
Predstavljena prva čokolada bez kakaoa – da, dobro ste pročitali
Nemački maloprodajni lanac Kaufland predstavio je prve proizvode robne marke napravljene od čokoladne alternative bez kakaoa, pod nazivom ChoViva.
Ovu inovativnu zamenu za čokoladu razvila je nemačka startap kompanija Planet A Foods, a pravi se prženjem suncokretovih semenki, koje se zatim kombinuju sa biljnim mastima i šećerom – bez upotrebe ijednog zrna kakaoa.
Prvi proizvodi sa ChoViva čokoladom, Waffle Bites i Neapolitanke, plasirani su na tržište pod robnom markom K-Classic.
„ChoViva predstavlja pravu revoluciju na tržištu i potpuno menja način na koji posmatramo tradicionalnu čokoladu“, rekao je Tobias Štriker, direktor sektora za konditorske proizvode u Kauflandu. „Proizvodnja kakaoa često je povezana sa ekološkim i socijalnim izazovima, a rešenje koje koristi domaće sirovine predstavlja pravu prekretnicu“, tvrde oni.

Foto: Freepik
Ekološki prihvatljivija alternativa
Kaufland ističe da upotreba suncokretovih semenki, koje se mogu uzgajati u Evropi, donosi brojne prednosti za održivost:
- 94% manja potrošnja vode u poređenju sa uzgojem zrna kakaoa
- Do 80% niže emisije CO₂, zahvaljujući kraćim lancima snabdevanja
- Potpuno bez eksploatacije tropskih regiona, gde se inače najviše uzgaja kakao
Kaufland navodi da želi da ponudi kvalitetnu i održivu ishranu za sve, sada i u budućnosti. Kompanija sve više ulaže u zdravije i ekološki prihvatljivije proizvode, u skladu sa principima Planetarne dijete koju su razvili naučnici EAT-Lancet komisije. Ova dijeta uzima u obzir kako zdravlje ljudi, tako i uticaj prehrambene industrije na planetu – od emisije gasova do upotrebe resursa i tretmana životinja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.