Grey Goose

Popularan brend Golden Goose kupili kineski investitori, vrednost kompanije se meri u milijardama

HSG, investiciona grupa koju predvodi Nil Šen, objavila je akviziciju italijanskog luksuznog brenda obuće Golden Goose za impresivnih 2,5 milijardi evra. Ovaj potez predstavlja veliki preokret za poznatu kompaniju koja je bila primorana da otkaže planiranu početnu javnu ponudu prošle godine.

HSG je u petak potvrdio da stiče većinski udeo u Golden Goose-u od postojećih investitora, uključujući londonsku investicionu firmu Permira, koja će zadržati manjinski udeo. Singapurski suvereni investicioni fond Temasek takođe će učestvovati u poslu, koji će preuzeti manjinski udeo. Prema izvorima upoznatim sa transakcijom, HSG, koji je ranije poslovao kao kineski ogranak američke firme Sequoia Capital, procenio je vrednost kompanije Golden Goose na 2,5 milijardi evra. Ovo je skoro udvostručilo vrednost kompanije otkako ju je Permira kupila 2020. godine za manje od 1,3 milijarde evra, izveštava Financial Times.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Golden Goose (@goldengoose)

Neočekivani preokret nakon otkazane inicijalne javne ponude

Akvizicija dolazi kao preokret nakon što je 25-godišnji brend, poznat po svojim prepoznatljivim „istrošenim“ patikama, prošle godine povukao planove za kotiranje na Milanskoj berzi nakon više od deset meseci priprema. Da je inicijalna javna ponuda bila uspešna, tržišna kapitalizacija kompanije bi dostigla 1,9 milijardi evra.

U januaru ove godine, investiciona grupa koju podržava suosnivač kompanije Alibaba, Džo Cai, kupila je 12% udela u kompaniji po procenjenoj vrednosti od 2,2 milijarde evra.

„Prošle godine smo odlučili da ne izlazimo na berzu“, rekao je partner kompanije Permira, Frančesko Paskalizi, za Financial Times. „U to vreme, bili smo na pragu onoga što se ispostavilo kao prilično izazovno okruženje za luksuznu robu. Gledajući unazad, to je bila prava odluka.“

Impresivan rast prihoda

Poslovanje kompanije Golden Goose doživljava snažan rast. Prihodi su porasli na 655 miliona evra u fiskalnoj 2024. godini, što je značajno povećanje u odnosu na 266 miliona evra u 2020. godini, uglavnom zahvaljujući direktnoj prodaji kupcima. Kompanija sada upravlja mrežom od 227 prodavnica, što je dvostruko više nego 2019. godine.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Golden Goose (@goldengoose)

Ovaj dogovor označava drugu veliku prodaju imovine kompanije Permira u kratkom vremenskom periodu, nakon prodaje većinskog udela u onlajn tržištu Boats Group. Prema izvorima upoznatim sa situacijom, kompanija je vratila 12,6 milijardi evra svojim investitorima u proteklih 12 meseci.

Budući planovi: Fokus na Aziju

Silvio Kampara, generalni direktor kompanije Golden Goose, ostaće na čelu kompanije nakon akvizicije. Očekuje se da će se brend, koji uživa veliku popularnost među mlađim potrošačima, pod novim vlasnikom više fokusirati na širenje na azijsko tržište. HSG, koji se odvojio od Sequoia 2023. godine zbog geopolitičkih tenzija, saopštio je da će podržati kontinuirani razvoj brenda.

Đađia Zou, partner u HSG-u, rekao je da će „podržati brend dok ulazi u svoje sledeće uzbudljivo poglavlje rasta – posebno na međunarodnom nivou – dok istovremeno čuva i slavi ono što Golden Goose čini tako jedinstveno italijanskim“.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/Financial Times

Foto: Unsplash/STONES and BONES

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE