
„Različiti, a jednako vredni – naš recept za uspeh“
Generali osiguranje Srbija prepoznato je kao najinkluzivniji poslodavac godine, zahvaljujući doslednoj posvećenosti različitosti, jednakosti i inkluziji. Ova nagrada potvrđuje da kompanija ne gradi samo poslovne rezultate, već i kulturu u kojoj se ljudi osećaju vrednovano i podržano, smatra Milan Nestorović, direktor Direkcije za HR i organizaciju u Generali osiguranju Srbija, koji u razgovoru za BIZLife govori o tome kako se inkluzija i employer branding prepliću i zašto je autentičnost ključ dugoročnog uspeha.
- Kako je Generali uspeo da ponese titulu najinkluzivnijeg poslodavca godine?
Izuzetno smo ponosni na nagradu za najinkluzivnijeg poslodavca, jer je izgradnja inkluzivnog okruženja jedan od prioriteta naše HR strategije. Mi smo u potpunosti posvećeni kreiranju radnog okruženja u kome se naši ljudi osećaju bezbedno, prijatno, slobodno da budu ono što jesu, gde se osećaju vrednovano, poštovano i gde mogu otvoreno da izraze svoje najbolje osobine i iskoriste svoj puni potencijal. S tim ciljem smo usvojili i primenili u svakodnevnom radu više politika, smernica i akcionih planova koji se odnose na procese zapošljavanja i razvoja naših ljudi, koji nam omogućavaju da zaista budemo okruženje sa jednakim mogućnostima za sve. Kreirali smo i poseban tim za raznovrsnost, jednakost i inkluziju, koji okuplja ljude iz različitih sektora sa idejom širenja svesti o ovim temama, realizacije dogovorenih aktivnosti i prepoznavanja područja za nova unapređenja. Nagrada koju smo dobili potvrđuje nam da smo na pravom putu, ali smo veoma ponosni na to što naši ljudi prepoznaju i vrednuju sve što radimo u ovoj oblasti i što je u Anketi o angažovanju, koju redovno sprovodimo, ističu kao jednu od naših jakih strana.
- Koliko HR tim i menadžment zapravo utiču na to da se izgradi inkluzivna kultura i da zaposleni sami postanu njeni ambasadori?
HR tim nesporno ima veliku ulogu u izgradnji inkluzivne kulture. Njegova uloga je da postavi temelje i okvire za jedno takvo okruženje, ali bez podrške menadžmenta i svih ljudi u kompaniji takve promene se, prosto, ne mogu sprovesti. U tom duhu, mi smo kreirali Odbor za organizacionu kulturu, koji okuplja naše menadžere, ali i mlade talente i buduće lidere, koji se bavi izgradnjom inkluzivne kulture tako što daje pravac željenim promenama, promoviše i demonstrira korporativne vrednosti i ponašanja. Pored toga, osnovali smo i Etički odbor, sa idejom da osiguramo da se svi pridržavamo našeg kodeksa ponašanja, koji je zasnovan na principima jednakih mogućnosti za sve. Naši ljudi prepoznaju značaj ove teme i napore koje ulažemo u tom pravcu i oni sami postaju ambasadori jedne takve kulture. Vrlo rado se odazivaju svim akcijama koje preduzimamo kao deo našeg plana na temu različitosti, jednakosti i inkluzije.
- Na koji način employer branding pomaže da privučete, razvijate i zadržite dobre ljude u kompaniji?
U današnjem okruženju izgradnja prepoznatljivog brenda poslodavca postaje sve značajnija. Tržište radne snage je ograničeno, nove generacije koje ulaze na to tržište sve su probirljivije. Mnoge kompanije se trude da primene oprobane recepte iz drugih kompanija, ulaze u trku da obezbede konkurentne plate, sisteme benefita, sve više dana godišnjeg odmora i sl. Sve to, naravno, jeste važno ljudima prilikom donošenja odluke o tome gde žele da rade, ali sve više se ceni i ta neka posebnost, prepoznatljivost, različitost brenda. Ljudi ne žele da se uklapaju u korporativna okruženja i neka kruta pravila, već da nađu ambijent koji će se prilagoditi njima, njihovoj posebnosti i gde će moći baš takvi kakvi jesu da budu prihvaćeni i da dobiju priliku da pokažu sve što znaju i mogu. S tim ciljem, mi smo našu employer branding strategiju i nazvali „Ti si Generali”, sa jasnom idejom i porukom: „Da, baš ti možeš da budeš deo jednog velikog tima koji će te prihvatiti bez rezerve i dati ti priliku da budeš to što jesi.”
- Možete li podeliti neku priču ili primer zaposlenog čiji je razvoj pokazao koliko employer branding ima efekta?
Imamo mnogo primera zaposlenih čija je karijera pokazala koliko employer branding može da napravi razliku. Ljudi često odlučuju da nam se pridruže upravo zato što prepoznaju imidž kompanije kao pouzdanog poslodavca, koji ulaže u razvoj svojih ljudi i nudi širok spektar benefita. To što smo deo međunarodne kompanije dodatno im daje sigurnost i osećaj da grade karijeru u okruženju koje otvara mnogo mogućnosti za rad sa ljudima sa različitih tržišta i kultura. Na primer, imali smo nekoliko kolega koji su u Srbiji započeli prve profesionalne korake, a zatim nastavili da grade karijeru u okviru naše grupacije u inostranstvu – što je samo dokaz da pružamo realne mogućnosti za rast i mobilnost. S druge strane, mnogi su ovde napredovali u različitim pravcima, uz podršku tima, menadžera i HR-a, i postali lideri na koje se drugi ugledaju. Jedan od svežijih primera je i koleginica koja je pre nekoliko godina došla kod nas na letnju praksu u CRM, ostala da radi nakon prakse i vrlo brzo postala tim lider. Nakon toga je prepoznata i kao talenat Grupe i prošlog leta je, zajedno sa ostalim Generalijevim talentima širom sveta, bila u prilici da sa top menadžmentom Generali grupe radi na kreiranju naše nove poslovne strategije.
Employer branding nam pomaže da privučemo ljude koji su zaista motivisani da ulažu u sebe, a kada se ta njihova ambicija susretne sa resursima i kulturom koje kompanija nudi, rezultat je obostrano zadovoljstvo i dugoročan uspeh. To je, zapravo, najveća vrednost – kada se pravi ljudi i prava organizacija nađu u isto vreme.
- Kako sve te inicijative utiču na raspoloženje, lojalnost i međusobnu saradnju zaposlenih?
Pomenute inicijative ne utiču samo na privlačenje novih ljudi, već i na atmosferu u samoj kompaniji. Kada zaposleni osećaju da su deo organizacije koja ima jasne vrednosti, autentičnu kulturu i koja brine o svom imidžu, to se reflektuje na više nivoa. Ljudi vole da budu deo neke priče koja ima smisao i svrhu, a još kada se employer branding poklapa sa stvarnim iskustvom ljudi, to bitno utiče na njihovu motivaciju i angažovanost. Kada ljudi mogu da se poistovete sa kompanijskim vrednostima, manje su skloni traženju drugog posla. U takvom okruženju ljudi znaju šta se ceni, kako se komunicira i ponaša, što doprinosi manjim konfliktima, većem razumevanju i boljem timskom radu. Dokaz da smo na dobrom putu jeste i činjenica da je u poslednjih nekoliko godina, uz visok nivo angažovanja zaposlenih, naš voluntary turnover ispod sedam odsto.
- Šta vam je u ovom trenutku najveći izazov kada je u pitanju održavanje jakog brenda poslodavca?
Rekao bih da je autentičnost employer branda jedan od većih izazova, jer kompanije koje se bave ovom temom sve više liče jedna na drugu. Svesni smo da je održavanje jakog employer branda jedan kontinuiran proces, u kome želimo da se izdvojimo u odnosu na ostale, ali i da ne zanemarimo naš osnovni cilj, a to je da naš brend poslodavca na pravi način, transparentno i tačno odražava nas i našu kulturu, atmosferu i zajedništvo. Naši ljudi i njihovo iskustvo najbolji su nam pokazatelj da li naš employer branding funkcioniše u praksi. Informacije koje dobijamo od njih daju nam smernice da u realnom vremenu unapređujemo naše procese, jer ignorisanje tih informacija vrlo lako i vrlo brzo može da naruši reputaciju koja se gradi godinama.
- Koji su sledeći planovi ili ideje koje želite da sprovedete kada je reč o employer brandingu?
Naš plan je da nastavimo da jačamo naš employer brand tako što ćemo ulagati u naše ljude, u njihovo znanje i veštine, u benefite i u ambijent u kome će moći da budu najbolja verzija sebe. Želimo da se približimo i mladim generacijama i pokažemo im da industrija osiguranja ne mora da bude dosadna i da kod nas imaju dobru priliku da se razvijaju u raznim oblastima. Radićemo na tome da u svakom trenutku imamo odgovor na potrebe i očekivanja naših ljudi, prilagođavaćemo naš EVP (Employee value proposition) i transparentno komunicirati o svemu što se dešava u našoj kompaniji. Cilj nam je da naši zaposleni budu najbolji ambasadori našeg brenda, a to možemo postići tako što ćemo im omogućiti vrhunsko iskustvo, o kome će oni sami želeti da pričaju. Verujem da to u današnje vreme ima najveću težinu u pogledu autentičnih priča ljudi koji su iznutra videli employer branding u praksi.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Generali