
Srpkinja koja oblači Holivud: Bojana Nikitović nominovana za Emmy
Bojana Nikitović, istaknuta srpska kostimografkinja, još jednom je skrenula pažnju svetske javnosti, ovog puta zbog Emmy nominacije za rad na seriji Dune: Prophecy.
Na Instagramu je Bojana Nikitović podelila svoje oduševljenje:
„Kakav dan! Dobili smo nominaciju za Emi! Ogromno hvala mom neverovatnom timu za kostime na Dune Prophecy! Toliko talentovanih ljudi koje volim i bez kojih ovo ne bi bilo moguće! Hvala svima“.
View this post on Instagram
Rad na seriji je, kako kaže, bio zahtevan, svaki kostim rađen je od nule, jer u naučnoj fantastici „kostimi jednostavno ne postoje“. Više od godinu dana Bojana je predvodila tim od 20 do 30 ljudi, umetnika za tekstil, metal, kožu, kao i svojih asistenata.
„Volim da budem uključena u sve. Teško puštam kontrolu, ali kada je tim dobar – mogu da se oslonim i prepustim. Često ono što zamislim na kraju postane još bolje zahvaljujući njihovom doprinosu“, izjavila je ona, prenosi Zadovoljna.
Od Beograda do Holivuda
Rođena 1964. godine, Bojana je odrasla u porodici ispunjenoj umetnošću i snažnim ženskim uzorima. Njen otac Dragan Nikitović bio je poznati sportski novinar, dok su jake žene s majčine strane, poput tetke i baka, bile presudne za njen razvoj.
View this post on Instagram
Iako je u početku nailazila na prepreke i predrasude, nije odustajala. Nakon neuspelog pokušaja da upiše Fakultet primenjenih umetnosti, godinu dana se posvetila učenju jezika i sledeće godine – uspela.
Prvi posao u pozorištu obezbedio joj je poziv Egona Savina, a ubrzo je usledila saradnja sa Ljiljanom Dragović, Mirom Čohadžić i Brankom Plešom, čime je praktično zakoračila u svet ozbiljne kostimografije.
Od “Marije Antoanete” do “Dine”
U svojoj bogatoj karijeri, Bojana je radila na više od 150 projekata, uključujući filmove, opere, balete i serije. Među najzapaženijim su radovi na visokobudžetnim projektima poput Marije Antoanete, Umri muški, Koriolanus i Extraction.
Kada je radila sa Brusom Vilisom, vodilo se računa da nijedna košulja koju on nosi ne bude dostupna u slobodnoj prodaji, da bi kostim ostao jedinstven. Za svaku scenu morali su da imaju više identičnih kompleta: „U akcionim filmovima imate ponavljanja, svaki kaskader mora da ima istu garderobu.“
Na filmu Extraction sa Krisom Hemsvortom, nabavljeno je više desetina istih pantalona i majica jer se garderoba uništava tokom snimanja. Slično je bilo i na snimanju Marije Antoanete, gde je radila sa legendarnom Milenom Kanonero. „Svi kostimi su šiveni – čak 111 različitih promena kostima.“
Posebno se seća rada sa glumicom Emili Votson na seriji Dune: Prophecy, kojoj je dizajnirala kombinezon koji „spreda izgleda kao pantalone, a pozadi kao haljina sa šlepom“. Emili je, kako kaže, potpuno promenila stav i igru kad je obukla taj kostim – što je za kostimografa najveći kompliment.
Kejt Blanšet opisuje kao oličenje profesionalnosti: „Bila je trudna, stalno na setu, uvek smirena. Ima tu neku prirodnu harizmu i stvara prijatnu atmosferu. Nikada se ne žali.“
Sa Kejt Bekinsejl radila je tokom priprema za istorijsku dramu, a uprkos zahtevima epohe i specifičnim željama, sve je završeno u najboljem redu.
Strast, upornost i znanje…
Bojana Nikitović danas je sinonim za vrhunsku kostimografiju, ne samo u Srbiji, već i na svetskoj sceni. Njen rad odlikuje posvećenost detaljima, razumevanje materijala i osećaj za lik. „Na filmu uvek gubi onaj ko ode. Ja sam ostajala.“ I upravo zato – ostala je i došla do nominacije za Emi.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Printscreen: Youtube/Insajder video