
Slatke, ali pomalo jezive – AI igračke su stigle, snimaju razgovore sa decom i šalju transkript roditeljima
Za sve koji su otvorili mejl odmah nakon buđenja iz petogodišnje kome: veštačka inteligencija je danas u skoro svemu, a igračke nisu izuzetak.
Za one koji žele odmah da uskoče u priču, tržište pametnih/AI igračaka očekuje rast sa 2,6 milijardi na 9,7 milijardi dolara u narednih deset godina, pri čemu su „nescreen“ pametne igračke jedan od glavnih pokretača.
Mnogi roditelji brinu zbog vremena koje deca provode pred ekranima, pa su uređaji zasnovani na AI tehnologiji, koji uspešno odvlače pogled sa tableta, sve traženiji:
- Stickerbox pravi generator nalepnica koji uz pomoć generativne veštačke inteligencije štampa nalepnice na osnovu verbalnih komandi.
- Anki, proizvođač edukativnih robota, pravi Cozmo — malog mehaničkog drugara koji decu uči osnovama programiranja.
Mnoge od ovih igračaka nude bezazlenu zabavu ili edukativnu vrednost, mada istovremeno bude sumnje kada je reč o privatnosti i prikupljanju podataka. Ali neke su… još problematičnije, piše The Hustle.
Curio proizvodi liniju plišanih chatbot igračaka koje mogu da uče ličnost deteta, pričaju viceve i vode privatne razgovore… koji se zatim snimaju, transkribuju i šalju roditeljima.
Roditelji potom mogu da oblikuju buduću komunikaciju igračke sa detetom — što omiljenog „drugara“ može lako pretvoriti u slatku malu mašinu za mentalno usmeravanje. To je ipak previše za neke, uključujući i novinarku New York Timesa, koja je na kraju izvadila glasovni modul iz svoje Curio igračke. Druge AI igračke imaju još bizarnije probleme.
Kineska kompanija FoloToy nedavno je morala da povuče plišanog medu–chatbota nakon što su istraživači uspeli da ga navuku da objašnjava teme koje nikako nisu za decu.
Na kraju, ovi gedžeti nude praktično rešenje za previše vremena provedenog pred ekranima, ali postavljaju pitanje: da li su ove igračke zapravo bolje za decu? Za sada se čini da je odgovor: „Ko zna? U svakom slučaju, biće ih sve više.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/The Hustle
Foto: Unsplash/Chris Hardy







