
Reputacija kompanije nije samo pitanje imidža
Otkad postojimo kao društvo, reputacija je ono što je važno. I njena važnost se ne menja kroz vreme. Možda samo bolje razumemo kako da je gradimo, čuvamo i o njoj brinemo. Reputacija govori o tome kakvo je opšte mišljenje o pojedincu, zajednici, stvari ili organizaciji. Ako je reputacija dobra, onda je i ugled dobar. Ona nam pomaže da predvidimo ili procenimo kako će se neko ponašati prema nama danas ili u budućnosti. Ako znamo kakva je reputacija, lakše predviđamo i jednostavnije donosimo odluku.
- Piše: Jelena Radoja, HR direktorka u kompaniji Mercator-S
U poslovnom svetu reputacija predstavlja nematerijalnu imovinu i deo je, na primer, vrednosti kompanije. Međutim, naša reputacija nema nikakve veze sa tim kako doživljavamo sebe. Ona samo uzima u obzir kako nas drugi vide. Brza internet pretraga će svakom ko razmatra saradnju sa nama reći sve o našoj reputaciji. Svako može da koristi internet da napiše recenziju ili članak o nama kako bi uticao na našu reputaciju na pozitivan ili negativan način.
Dakle, reputacija kompanije nije samo pitanje imidža, već ključni faktor koji direktno utiče na uspeh i održivost kompanije. Ako posmatramo reputaciju jedne kompanije kao poslodavca, moramo priznati da je ona sve značajnija. Nedostatak radne snage, sve teže zapošljavanje i zadržavanje zaposlenih neki su od najvećih izazova današnjice. Imajući sve ove činjenice u vidu, kompanije moraju aktivno raditi na izgradnji i održavanju pozitivne reputacije.
Šta čini dobru reputaciju poslodavca?
Reputacija poslodavca nikako ne može biti rezultat samo dobrih marketinških aktivnosti ili PR kampanja. Ona je jasno kreirana kroz stvarne prakse koje sprovodimo u kompaniji, kao i kroz vrednosti kompanije. Dobru reputaciju odlikuju transparentnost i fer odnosi prema zaposlenima, radna atmosfera i konstruktivna organizaciona kultura, mogućnosti za profesionalni razvoj, ali i aktivnosti koje dokazuju društvenu odgovornost poslodavca. Sve su nam ovo elementi koji značajno doprinose reputaciji poslodavca.
Kako to radimo mi u timu Mercator-S?
Kroz godišnje istraživanje zadovoljstva zaposlenih potvrđuje nam se iz godine u godinu da su naši zaposleni zadovoljni svakim od navedenih kriterijuma, kao i da smo kao poslodavac sve uspešniji u svakom od navedenih segmenata.
Mogućnosti za profesionalni razvoj čine jednako važan faktor u građenju reputacije poslodavca, koji diferencira kompanije koje ulažu u razvoj svojih zaposlenih od onih koje to ne rade.
REPUTACIJA DIREKTNO UTIČE NA USPEH I ODRŽIVOST KOMPANIJE
U timu Mercator-S ulažemo u svoje zaposlene na našoj IDEA akademiji, koja nudi raznovrsne stručne edukacije, ali i one koje utiču na lični razvoj naših zaposlenih. Mogućnosti za usavršavanje su raznovrsne – od učenja na radnom mestu, kada trener u realnim radnim uslovima pomaže zaposlenom da bude uspešniji na radnom mestu, preko učenja u salama za edukacije, ali i onlajn učenja i učenja od drugih (rukovodilaca, mentora i sl.). Tu je i mogućnost za dobijanje stipendija na fakultetima i u poslovnim školama.
Kultura kompanije i radna atmosfera imaju veliki uticaj na zadovoljstvo zaposlenih. Pozitivna, podržavajuća i inkluzivna kultura direktno gradi pozitivnu i dobru reputaciju poslodavca.
U našoj kompaniji posebna pažnja se posvećuje onome što naši zaposleni misle i govore. Iz godine u godinu broj popunjenih anketa u okviru istraživanja zadovoljstva zaposlenih sve je veći i prilikom poslednjeg istraživanja on je iznosio više od 84 odsto (više od 6100 popunjenih anketa). Ovo direktno govori o konstruktivnoj kulturi kompanije, gde naši zaposleni prepoznaju da vrednujemo njihovo mišljenje i veruju da to što imaju da nam kažu može doprineti unapređenju po različitim osnovama poslovanja.
Takođe, tu nam je i projekat „Imam ideju”, koji podržava ideje za inovativnost svakog našeg zaposlenog. On, svakako, kontinuirano doprinosi ovoj konstruktivnoj korporativnoj kulturi i zajedničkoj želji za uspešnu budućnost kompanije. „Feedback” kultura, kao esencija konstruktivne komunikacije, na agendi Mercatora-S kao poslodavca predstavlja jedan od najvećih prioriteta.
Pored ostalog, ove godine smo uveli i „Otvorena vrata”. Tokom „Otvorenih vrata” naši direktori stoje na raspolaganju da odgovore na pitanja i saslušaju sve što imaju da im kažu zainteresovani zaposleni u pripadajućim sektorima i područjima. Sve ovo radimo u želji da se dobro čujemo i transparentno i jasno međusobno komuniciramo.
REPUTACIJA KOMPANIJE JE KOMBINACIJA POSLOVNIH PRAKSI, KULTURE I VREDNOSTI
Ako uzmemo u obzir društvenu odgovornost, ona danas, više nego ikad, utiče na reputaciju poslodavca. Zaposleni žele da rade za kompanije koje imaju pozitivan uticaj na društvo. Održivost, etičko poslovanje i društvena odgovornost postali su ključni elementi reputacije poslodavca.
Mercator-S aktivno podržava lokalne zajednice kroz različite društveno odgovorne projekte i podstiče humanost među zaposlenima kroz Fondaciju solidarnosti, koja pomaže zaposlenima i njihovim porodicama u trenucima kada je to potrebno.
Održivo poslovanje kompanije Mercator-S
Mercator-S je kompanija koja je veoma rano prepoznala važnost održivog poslovanja. Održivost je ugrađena u strategiju poslovanja kompanije, od upotrebe resursa do odnosa prema zajednici i zaposlenima.
Kompanija aktivno radi na smanjenju svog ekološkog otiska kroz razne inicijative, kao što su smanjenje upotrebe plastike, reciklaža i energetska efikasnost. Pored toga, Mercator-S podržava lokalne zajednice kroz različite društveno odgovorne projekte.
Jedan od ključnih aspekata održivog poslovanja kompanije Mercator-S jeste fokus na brigu o zaposlenima. Kompanija ne samo da pruža fer uslove rada već i aktivno ulaže u zdravlje i blagostanje svojih zaposlenih.
Ponosni „caregiveri”
Mercator-S se ponosi time što smo zajedno sa našim zaposlenima pravi „caregiveri”. Pod ovim mislim da kompanija i naši zaposleni imaju kulturu brige i podrške, kako unutar same organizacije tako i prema zajednici.
Kao poslodavac, Mercator-S stavlja važan akcenat na brigu o zaposlenima, prepoznajući njihovu vrednost i doprinos kompaniji. Zaposleni su motivisani da brinu jedni o drugima, što stvara osećaj zajedništva i podrške. Ova kultura brige reflektuje se i na odnos prema kupcima i zajednici, gde se pokazuje visok nivo odgovornosti i empatije.
Za sam kraj
Reputacija kompanije kao poslodavca rezultat je kombinacije njenih poslovnih praksi, kulture i vrednosti. Mercator-S je primer kako održivo poslovanje i kultura brige mogu značajno doprineti pozitivnoj reputaciji. Kroz transparentnost, fer odnose, podršku profesionalnom razvoju i fokus na društvenu odgovornost – Mercator-S ne samo da privlači i zadržava talente već i gradi trajne veze sa zajednicom.
Kao poslodavac, ističemo se svojom predanošću održivom poslovanju i brigom za svoje zaposlene. Naša reputacija nije samo rezultat marketinških napora, već istinske posvećenosti vrednostima koje cene i podržavaju zaposlene i zajednicu. Ovo je snaga reputacije koja ne samo da privlači najbolje talente već i stvara pozitivan uticaj na širu zajednicu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Wannabe Media