
Rezultati i kvalitet ne poznaju pol
Kompanija je ženskog roda jer su žene donele u biznis analitiku i empatiju, srčanost i srdačnost, ukazavši da su uz rezultate podjednako važni ljudi, smatra Jovana Nestorović, pomoćnica generalnog direktora za e-commerce i razvoj maloprodaje i direktorka marketinga kompanije Simpo. U intervjuu za BIZLife ona kaže da, iako industrija nameštaja tradicionalno ima veću zastupljenost muškaraca, u Simpu žene čine 40 odsto zaposlenih, a na rukovodećim pozicijama ih je 32 odsto, dodajući da taj broj raste.
- Šta za vas znači izraz „Kompanija je ženskog roda”? Kako biste ga povezali sa svojom ulogom u kompaniji Simpo?
Žene su u svet biznisa donele neke nove vrednosti i učinile da se mnogo toga promeni. Spojile su analitiku i empatiju, srčanost i srdačnost i ukazale na to da je, pored borbe za profit i rezultate, podjednako važna borba za dobrobit svakog čoveka u kompaniji. Zato je i kompanija ženskog roda, jer svet biznisa danas izgleda mnogo drugačije nego ranije upravo zahvaljujući sve većoj ulozi žena u njemu.
Simpo je uvek bio sinonim za prave vrednosti, tradiciju i kuću, a sve su to reči ženskog roda. Kada volite to što radite i kada svim srcem verujete u brend koji predstavljate, onda osećate i veliko zadovoljstvo, ali i odgovornost jer ste deo ove priče. Nije uvek lako biti na menadžerskoj poziciji u industriji nameštaja, ali je lepo. A lepota je ženskog roda.

Jovana Nestorović, direktorka marketinga kompanije Simpo
- U kojoj meri su žene danas zastupljene na rukovodećim pozicijama u biznisu, posebno u industriji u kojoj posluje Simpo?
Žene su poslednjih godina sve više zastupljene na rukovodećim pozicijama u biznisu. Ova tendencija rasta je izuzetno ohrabrujuća za sve mlade žene koje počinju svoju karijeru. Imamo sjajne primere domaćih kompanija u kojima su žene većinski zastupljene na rukovodećim mestima. Ipak, razlike postoje prema granama industrije u kojima kompanije posluju. Neke od njih tradicionalno imaju veću zastupljenost muškaraca, ali se trendovi polako i sigurno menjaju.
Industrija nameštaja je jedna od njih, jer je radno intenzivna, što podrazumeva veći broj muškaraca u strukturi zaposlenih. Od ukupnog broja zaposlenih u Simpu – 40 odsto čine žene. Izjednačen je broj žena i muškaraca sa višom i visokom stručnom spremom. Na rukovodećim pozicijama imamo 32 odsto žena, sa tendencijom rasta tokom godina.
- Da li ste se i sami susretali sa predrasudama ili izazovima u karijeri zbog svog pola?
Od početka svoje karijere radim u kompanijama u kojima su u strukturama zaposlenih, kao i u rukovodećim strukturama, više zastupljeni muškarci, ali nikada nisam imala takvu vrstu izazova.
U Simpu sam zaposlena punih deset godina i od prvog dana sve do danas ovo je okruženje koje veoma podržava i ceni žene. Nekada je sektor koji vodim imao više muškaraca, sada su žene u većini. Bez obzira na to što se struktura tokom godina menjala, to se nikada nije osećalo u funkcionisanju tima, zaposleni su se međusobno uvek poštovali, podržavali i podsticali jedni druge. A tako su se odnosili i prema meni, kao svom rukovodiocu.
Žene i muškarci imaju drugačiji stil rukovođenja i mogu da nauče dosta jedni od drugih. Od sadašnjeg direktora sam naučila mnogo – pre svega, da u svom radu moraš biti istrajan i da su rezultati i kvalitet jedina prava merila. Kada radiš u kompaniji gde se, počev od samog vrha, neguju vrednosti koje podjednako podržavaju i žene i muškarce, takva je onda atmosfera u čitavom sistemu.
Dešavalo mi se mnogo puta da na pregovorima sa poslovnim partnerima budem jedina žena u prostoriji. Nikada se zbog toga nisam osećala inferiorno, naprotiv. Snaga i pamet su ženskog roda.
U Simpu se zaposleni ne dele prema polu, već prema kvalitet
- Koliko je važna mentorska podrška za žene koje žele da napreduju u biznisu? Kakvo je vaše iskustvo u tom smislu?
Mentorska podrška je izuzetno bitna za razvoj svakog pojedinca, posebno na početku karijere i naročito za žene. Ovde, pre svega, mislim na mentorsku podršku od strane drugih žena. Kada mlada žena ulazi u svet biznisa, u kom su, i pored toga što se stvari menjaju, i dalje više zastupljeni muškarci, jako je bitno da ima podršku i mentorstvo neke druge žene, zato što je ta žena nekada bila u „njenim cipelama sa visokim potpeticama”, hodala sličnim stazama i susretala se sa sličnim izazovima. To iskustvo i taj ugao gledanja žene mentorke veoma su dragoceni za svaku mladu ženu.
Na početku karijere imala sam mentorku, finansijsku direktorku, čije su mi znanje, podrška i pomoć tada mnogo značili i uticali na to kako sam dalje gradila svoju karijeru. Zato uvek težim da, kad god mi se ukaže prilika, mlade žene podržim, pružim im potreban savet, pomoć, prenesem svoja iskustva i, ukoliko mogu, olakšam neki korak na tom putu u svetu biznisa. I podrška je ženskog roda.
- Na koji način se u kompaniji Simpo podstiče jednakost među zaposlenima?
U Simpu se zaposleni ne dele prema polu, već prema kvalitetu. Za sve pozicije u kompaniji najbitnije je kakve osoba ima kompetencije i kako doprinosi daljem razvoju kompanije. Svi imaju jednake mogućnosti za napredovanje. Muškarci i žene dobijaju istu platu za isti posao. Iako su u fabrikama više zastupljeni muškarci, interesantno je da sve centre za razvoj proizvoda u fabrikama vode žene. Takođe, većina arhitekata i dizajnera u Simpu ženskog je pola.
Kao što je za naše proizvode kvalitet imperativ, tako se i naši zaposleni vrednuju prema kvalitetu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Nikola Ilić / Studo Tripod