Retail Horizons 2025: Podaci, inovacije i AI ključni za budućnost e-commerce sektora u Srbiji

U Microsoft prostoru u Beogradu, održana je poslovna konferencija „Retail Horizons: Mesto gde lideri oblikuju budućnost“. Kroz niz interaktivnih prezentacija i panel diskusija, učesnici su imali priliku da čuju ključne trendove i strategije koje oblikuju maloprodaju i e-commerce sektor.

Konferenciju je otvorio Aleksandar Stevanović, direktor sektora za retail i potrošače u PwC za Jugoistočnu Evropu, ističući važnost podataka u savremenom poslovanju.

„Podaci, podaci, podaci – to je mantra uspeha u e-commerce sektoru. Njihova analiza i pravilna interpretacija omogućavaju kompanijama, bez obzira na veličinu, da optimizuju poslovne procese i povećaju profitabilnost. Takođe, implementacija AI alata postaće ključna za održavanje konkurentske prednosti u budućnosti“, naglasio je Stevanović.

Panel „Novi modeli rasta za e-commerce u retailu“

Prvi panel konferencije, „Novi modeli rasta za e-commerce u retailu„, moderirao je Ivan Tanasković, izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije. Panelisti su bili Dušan Brdar (IT direktor, Fashion Company), Dijana Filipović (direktor razvoja, logistike i online prodaje, N Sport) i Aleksandar Nastevski (osnivač i CEO NB Soft).

Dušan Brdar iz Fashion Company-ja istakao je značaj kombinacije online i offline prodaje za dugoročni uspeh.

„Naša kompanija posluje već 40 godina i kroz različite izazove smo shvatili da se tržište stalno menja. Iako je e-commerce izuzetno važan, fizičke prodavnice ostaju ključne jer kupci žele da proizvode vide, probaju i osete. Prebacivanje poslovanja isključivo na online prodaju, iako trend u nekim segmentima, još uvek nije optimalna opcija za sve brendove“, rekao je Brdar.

Retail Horizons

Retail Horizons, Beograd 

Dijana Filipović iz N Sporta složila se da je balans između digitalne i fizičke prodaje ključan za uspeh u biznisu.

„Retail centri su postali standard u gotovo svakom manjem mestu, a ljudi ih koriste ne samo za kupovinu već i za kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Zbog toga mi nastavljamo sa širenjem mreže prodavnica širom Srbije, a prihodi u e-commerce i offline prodaji su nam gotovo identični, što nas motiviše da neprestano ulažemo u oba pravca“, ističe Dijana i naglašava koliko je bitan značaj logistike i kvaliteta dostave.

„Kupci su najčešće nezadovoljni brzinom isporuke. S obzirom na sve veći broj online porudžbina, naročito nakon ulaska platformi poput Temua na naše tržište, važno je unaprediti logistiku i postaviti jasna pravila koja će zadovoljiti i potrošače i kurirske službe.“

Aleksandar Nastevski iz NB Softa istakao je značaj AI tehnologija u e-commerce sektoru, naglašavajući da su one već postale standard među vodećim kompanijama i da će neprestano ulaganje u AI alate značajno poboljšati efektivnost.

„AI nije samo alat za personalizaciju korisničkog iskustva, on omogućava i efikasnije upravljanje podacima i automatizaciju kompleksnih procesa. Danas kompanije provode mesece unoseći proizvode na sajt, dok AI može taj posao ubrzati višestruko. Uz pravu implementaciju, umesto da deset ljudi radi na jednom projektu, isti posao može obaviti jedna osoba“, rekao je on i dodao da je sajber bezbednost ključan aspekt modernog poslovanja.

„Upotreba AI alata donosi niz prednosti, ali istovremeno otvara i pitanja bezbednosti podataka. Neophodno je da kompanije ulažu u zaštitu od curenja informacija kako bi osigurale poverenje svojih korisnika.“

Retail Horizons

Retail Horizons, Beograd 

EU integracije kao prilika za rast

Panelisti su se dotakli i teme evropskih integracija, ističući da bi članstvo Srbije u EU donelo brojne prednosti za maloprodajni sektor, posebno kroz olakšan protok robe i priliv stranih investicija.

„Otvorene granice i konkurentnije tržište naterali bi sve kompanije da unaprede svoju ponudu i usluge, što bi u suštini donelo koristi i potrošačima i celokupnoj ekonomiji“,  zaključeno je na panelu.

Konferencija Retail Horizons 2025 potvrdila je da budućnost maloprodaje leži u integraciji tehnologije, personalizovanom pristupu kupcima i inovativnim poslovnim modelima. Ključni izazov za kompanije u narednim godinama biće kako da se prilagode sve dinamičnijem tržištu i iskoriste prednosti digitalne transformacije.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Jovan Kragović

Foto: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE