
Rast METRO like-for-like prodaje za +2.3%
Prema preliminarnim, nerevidiranim, podacima like-for-like prodaja kompanije METRO AG u Q1 2018/19 porasla je za 2.3 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
„U prvom kvartalu 2018/19, METRO je postigao najbolji razvoj like-for-like prodaje u šest kvartala. Gotovo svi segmenti su pozitivno doprineli u ovom rezultatu. Mere uvedene u Rusiji pokazale su pozitivne rezultate, a like-for-like prodaja je bila samo neznatno negativna. Potvrđujemo našu prognozu za finansijsku godinu 2018/19”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora.
Zbog negativnih valutnih efekata u Rusiji i istočnoj Evropi, ukupna prodaja je pala za -0.6%, na 8 milijardi evra. Međutim, ukupna prodaja u domaćoj valuti porasla je za 2.1%.
Pokretači rasta u istočnoj Evropi i Aziji
Rast METRO like-for-like prodaje od 2.3% u Q1 2018/19 u najvećem delu je bio vođen snažnim razvojem u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji, i podržan je blagim pozitivnim dnevnim efektom. Oba segmenta nastavila su rast na visokom nivou od 6.4% (istočna Evropa bez Rusije) i 5.9% (Azija). U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za -2.4%, ali uz kontinuirana poboljšanja na mesečnom nivou. Na razvoj je pozitivno uticao atraktivan cenovni model, kao i proširenje franšiznog formata Fasol.
U Nemačkoj, METRO je pokazao blagi pad like-for-like prodaje od -0.2% u odnosu na visoku uporednu bazu od 2.3% u prethodnoj godini. U zapadnoj Evropi prodaja je porasla za 1.0% zbog dobrog razvoja HoReCa poslovanja.
Rast prodaje u većini zemalja bio je vođen segmentima Hrane i HoReCa. Dostava je nastavila sa uspešnim razvojem i udeo u prodaji se dodatno povećao.
Na dan 31. decembar 2018. godine, prodajna mreža je obuhvatala 771 prodavnicu, što je 11 prodavnica više nego na isti datum prethodne godine. U Q1 2018/19 otvorene su dve prodavnice, jedna u Kini i jedna u Turskoj.
METRO je vodeća međunarodna veleprodajna kompanija sa prehrambenim i neprehrambenim asortimanima, specijalizovana za potrebe hotela, restorana i ugostitelja (HoReCa), kao i nezavisne trgovace.
Za više informacija, posetite ovaj sajt.
Izvor: BIZLife
Foto: Promo