Skymusic pomera granice u organizaciji događaja

Kao jedan od vodećih organizatora događaja u svetu, Skymusic je redefinisao standarde u industriji zabave. Od inovacija poput integracije veštačke inteligencije do globalno priznatih festivala i koncerata, kompanija doprinosi razvoju kulture i turizma u Srbiji, ističe sagovornik magazina BIZLife Milenko Škarić, vlasnik i osnivač Skymusica, dodajući da njihov rad ne samo da inspiriše publiku već i transformiše tržište.

  • Skymusic je među 100 vodećih organizatora događaja na svetu za 2024. godinu. Kako je ovo priznanje uticalo na vas i vaš tim i kako planirate da ga iskoristite u narednoj godini?

Ovo priznanje je potvrda naše posvećenosti, kreativnosti i inovativnog pristupa u industriji zabave. Naš tim je ponosan na ovaj uspeh, ali istovremeno svestan da je to samo početak. U 2025. godini planiramo da dodatno unapredimo naše procese, proširimo međunarodne saradnje i postavimo još ambicioznije ciljeve. Želimo da ova nagrada bude inspiracija za nova partnerstva i projekte koji će podići lestvicu u organizaciji događaja, i to ne samo na lokalnom i regionalnom tržištu. Mogu slobodno da kažem da ovo priznanje koristimo i kao dodatnu motivaciju da proširimo naš globalni uticaj.

Milenko Škarić, vlasnik i osnivač Skymusica

  • Rekli ste ranije da je praćenje trendova i tehnologije ključno za uspeh. Koje ste inovacije uveli do sada i šta planirate za 2025. godinu kako biste dodatno unapredili iskustvo publike?

Praćenje trendova i tehnologije za nas nije samo prioritet – to je način razmišljanja. Do sada smo uveli niz inovacija koje redefinišu iskustvo publike: od najnaprednije platforme za prodaju ulaznica, najsavremenijih produkcijskih rešenja, preko interaktivnih aplikacija za publiku, do personalizovanih digitalnih sadržaja koji povezuju umetnike i fanove na potpuno nov način.

Za 2025. godinu naš fokus je na daljoj integraciji veštačke inteligencije i proširene stvarnosti u događaje koje organizujemo, zajedno sa implementacijom zelenih, održivih tehnologija. Radimo na interaktivnim iskustvima koja će publici omogućiti da budu deo priče, a ne samo posmatrači – bilo da je reč o koncertima, festivalima ili korporativnim događajima. Naš cilj je da svaki posetilac oseti da je deo nečeg većeg, jedinstvenog i nezaboravnog. Verujemo da inovacije ne dolaze samo iz tehnologije, već i iz razumevanja publike, njihovih želja i emocija, te upravo tu vidimo najveći potencijal za unapređenje.

  • Skymusic je ključni igrač u festivalskoj industriji u Srbiji. Kako vidite razvoj festivalâ ove godine i šta novo publika od vas može očekivati?

Festivali su postali važan deo kulture i turizma u Srbiji, a mi smo ponosni na to što smo na čelu tog pokreta. Neskromno ću reči da mi godinama postavljamo standarde u festivalskoj industriji Srbije oblikujući muzičke događaje koji ne samo da inspirišu publiku već i definišu njen doživljaj zabave.

Kroz naše festivale Belgrade Beer FestMusic WeekGučaExit i Lovefest, čije smo organizacione procese prošle godine delom preuzeli, uspeli smo da integrišemo različite muzičke pravce, kulture i generacije, stvarajući autentične događaje i autentična iskustva. Svaki od ovih festivala okuplja više od nekoliko stotina posetilaca svake godine. Imajući to u vidu, naša vizija za ovu godinu temelji se na unapređenju svakog segmenta festivalskog iskustva. Fokus stavljamo na inovativne produkcione tehnologije, održivost i veći angažman publike kroz digitalne platforme. Trudimo se da svaki festival bude jedinstvena priča – od najsitnijeg detalja u produkciji do globalno relevantnih izvođača.

  • Organizovali ste neke velike koncerte 2024. godine, poput nastupa grupe „Rammstein”. Koji su bili najveći izazovi u tim projektima i da li možemo očekivati još neki takav, vrhunski spektakl?

Organizacija događaja poput koncerta grupe „Rammstein” predstavlja vrhunac profesionalnog izazova, ali i ogromno zadovoljstvo za ceo naš tim. Kada govorimo o izazovima, oni dolaze sa svih strana – od logistike, koja uključuje transport i postavljanje spektakularne scenografije, preko produkcije, koja zahteva najsavremeniju tehnologiju, pa sve do koordinacije hiljada ljudi koji su uključeni u realizaciju takvog spektakla. Naravno, tu je i očekivanje publike – kada radite sa najpoznatijim svetskim izvođačima, morate nadmašiti i njihova i sopstvena očekivanja. Koncerti nemačkog benda su bili veliki izazov, ali ništa manje nisu zahtevni ni koncerti drugih velikih svetskih izvođača koje smo realizovali tokom prošle godine, poput nastupa Laure Pauzini i benda „Deep Purple”.

Mi smo već najavili da će Beograd i ove godine biti domaćin jednog od najvećih spektakala – koncert legendarnog benda „Guns N’ Roses”, koji će se održati 18. jula na Ušću. Lično sam vrlo ponosan na svoj tim, jer koncerti ovakva dva velika benda potvrđuju našu poziciju pouzdanog partnera najvećim svetskim izvođačima.

Dodatno, koncerti ovakvog nivoa privlače desetine hiljada posetilaca, uključujući i ogroman broj stranih turista, što direktno utiče na promociju Beograda kao regionalnog centra kulture i zabave. Zanimljivi su podaci da je Grad Beograd za koncerte „Rammsteina” generisao čak 65 miliona evra prihoda i da smo imali tri puta više posetilaca u odnosu na neke druge evropske prestonice, poput Praga i Atine.

Ono što u perspektivi dodatno može da doprinese još konkurentnijoj poziciji Beograda jeste izgradnja stadiona – to je ono što nam nedostaje. Izvođači velikog svetskog kalibra koji imaju stadionske turneje imaju specifične potrebe, koje mi ovde, u datim tehničkim uslovima, iz objektivnih razloga nismo u mogućnosti da ispunimo. Ali verujem da će se izgradnjom nacionalnog stadiona to promeniti i da ćemo se naći na turnejskoj listi izvođača poput Tejlor Svift, „Coldplaya” i mnogih drugih.

  • Koliko vi lično stižete da uživate u događajima koje organizujete? Da li postoji neki izvođač koga biste voleli da dovedete u Beograd i da li uopšte imate mogućnost da birate izvođače na osnovu svojih sopstvenih muzičkih preferencija?

Moj fokus je uvek na tome da obezbedim da svaki događaj bude izveden besprekorno i da naši klijenti i posetioci dožive nezaboravna iskustva. To podrazumeva mnogo planiranja i posvećenosti, što, naravno, utiče na moj lični užitak u samom događaju, jer ja sam jedan od onih koji uvek misle da može bolje.

Kada govorimo o izvođačima, naravno da imam lične muzičke preferencije, ali u isto vreme moj cilj i cilj Skymusica jeste da pružimo publici ono što ona želi. Naravno da bih voleo da dovedem izvođače koji su na vrhu moje liste, ali i to zahteva balans između komercijalnog uspeha i kvaliteta muzike. U Beogradu imamo fantastičnu publiku, koja voli raznovrsne muzičke žanrove, pa često kroz analizu tržišta i trendova biramo izvođače koji će doneti poseban doživljaj. Ali ako bismo spojili komercijalno sa mojim muzičkim ukusom, to bi zasigurno bili „Coldplay”, „The Weekend”, Bili Ajliš.

  • Skymusic je prošle godine proslavio 30 godina poslovanja. Da li ste mogli da pretpostavite da ćete napraviti ovakav uspeh i da li, možda, možete da predvidite gde ćete biti za narednih 30 godina?

Iskreno, kada smo pre 30 godina započeli priču o Skymusicu, nismo mogli da zamislimo koliki domet će imati naš rad, ali smo od prvog dana znali da želimo da stvaramo iskustva koja se pamte. Naša strast prema inovacijama, hrabrost da postavljamo nove standarde i spremnost da stalno rastemo doveli su nas ovde gde smo danas. Ipak, ključ je bio u ljudima – talentovanom timu i našim partnerima koji su verovali u naše ideje.

Kada govorimo o narednih 30 godina, ako smo nešto naučili, to je da se svet menja brže nego ikad. Planiramo da nastavimo da budemo pioniri u industriji zabave, da uvodimo tehnologije i iskustva koja danas, možda, još i ne postoje. Naša filozofija ostaje ista: nije samo pitanje gde ćemo biti, već koliko ćemo daleko odvesti industriju zajedno sa nama.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Privatna arhiva/Live Production / Skymusic

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE