Starbucks

Prodaja Starbucks-a opada jer ljude odbija skupa kafa: Gigant ima strategiju da opet privuče kupce

Potrošači su došli do tačke preloma zbog ledene kafe i limunade od 6 dolara u Starbucks-u. Prodaja Starbucks-a je pala za 3 odsto na globalnom nivou u prodavnicama otvorenim najmanje godinu dana, uključujući pad od 2 odsto na domaćem tržištu Severne Amerike. I to je maskiralo koliko je strm pad bio za Starbucks u prošlom kvartalu: Ukupne transakcije u prodavnicama u Severnoj Americi otvorene najmanje godinu dana pale su za 6 odsto u kvartalu. To je delimično kompenzovano višim cenama.

Drugim rečima, manje ljudi ide u Starbucks i kupuje piće i hranu. Bio je to pad prodaje Starbucks-a u drugom kvartalu zaredom.

Borbe Starbucks-a odražavaju zamor potrošača visokim cenama u lancima hrane, restoranima i prodavnicama nakon godina povećanja cena. Oni takođe otkrivaju pukotine u Starbucks-ovom poslovnom modelu, koji se promenio kao odgovor na potražnju kupaca, od kafića u kom se pretežno sedi do lanca koji prodaje kafe ,,za poneti“.

Starbucks se takođe suočava sa povećanim pritiskom od strane konkurentskih lanaca kafeterija sa ,,drive-thru“ uslugom, kao i od ljudi koji se odlučuju da svoju jutarnju šoljicu kafe prave kod kuće. Cene su naglo porasle tokom proteklih nekoliko godina, ali ove godine su troškovi u prodavnicama namirnica smanjeni, dok su troškovi ishrane van kuće nastavili da rastu.

„Potrošač koji više brine o troškovima, pronalazi druga mesta ili samo radi stvari kod kuće. Takođe postoji veća konkurencija od nekih lanaca kafe, poput Dutch Bros-a“, rekao je RJ Hottovy, analitičar u Placer.ai.

Akcije Starbucks-a porasle su za više od 2 odsto u trgovanju posle radnog vremena. Akcije čuvenog lanca kafeterija su ove godine pale za 19 odsto.

Starbucks

Starbucks (Pixabay)

Strategija da ponovo pridobije kupce

Starbucks-ov model se radikalno promenio od svog početka kada je bio kafić za sedenje, piše CNN.

Mobilne aplikacije i porudžbine čine više od 70 odsto Starbucks-ove prodaje u približno 9.500 prodavnica kojima upravlja kompanija u Sjedinjenim Državama. Hladne kafe, čajevi i limunade čine veći procenat prodaje od tople kafe.

Starbucks ima nekoliko inicijativa da preokrene poslovanje, uključujući obroke i ulaganja za skraćivanje vremena čekanja kupaca.

Gigant pokušava da povrati kupce zanimljivim menijima. Lanac je nedavno predstavio novi „Meni za parove“, koji kombinuje piće i doručak za 5 ili 6 dolara. Kompanija je u sredu saopštila da se eksperiment sa menijem isplati, a porudžbine sa više stavki rastu.

Kompanija je takođe predstavila novu tehnologiju, nazvanu Siren System, koja je dizajnirana da smanji vreme potrebno za pravljenje hladnih napitaka. Brži blenderi i novi dozatori za sastojke kao što su mleko i led su postavljeni u niz, tako da zaposleni mogu da pripreme napitak bez saginjanja da bi uzeli mleko ili šlag koji se nalazi ispod pulta.

„Naši planovi počinju da funkcionišu. Oporavljamo naš brend. Obnavljamo operativnu osnovu naših prodavnica i lanaca snabdevanja“, rekao je izvršni direktor Laksman Narasimhan u razgovoru sa analitičarima u sredu.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash, Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE