnerima i zajednicom stvaramo dugoročnu vrednost“, izjavio je Igor Vukašinović, generalni direktor Apatinske pivare.

Šta sve izlazi iz Apatinske pivare, a nije pivo?

Apatinska pivara već decenijama pokazuje da održivo poslovanje ne znači samo očuvanje resursa, već i cirkularnu ekonomiju na delu.

Pored vrhunskih pivskih brendova, iz pivare kroz proces proizvodnje svakodnevno izlazi i niz korisnih resursa i nusproizvoda koji pronalaze svoju novu svrhu:

  • Biogas, dobijen preradom otpadnih voda, koristi se za proizvodnju električne i toplotne energije putem kogenerativnog postrojenja, koje zadovoljava energetske potrebe ekvivalentne potrošnji oko 200 domaćinstava. Toplotna energija se vraća u proces proizvodnje, čime se zatvara krug energetske samoodrživosti.
  • Solarna elektrana, postavljena na krovovima proizvodnog pogona, kao i na krovu postrojenja za preradu otpadnih voda, godišnje proizvodi gotovo milion kilovat-sati struje – dovoljno da zadovolji potrebe oko 250 domaćinstava i smanji emisiju CO₂ za više od 1.200 tona.
  • Treber (pivski trop), nusproizvod u procesu proizvodnje, bogat vlaknima i proteinima, koristi se kao stočna hrana.
  • Pleva iz slada, koja se ranije odlagala, sada se koristi za proizvodnju peleta – samo tokom prošle godine je 35 tona ovog otpada dobilo novu svrhu i sprečeno je njihovo odlaganje. Na otpad se ne šalju ni otpadne etikete ni biološke sirovine koje se šalju na kompostiranje.
  • Biokompost, nastao iz procesa prerade otpadnih voda, koristi se za oplemenjivanje zemljišta na organskim zasadima maline u Čonoplji, zatvarajući još jedan krug održivosti – od pivare do organske proizvodnje.

Ljudi, zajednica i društvena odgovornost

Sa vizijom „Ljudi su nam uvek na prvom mestu“, Apatinska pivara aktivno gradi inkluzivnu radnu sredinu i pruža podršku zaposlenima u postizanju ravnoteže između posla i privatnog života. Kompanija je nosilac prestižnog Family Friendly sertifikata, a proteklih nekoliko godina dobija priznanje Top Employer, potvrđujući vrednost i uspešnost svih napora usmerenih na brigu o zaposlenima.

Pivara već 19 godina sprovodi kampanju „Kad pijem ne vozim“ u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i Agencijom za bezbednost saobraćaja, promovišući bezbednost i odgovornu konzumaciju alkohola. Takođe, kroz projekat „Reciklirajte i Vi“, u saradnji sa partnerima, podiže svest o važnosti reciklaže i pravilnog odlaganja ambalažnog otpada.

Apatinska pivara kontinuirano dokazuje da je održivost više od obaveze – to je investicija u bolju budućnost. Kroz implementaciju principa cirkularne ekonomije i energetsku tranziciju, kompanija ostavlja konkretan, pozitivan trag i služi kao primer kako industrija može doprineti zdravijoj životnoj sredini i snažnijoj zajednici. Kompletan Izveštaj o održivosti možete pogledati na sajtu Apatinske pivare OVDE.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE