Šampanjac, slavlje, žurka (Unsplash)

Proizvođači se bore sa prodajom ŠAMPANJCA: „Ljudi više nemaju šta da slave“

Prodaja šampanjca izgubila je svoj sjaj jer ljudi širom sveta nisu raspoloženi da nazdrave uz „živeli“.

Ukupan broj isporuka šampanjca iz Francuske opao je prošle godine za skoro 10 odsto, na 271 milion boca, što predstavlja drugu uzastopnu godinu pada, dok potrošači opterećeni inflacijom smanjuju troškove, a globalno preovladava sumorna atmosfera.

Prema novom izveštaju Comité Champagne, trgovačkog udruženja koje predstavlja više od 16.000 vinogradara i 320 kuća šampanjca, stanje u industriji je zabrinjavajuće, što je u skladu sa padom prodaje drugih alkoholnih pića.

Maksim Tubar, kopredsednik ove organizacije, izjavio je da ovo „nije vreme za slavlje, uz inflaciju, konflikte širom sveta, ekonomsku nesigurnost i politički stav iščekivanja u nekim od najvećih tržišta šampanjca,“ uključujući SAD i Francusku.

Žurke

Pala prodaja šampanjca (Pexels)

Prodaja ovog domaćeg pića u Francuskoj takođe je pala za 7 odsto, na 118 miliona boca, jer „domaće tržište i dalje trpi posledice preovlađujuće sumorne političke i ekonomske situacije,“ navodi se u saopštenju. Francuska je tokom leta održala vanredne izbore koji su rezultirali podeljenim parlamentom.

Francuski luksuzni gigant LVMH prvi je nagovestio još u julu da će 2024. biti teška godina za šampanjac, kada je prijavio pad prodaje od 15 odsto u prvoj polovini godine.

Uprkos ovom padu, kopredsednik udruženja, David Šatijon, naglasio je da šampanjac predstavlja „čvrst, održiv organizacioni model koji je dokazao svoju vrednost čak i u suočavanju sa nedaćama, što uliva poverenje u budućnost.“

„Šampanjac je prilično povezan sa proslavama, srećom i slično,“ rekao je glavni finansijski direktor LVMH-a, Žan-Žak Gijoni, tokom konferencijskog poziva povodom zarada. „Možda trenutna globalna situacija, bilo da je reč o geopolitičkoj ili makroekonomskoj, ne podstiče ljude da se razvesele i otvore boce šampanjca.“

LVMH je najveći proizvođač šampanjca na svetu i poseduje brendove poput Dom Perinjon, Krug i Veuve Clicquot. Prošle godine, kompanija je uložila neobjavljeni iznos u French Bloom, bezalkoholno penušavo vino, što je njihov prvi ulazak u ovu kategoriju.

prodaja šampanjca

Šampanjac (Pexels)

Francuska grupa za proizvodnju žestokih pića Rémy Cointreau, koja je vlasnik šampanjca Telmont koji podržava Leonardo Dikaprio, takođe je nedavno objavila finansijski izveštaj u kojem predviđa veći pad prodaje nego što se očekivalo, zbog smanjenja potrošnje kupaca.

Regija u Francuskoj se takođe suočava sa ekstremnim vremenskim prilikama, uključujući visoke temperature i rane mrazeve, što je dovelo do toga da vinogradari 2021. godine zabeleže najmanju berbu od 1957. Kao odgovor na to, kuće šampanjca poput Telmonta prelaze na ekološki prihvatljivije metode uzgoja kako bi privukle kupce koji preferiraju zelene inicijative.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/M.S.

Foto: Unsplash/Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE