LM TEK

Retail, e-commerce i enterprise – sve pod istim LM TEK lancem

Kompanija EK je, početkom marta 2025. godine, objavila da upravljanje brendom prelazi u ruke kompanije LM TEK d. o. o. Promena je deo šire strategije unapređenja korisničkog iskustva i širenja inovacija u oblasti tečnog hlađenja. S tim u vezi, Dejan Bajagić, Supply Chain Director kompanije LM TEK – članice Egzakta Groupa, poručuje da integracija retailae-commercea i enterprise segmenta u jedinstvenu strategiju oslonjenu na tehnologiju daje konkretne rezultate u optimizaciji zaliha i zadovoljstvu kupaca.

Dejan Bajagić LM TEK member of Egzakta Group

Dejan Bajagić, Supply Chain Director kompanije LM TEK, member of Egzakta Group

  • Kako je promena u organizacionom okviru uticala na vašu strategiju upravljanja lancem snabdevanja i sa kakvim izazovima ste se susreli?

Svaka transformacija nosi i izazove prilagođavanja i usaglašavanja strategija. Izazovi sa kojima smo se suočili odnosili su se na to da smo u isto vreme morali da se fokusiramo kako na ritejl kroz mrežu partnera tako i na preuzimanje veb-šopa od strane EKWB-a. Veb-šop nastavlja sa radom i za prvo vreme fokus nam je bio da se pobrinemo da tržištu ponudimo proizvode na koje se dugo čekalo. Uporedo radimo na digitalizaciji i uvezivanju svih procesa – od planiranja, preko nabavke, proizvodnje, do same prodaje. Cilj je da kupcima u realnom vremenu možemo da damo jasne i precizne informacije kada bi mogli da očekuju isporuku proizvoda i time im olakšamo procese unutar njihovih kompanija, ali i smanjimo troškove.

  • Koje ste konkretne mere sproveli za rešavanje problema kašnjenja isporuke i nedostatka zaliha, koji su bili naglašeni u zajednici i medijima?

Izazova je bilo, ima ih i dalje, ali smo okupili tim eksperata koji implementira mere koje smo odredili. Pre svega, to se odnosi na ponovno uspostavljanje poverenja među dobavljačima i stabilizaciju lanca snabdevanja. Istovremeno radimo na optimizaciji skladišnih i distributivnih centara i pratimo nivoe zaliha, koje planiramo veoma detaljno i pažljivo, imajući u vidu sve aspekte poslovanja i potencijalne probleme. Pratimo i tranzitno lead vreme, dok digitalizacijom i sinhronizacijom zaliha u realnom vremenu, u kombinaciji sa ABC analizom, omogućavamo fokusirano upravljanje – posebno u segmentu premijum proizvoda vrhunskog kvaliteta. Sprovodimo XYZ varijabilnu analizu sa fokusom na nedeljni forecast A/Z proizvoda i pažljivu nabavku C/Z proizvoda, kao i EOL (End of life) modela.

LM TEK

  • Kako ste integrisali supply chain za specijalizovane proizvode, kao što su RTX 50 series GPU blocks i AI datacentarska oprema za enterprise segment, i kako to utiče na ritejl strategiju?

LM TEK se pozicionirao kao lider na tržištu enterprise segmenta, ponudivši interno rešenje koje obuhvata hardver i softver koji smo sami razvili. Koristimo MTO (make to order) model, prilikom čega se posebna pažnja polaže na sve segmente razvojnih i proizvodnih operacija, kao i njihovu sinhronizaciju. R&D tim je direktno povezan sa nabavkom i proizvodnjom, čime smo smanjili vreme koje nam je potrebno za razvoj i plasman proizvoda. Kada se iz R&D-ja pređe u punu proizvodnju, dinamičko praćenje vremena nabavke ključnih sirovina igra presudnu ulogu u zadovoljavanju potreba tržišta kako B2B tako i B2C klijenata.

  • Na koji način digitalni kanal (veb-šop/e-commerce) sarađuje sa vašim globalnim partnerima i preprodavcima u okviru partnerskog programa?

Informacije dobijene preko e-commerce kanala koristimo za analizu tržišta. Zemlje u kojima je povećana potražnja za našim proizvodima diktiraju razvoj B2B kanala, čime podstičemo razvoj lokalne kupovine i sistemsko pokrivanje tržišta.

LM TEK

  • Kako tehnologija i digitalizacija (poput EK Loop Connecta i EK Loop Controla) doprinose optimizaciji vašeg lanca snabdevanja, skladištenja i logistike?

LM TEK je kompanija sa izraženim fokusom na prikupljanje i prediktivnu analizu svih raspoloživih tehničkih podataka koji nam omogućuju rano otkrivanje trendova i potražnje za određenim komponentama, kao i optimizaciju RMA procesa (zamena ili popravka u garantnom roku). Bržom dijagnostikom problema značajno smo smanjili procenat fizičkog vraćanja robe. Dobijene analize su i pokazatelji službama planiranja i nabavke da je određene proizvode potrebno blagovremeno proizvesti i čuvati na zalihama, kao i da treba raditi na prilagođavanju proizvodnih ciklusa u realnom vremenu kroz smanjenje viškova i proizvodnje na osnovu stvarnih potreba korisnika.

LM TEK

  • S obzirom na široku paletu SKU-ova (GPU blokovi, radijatori, spojnice, pumpe itd.), kako balansirate globalnu potražnju s lokalnim zalihama i predviđanjem potražnje?

Upravljanje širokom paletom proizvoda na globalnom nivou jedan je od ključnih izazova u našem svakodnevnom poslovanju. Prvi korak je Demand Forecasting, gde na nedeljnom nivou analiziramo prodajne podatke, predviđamo sezonalnosti određenih proizvoda, gde nam, pored analitike dobijene kroz ERP, najznačajnije informacije dolaze sa terena, gde kolege iz prodaje prate kako tržišne trendove tako i aktivnosti konkurencije kroz razne benčmark analize. Kroz dinamički rebalans zaliha pratimo stanje zaliha i, ako je potrebno, premeštamo ih, u zavisnosti od regionalnih potreba tržišta. Takođe, pratimo životni vek proizvoda i trudimo se da na zalihama ne držimo veći broj od onoga koji nam je potreban za podršku RMA i EOL proizvoda.

  • Koji je sledeći cilj u unapređivanju lanca snabdevanja – uvedeni AI/HPC sistemi, saradnja s OEM partnerima, nove linije proizvoda, ili možda geografska ekspanzija u e-commerce segmentu?

Sledeći korak u unapređenju lanca snabdevanja jeste korišćenje AI-ja prilikom analize potencijalne potražnje, razvoj enterprise segmenta kroz skalabilnu isporuku naših proizvoda. Praćenje logističkih trendova i optimizacija lanca snabdevanja takođe će ostati u našem fokusu za naredni period.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: LM TEK, Ognjen Popović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE