
Riddle Bar – Mesto koje se ne nameće, ali se pamti
Ne tako davno, dok je beogradska barska scena brojala svega nekoliko koktel-barova, neko je imao dovoljno hrabrosti da pokrene potpuno drugačiji koncept. Danas je Riddle Bar prepoznat kao mesto koje ne pravi kompromise kada je kvalitet u pitanju i koje kroz edukaciju i originalna iskustva stalno širi svoju publiku. Duško Kostadinoski, osnivač bara, otkriva kako se ovaj brend razvijao i zašto uspeh ne meri samo kroz profit.
- Riddle Bar postoji od 2019. godine. Kada pogledate vaš početak i to gde ste sad, šta biste rekli da su bile ključne odluke u vašem razvoju?
Pre svega, moram da istaknem da je sama odluka otvaranja koncepta poput Riddlea bila poprilično hrabra, posebno uzimajući u obzir da je u tom periodu beogradska barska scena brojala svega par koktel-barova. U početku je bilo dosta izazovno i teško, jer smo se paralelno bavili edukacijom gostiju o pićima koje pravimo, a pored toga, tvrdoglavo odbijali da pravimo kompromise po cenu kvaliteta.
Druga značajna odluka bio je izlazak iz zone komfora, te otvaranje mogućnosti da deo Riddle usluge naši gosti dobiju i van bara, kroz ketering usluge i flaširane koktele. Ovaj korak je privukao dosta nove publike i bio najefikasniji marketinško-strateški potez, jer smo svest o Riddleu proširili kroz ceo grad.
Takođe, moram da izdvojim još dve bitne odluke. Prva je saradnja sa hotelom „Crowne Plaza”, što je potpuna novina na našim prostorima. Ova saradnja je dokaz da mladi ljudi koji se uzajamno podržavaju i razumeju mogu napraviti neverovatne rezultate, jer nemaju strah i ograničenja, lakše preuzimaju rizik, a rezultat toga je ono što smo postigli za kratak period. Druga se odnosi na kontinuirano prisustvo na internacionalnim okupljanjima, sajmovima posvećenim promociji barova, takmičenjima barmena itd. Sada možemo sa ponosom da istaknemo da se krug prijatelja Riddlea proširio širom sveta.

Duško Kostadinoski, osnivač Riddle Bara – Foto: Stefan Jovanović / BIZLife
- Kako se usmeravate na stvaranje jedinstvenog iskustva koje će podstaći goste na preporuke i ponovne posete?
Cilj je dosta jednostavniji nego što deluje. Ideja je da gostima pružimo jedinstveno iskustvo i to je ono što stalno ističemo. Kvalitet pića, muzika, ambijent, usluga itd. – sve su to delovi slagalice upotpunjenog iskustva. Današnje vreme sa sobom donosi brz tempo života i imam utisak da se zaista malo vremena posvećuje uživanju u trenutku, a mi smo upravo to postavili kao cilj: da se gosti kod nas osećaju prijatno i da na trenutak zaustave žurbu i prepuste se uživanju. Tako jednostavno, a tako zahtevno!
- Da li organizujete edukativne ili tematske radionice koje su u skladu sa vašim konceptom i kako se one uklapaju u vašu strategiju poslovanja?
Da, pre tri godine smo odlučili da jednu od grana poslovanja posvetimo edukaciji. Ovaj deo je meni najzanimljiviji, jer zaista uživamo u tome da podelimo iskustvo i veštine sa drugima.
Strategija koja se odnosi na edukaciju uključila je program segmentiran na nekoliko delova za različite ciljne grupe. Tako smo odlučili da ponudimo jednodnevne radionice, koje su sjajna prilika za timbilding. Na ovaj način možete za par sati provedenih sa svojim kolegama i nama naučiti neke osnovne veštine i tehnike koje možete iskoristiti za kreiranje koktela kod kuće. Edukativno, dinamično i pre svega sa ciljem da se dobro provedete i izađete iz svakodnevice.
Drugi segment čine obuke za entuzijaste. Kroz pet dana, sa po nekoliko sati aktivnosti, prolazimo kroz osnove proizvodnje alkoholnih pića, njihov istorijski značaj i zanimljivosti. Uz to, učimo o podeli koktela, kao i njihovim recepturama i razvoju od nastanka do danas. Ovo su radionice koje pružaju materijal za nove teme za razgovor u društvu.
Poslednji, treći segment, bila bi profesionalna obuka, koja pod okriljem Riddle Bar akademije ima cilj da formira profesionalnog barmena, koji je znanjem i veštinama osposobljen za rad. Ovaj program traje pet nedelja, po četiri radna dana, i donosi zaista dosta korisnih informacija, saveta i otkriva širu sliku barskog poslovanja.
Kao što se može zaključiti, tri modula okupljaju tri ciljne grupe; prva dva sa sobom donose potencijalno nove goste koji su ujedno i edukovani, pa samim tim i znaju i cene kvalitet onoga što konzumiraju. Šire svest i sliku o koktel-barovima kao industriji i donose nam motiv da konstantno rastemo i usavršavamo se. Treći modul nam donosi potencijalno nove zaposlene, jer smo do sada praktikovali da se najbolji polaznici Riddle Bar akademije zadrže u timu i da im se pruže dodatna pažnja i mentorstvo za dalji razvoj karijere.
- Kako merite uspeh svojih prodajnih strategija i šta smatrate najvažnijim faktorima za postizanje rasta u prodaji?
Najvažniji faktor za rast prodaje u našem slučaju jeste edukovan tim ljudi. Ukoliko oni vladaju materijom, iz toga proizilazi samopouzdanje, a kroz samopouzdanje i moć da kreiraju i preporuče ono što je vama u tom trenutku potrebno.
Vi se osećate prijatno i zadovoljni ste uslugom i, na kraju, imate želju da ponovo dođete. To je dugoročan plan rasta prodaje. Sama metrika prodaje nije ništa drugo do excel tabela koja vam na kraju nedelje, meseca ili kvartala pokaže odnos prodatih artikala i odnos troška i dobiti. Što je u samom timu viša svest o tome koji su nam artikli isplativiji, to je krajnji rezultat bolji po sve nas. .
- Koje digitalne kanale (društvene mreže, imejl marketing, onlajn reklame) najviše koristite u promociji i da li možete reći da oni direktno utiču na prodaju u baru?
Najviše se fokusiramo na društvene mreže, dok dosta manje koristimo onlajn reklame. Razlog za to je što nam društvene mreže služe više kao podsetnik na dešavanja i nove proizvode koje naši gosti mogu da isprate. Imam utisak da su onlajn reklame postale malo dosadniji sadržaj, koji svi žele da preskoče, pa samim tim nose rizik negativnog marketinga i osećaja da ste previše prisutni konzumentima. Nama je cilj da nas gosti pomalo „požele” i da ostanemo, koliko je to moguće, „skriveno mesto”. Reklame koristimo isključivo kada imamo kampanju u vezi sa edukacijom, na primer, pa nam je bitno da to vide potencijalno novi klijenti.
Kada je reč o samoj prodaji, noviteti na mrežama bude želju da ih gosti probaju, te imaju sigurno svoj doprinos, međutim, naš primarni zadatak je da gostima kroz iskustvo stvorimo želju za povratkom, jer možete imati najbolju reklamu i sadržaj, ali ako ne opravdate uslugom, to će biti kratkog daha.
- Kako održavate balans između stvaranja jedinstvenog, zabavnog iskustva za goste i održavanja profitabilnosti poslovanja? Koji su najveći izazovi koje imate u tom procesu?
Možda zvuči kao kliše, ali nama nikada primarni cilj nije bio profit, već iskustvo, a profit posmatramo kao nagradu ili rezultat iskustva koje stvaramo. Profitabilnost, sa druge strane, ostvaruje se kroz ekonomsku pismenost i strategiju. Možemo mi da se igramo i budemo kreativni, ali ukoliko je odnos troškova i dobiti na kraju negativan, a to se vrlo lako prikaže na kraju meseca, onda nemamo neku pozitivnu perspektivu. Dakle, svest o finansijama treba da bude prisutna.
Mi se konkretno baziramo na odnose sa uvoznicima brendova koje zastupamo. Kroz saradnju sa njima ostvarujemo dodatne pogodnosti za nabavku samih brendova, a kroz te rabate i popuste dobijamo veću mogućnost ostvarenja profitabilnosti na kraju. Savet koji sam dobio od jednog starijeg gospodina, kada smo počinjali sa poslovanjem, bio je: „Sinko, ne štedi se kad nemaš, nego kad imaš.” Meni je bilo dovoljno da znam da nije svaki profit odmah deljiv, već da strategijom i pravljenjem fondova namenjenih za određene troškove možemo obezbediti duže poslovanje. Ovaj savet nas je konkretno sačuvao u kovid periodu i nakon njega.
Sa druge strane, česte greške koje se prave jesu podizanje cena krajnjeg proizvoda i ušteda na resursima namenjenih zaposlenima. Nama je filozofija od samog početka bila da štedimo na troškovima i proizvodimo što više sastojaka za koktele koje možemo, kako bi nam krajnje cene bile što pravednije. Izazov jeste ispratiti inflaciju i rast cena na tržištu, ali fokusom na proizvodnju leda, sirupa, bitera itd. mi smo uspeli da nekako iskontrolišemo rast cena ostalih proizvoda koje smo primorani da kupujemo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Velibor Ćirić