Pominjanje AI-a u opisu vaših proizvoda utiče LOŠE na prodaju: Zašto to ne treba da radite?

AI (veštačka inteligencija) – to je popularna reč koja se koristi u svemu, od softvera za pripremu poreza do aplikacija za pronalaženje partnera—ali nova studija pokazuje da zapravo može odbiti potrošače.

Iako je naširoko popoularna, veštačka inteligencija možda nije najsnajnije rešenje za opis vašeg biznisa i to ne znači da su potrošači nužno zadovoljni time—a kompanije koje ne budu pažljive u opisu ili otkrivanju načina na koji koriste ili implementiraju AI mogu završiti sa lošijim poslovnim rezultatima.

Nova studija istraživača sa Univerziteta države Vašington (WSU), koja je anketirala više od 1.000 Amerikanaca kako bi razvila dublje razumevanje odnosa između otkrivanja AI i ponašanja potrošača, pokazala je da kada kompanije spomenu AI u opisima proizvoda, prodaja opada. Skeptični potrošači, kada su suočeni sa izborom između proizvoda poboljšanog AI-jem i „gluplje“ verzije, mogu odabrati „gluplje“ verzije.

veštačka inteligencija

ChatGPT, veštačka inteligencija, OpenAI (Freepik)

„Kada se spomene AI, to obično smanjuje emotivno poverenje, što zauzvrat smanjuje nameru kupovine“, rekao je Mesut Čiček, klinički asistent profesor marketinga na WSU i vodeći autor studije, u pratećem saopštenju za medije. „Otkrili smo da emotivno poverenje igra ključnu ulogu u načinu na koji potrošači percipiraju proizvode sa AI.“

U studiji su istraživači izložili učesnike različitim kategorijama proizvoda i usluga, pri čemu su neki opisi tih proizvoda ili usluga uključivali reference na „veštačku inteligenciju“. U jednom eksperimentu, grupa učesnika je navela da je manje verovatno da će kupiti TV koji je u opisu imao pomen AI-a, što predstavlja negativan odgovor na otkrivanje AI-a.

„Testirali smo efekat u osam različitih kategorija proizvoda i usluga, i rezultati su bili isti: Neprikladno je uključiti takve termine u opise proizvoda“, rekao je Čiček.

Napomenuo je da bi ovi uvidi mogli biti korisni za marketinške timove koji pokušavaju da otkriju kako da koriste AI za povećanje prodaje. „Marketari bi trebalo pažljivo da razmotre kako predstavljaju AI u opisima svojih proizvoda ili da razviju strategije za povećanje emotivnog poverenja“, rekao je. „Naglašavanje AI možda neće uvek biti korisno, posebno za proizvode visokog rizika. Fokusirajte se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte AI buzzword-e.“

Iako potrošači možda još uvek nisu uvereni u obećanja AI, investitori i velike kompanije su potpuno posvećeni.

Era AI za kompanije je tu

AI je bila u centru pažnje na nedavnom pozivu za zaradu Microsofta, gde je izvršni direktor Satya Nadella rekao da kompanija planira da „vodi eru AI“. Microsoft je jedna od mnogih tehnoloških kompanija koje uključuju AI u veliki broj svojih proizvoda i usluga—spisak koji takođe uključuje Intuit, Atlassian i Adobe.

veštačka inteligencija

AI, veštačka inteligencija, ChatGPT 4 (Freepik)

Nedavni podaci EY-a takođe pokazuju da investitori ulažu novac u AI, sa 95 odsto viših lidera koji izveštavaju da njihove kompanije ulažu u AI i da planiraju da povećaju ta ulaganja u narednoj godini.

„Skoro sve kompanije ulažu u AI, ali vidimo razliku između kompanija koje eksperimentišu „na malo“ i onih koje prave veće investicije, sa liderima koji nastavljaju da prioritizuju ulaganja u AI sve više ispred drugih i doživljavaju pozitivne povrate“, rekao je Dan Daisio, globalni lider za veštačku inteligenciju u konsultantskoj firmi EY, prenosi Fast Company.

Da li će se ti pozitivni povrati nastaviti, međutim, može biti pod znakom pitanja dok istraživači dublje istražuju odnos između potrošača i AI—sa ovom najnovijom studijom koja možda služi kao znak upozorenja.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE