Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posle 34 godine simbol koji je slučajno nastao, sastavni je deo gotovo svake poruke

    Te 1982. godine, kada su mreže i e-mail bili još uvek novi, Scott E. Fahlman kreirao je prvi smajli i ne sluteći kakvu će popularnost steći. „Grupa nas sa Carnegie Mellon Univerziteta imali smo online razgovor o tome kako da pokažemo da je poruka bila samo šala, ništa ozbiljno. Imali smo na raspolaganju samo engleska slova, brojeve i nekoliko znakova interpunkcije. Predložio sam da 🙂 može da bude dobra oznaka za šalu – okreni glavu da vidiš nasmejano lice. Mislio sam da će zabaviti desetak ljudi koji su učestvovali u diskusiji i da će se zaboraviti za nekoliko dana. Na moje veliko iznenađenje, ljudi su počeli da koriste moj i izmišljaju nove smajlije. To se proširilo kako se sve više i više ljudi pridruživalo našoj mreži u SAD i širom sveta. I evo nas, govorimo o tome 34 godine kasnije“, objašnjava Fahlman.

    Većina ljudi danas koristi smajlije kao zamenu za reči kojima će izraziti (ili sakriti) ono što osećaju. Šta mislite o ovom fenomenu? Da li mislite da ima uticaj na našu psihu?

    Ključna stvar koju treba zapamtiti je da smajliji nisu kompletan jezik. Oni ne mogu da izraze kompleksne odnose ili stvari koje se menjaju tokom vremena. Za sve, osim najjednostavnijih smajli poruka, moramo da objasnimo rečima šta niz simbola zaista znači. Tako da oni su slatki i zabavni, ali nisu zamena za pravi jezik čovečanstva. I mislim da je jedini efekat koji na nas ima zabava – i možda sreća kada dobiješ 🙂

     Razvili ste Scone, otvoreni sistem koji obuhvata simboličko znanje o svetu koji nas okružuje. Recite nam nešto više o tome. Kako će upotreba simbola uticati na komunikaciju u budućnosti? Da li ćemo koristiti simbole u saopštenjima za medije?

     Scone je softverski sistem otvorenog tipa koji je dizajniran da predstavlja i polemiše o poznavanju svesnog razmišljanja – ono što je svojstveno ljudima, ali što je još uvek nemoguće za mašine. Kao što sam već pomenuo, smajliji su uglavnom ukrasi i neka vrsta sinonima za upotrebu, u većini tekstualnih poruka. Sami po sebi, u većini slučajeva su veoma teško razumljivi. Tako da ćemo se ponekad susretati sa grafičkim simbolima u medijskim saopštenjima, neke takve sam već i video, ali će ozbiljna saopštenja za medije i dalje sačinjavati tekst.

    Polje vašeg istraživanja je veštačka inteligencija. Stručnjaci su otišli veoma daleko u ovoj oblasti, ali šta vi mislite da je budućnost ovog fenomena?

    Još uvek postoje mnogi teški problemi koje treba rešiti, ali nakon 50 godina istraživanja, iznenada imamo značajan napredak u prepoznavanju oblika za vid i govor. Čovekovo svesno planiranje i upotreba svakodnevnog znanja još uvek su misterija, ali mislim da ćemo ostvariti veliki napredak i u ovim oblastima.

    Na konferenciji PRilika 2016 govorićete o evoluciji globalnog brenda. Šta će biti Vaše ključne poruke publici?

    Stvorio sam dugotrajni ’brend’ koji je postao viralan gotovo slučajno tako da nemam nikakve velike tajne o stvaranju brenda. Ali smajli je veoma jednostavan, svako ga može upotrebiti besplatno, čini se da ispunjava (malu) potrebu, a osmesi su univerzalni i razumljivi na svakom jeziku.

    Ovogodišnja konferencija Društva Srbije za odnose s javnošću čija tema je ’New age. New Trends. New communication’ baviće se globalnim komunikacionim trendovima, koji će zahtevati od PR profesionalaca kontinuirani razvoj, učenje, kao i promenu postojećih formi komunikacije. Konferencija Prilika 2016 biće održana 2. i 3. decembra 2016. godine u hotelu Metropol u Beogradu.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE