Ramonda – prvi srpski ženski luksuzni sat nastao u srcu Bačke

Nakon što je svojim brendom Monte Kristo ušao u istoriju kao prvi proizvođač luksuznih ručnih satova u Srbiji, časovničar Duško Radmilo iz Čuruga predstavio je novi model – Ramonda, prvi domaći ženski sat vrhunskog kvaliteta. U razgovoru za BIZLife, Radmilo otkriva kako su ga porodica, simbolika i ljubav prema stvaranju inspirisali da načini još jedan veliki korak.

Kada je pre nekoliko godina stvorio Monte Kristo, Duško Radmilo nije samo napravio sat – stvorio je ručni hronometar u rangu najprestižnijih svetskih manufaktura, izrađen gotovo u potpunosti rukom jednog čoveka. Sada je odlučio da otvori novo poglavlje.

Duško Radmilo, časovničar i umetnik

„Motivisala me je moja supruga Irina i naše tri ćerkice, kao i moja ljubav ka stvaralaštvu“, priča Duško. „Volim da se oprobam u novim stvarima i na novim putevima. Ramonda je prvi ženski model ovog ranga u Srbiji i verujem da ću praviti još mnogo posebnih dizajna za dame. Dobijam veliku podršku od žena, i zbog toga mi je ceo proces imao posebnu draž.“

Od samog početka, kako kaže, želeo je da Ramonda ne bude samo lep predmet, već i nosilac simbolike i emocije.

„Mnogo mi je važno da u sam sat utkam priču. Želim da budućem vlasniku moj sat predstavlja više od modnog detalja – da kupovinom Monte Kristo sata dobija jedan kompletan umetnički proizvod, pravac razmišljanja, ponos. Da bi se to ostvarilo, potrebno je mnogo više od znanja. Treba vreme, precizna mehanika, koncentrična pažnja, liderstvo, marketing, novac – i žrtva. Mora malo i da ‘boli’ – takav je preduzetnički put.“

Zato je Ramonda zamišljena kao nešto trajno – predmet koji se planira kao nasledstvo. Najlepše je kad je sat i lep i nosi priču, ističe Duško, i iveren je da je sa Ramondom to i postigao. Ipak, kako kaže, kao muškarcu koji koji dizajnira za žene, bio mu je to veliki bio izazov:
„Teže mi je da potpuno razumem ukus dama, ali zato uvek imam u okolini nekoliko njih s kojima se konsultujem. Mnogo su mi pomogle i uživao sam u svakom trenutku stvaranja.“

Ramonda se izrađuje ručno – od kućišta od hirurškog čelika 316L, brojčanika od srebra Ag925, do kazaljki od 18-karatnog belog zlata. Ali najveća posebnost je u detaljima.

„Satna kazaljka je ispunjena lila bojom u dve nijanse. Svaku ispunjavam ručno i ostavljam svoj pečat u šarama – tako da svaka od 20 Ramondi ima unikatnu notu, kao što je i svaki cvet u prirodi poseban.“

Sat dolazi i sa minđušama od belog zlata, u istim tonovima, sa dijamantom od 0.012 karata u središtu. „Plemniti metali i drago kamenje su smer u kom idemo. Sve više cenim njihovu trajnost i simboliku.“

Naziv novog modela nije slučajan. Ramonda nathalie, poznata i kao srpska feniks biljka, nosi snažnu nacionalnu i simboličku vrednost. I Radmilu je bilo važno da sat komunicira više od luksuza:

„Proizvodi su uvek poželjniji kad u njih utkaš i vezu sa istorijom. Ali nije mi to bio glavni cilj. Želeo sam da istaknem vrline – jer danas su istina i čestitost često skrajnute. Sve ono što je nekada bila vrlina, sada je često izvan trenda. Zato verujem da ljudi ipak imaju senzore za dobro, i da kroz Ramondu mogu da se povežu sa nečim višim.Zamislio sam da svaka žena koja je nosi oseti da je i sama posebna i hrabra – da bude heroj u sopstvenoj priči.“

Interesovanje je, kaže, bilo očekivano, jer su mu ženedavno nagovestile da žele nešto baš za njih. Polovina je već rasprodata i jedva čeka da vidi njihove reakcije kad prvi put stave Ramondu na ruku. Ali planovi, prema Duškovim rečima, tu se ne završavaju:

„Imam ideju da napravim jedan jedini primerak Ramonde – potpuno u dijamantima. To bi bio 1/1 primerak, pravi unikat. Već radim i na novim ženskim modelima, ali ne žurim. Najvažnije mi je da to budu proizvodi koji vrede, ne samo u novcu, već u pažnji i smislu.“

Ramonda nije samo ženski sat – ona je manifest duhovnog i zanatskog pristupa jednom tradicionalno muškom poslu. Kroz ljubav, simboliku i preciznost, Duško Radmilo je još jednom dokazao da vrhunski luksuz može da se stvori i u jednoj radionici u Čurugu. U vremenu prolaznih trendova, on bira da stvara trajne vrednosti – ručno, smisleno i s dušom.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

Foto: Aleksandar Andrin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE