Održiva, regenerativna poljoprivreda

Proizvodnja hrane može i mora da bude održivija

Nestlé ima jasnu viziju: ulaganja u inovacije koje čine razliku – za ljude, životnu sredinu i lokalnu privredu. Ove investicije unapređuju kvalitet života svih, od poljoprivrednika do krajnjih potrošača. I nije reč samo o inovacijama, već je ulog mnogo veći – obuhvata zdravlje useva, kvalitet sirovina i samu vrednost proizvoda na tržištu.

U današnjem svetu, kada su održivost i odgovornost prema prirodi ključni faktori razvoja, kompanija Nestlé, kao globalni lider u industriji hrane i pića, izdvaja se kao predvodnik u implementaciji naprednih tehnologija i praksi. Uvažavajući rastuće zahteve potrošača, koji sve više biraju hranu koja nije samo dobra za njih, već i za našu planetu, Nestlé je, kao pionir u primeni regenerativne poljoprivrede u Srbiji, učinio ovo tržište prvim u regionu gde se ekološke prakse primenjuju u proizvodnji hrane, doprinoseći održivoj budućnosti.

Održiva poljoprivreda i regenerativne prakse

„Regenerativna poljoprivreda nije samo odgovor na klimatske promene, već i ključ za očuvanje plodne srpske zemlje, koja je osnova za proizvodnju visokokvalitetnih sirovina. Program regenerativne poljoprivrede započeli smo 2021. godine i do sada smo uložili oko 1,8 miliona švajcarskih franaka. Cilj je da do kraja ove godine na globalnom nivou 20 odsto ključnih sastojaka potiče iz regenerativnih izvora, dok će do 2030. godine taj udeo porasti na čak 50 odsto. Ova strategija predstavlja ključni korak ka postizanju našeg globalnog cilja – nulte neto emisije gasova sa efektom staklene bašte do 2050. godine”, objašnjava Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija.

U razgovoru ističe da regenerativna poljoprivreda nije isto što i organska i da je veoma važno razumeti razliku. Dok organska poljoprivreda čini jednu usku nišu, regenerativna ima potencijal da postane masovna, daje konkurentne cene i ima daleko veći efekat, a time i potencijal.

Održiva, regenerativna poljoprivreda

Photo: Thomas Pierre/ Unsplash

Inovacije u proizvodnji hrane i zeleni standardi

U skladu sa globalnom strategijom održivosti, Nestlé je investirao u najnovije tehnologije koje unapređuju proizvodne procese i smanjuju negativan uticaj na životnu sredinu. Pored postojeće fabrike u Surčinu, kompanija je, prošle godine, otvorila novu fabriku za proizvodnju obroka na biljnoj bazi. Obe Nestléove fabrike koriste isključivo struju iz obnovljivih izvora energije i imaju najmodernije postrojenje za prečišćavanje vode i njeno bezbedno ispuštanje u prirodu.

„U novoj fabrici, koja se prostire na više od 18 hiljada kvadratnih metara, otišli smo korak dalje. Pored toplotnih pumpi koje smanjuju potrošnju energije i savremenih sistema praćenja potrošnje, primenili smo još jedan princip cirkularne ekonomije – tako što smo 1150 kvadrata pokrili izolacionim panelima od reciklirane ambalaže Nestlé majoneza i supa. Dugogodišnje poverenje koje potrošači ukazuju našim brendovima govori nam da cene našu posvećenost ka održivijoj prehrambenoj industriji, koja je u interesu svih nas”, ističe Davidovićeva.

Podrška lokalnoj zajednici i proizvođačima

Nestlé ne samo da doprinosi globalnoj održivosti već i direktno podržava lokalnu zajednicu. Kada je kompanija krenula sa primenom principa regenerativne poljoprivrede, podršku je usmerila na lokalne proizvođače sušenog povrća, kao ključne sirovine čuvenog Začina C. Regeneracija je uspešno nastavljena saradnjom sa proizvođačima suncokreta, a od prošle godine deo Nestléovog programa regenerativne poljoprivrede čine i uzgajivači soje. Kroz različite obuke, prenošenje znanja i pružanje finansijske podrške dobavljačima i njihovim proizvođačima sirovina – Nestlé daje aktivan doprinos u unapređenju poljoprivrednih praksi kroz unapređenje zdravlja zemljišta, zaštitu biodiverziteta i očuvanje životne sredine.

Kompanija Nestlé nastavlja kontinuirano ulaganje u održive prakse, s ciljem da se što veći broj farmera uključi u program regenerativne poljoprivrede i da Srbija postane važna tačka na mapi održive prehrambene proizvodnje. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Dean Vallance / Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE