PIK Oplenac

PIK Oplenac – Inovacije, redizajn i iskorak na globalno tržište

PIK Oplenac je vinarija sa tradicijom dugom skoro 70 godina, poznata po spoju istorijskog nasleđa i savremenih trendova. Sa ambicijom da 2025. godinu dočeka s osveženim identitetom, redizajn linije Monarh donosi modernu etiketu sa simbolom leptira, koji odražava istrajnost i kraljevsko poreklo. Pored vizuelnih promena, vinarija nastavlja da inovira kroz nova vina, poput Porterre, dok istovremeno jača svoju poziciju na domaćem i međunarodnom tržištu.

Misija ostaje ista – pružiti vina vrhunskog kvaliteta i učvrstiti Šumadiju kao značajnu vinsku destinaciju, prepoznatu ne samo u regionu već i širom sveta, ističe u intervjuu za BIZLife Aleksandra Mijatović, marketinška menadžerka vinarije PIK Oplenac.

PIK Oplenac

  • Koji je bio glavni motiv za redizajn linije Monarh i kako se novi vizuelni identitet uklapa u vašu viziju brenda?

Smatrali smo da je vreme za kompletan redizajn linije Monarh; želja je bila da u 2025. godinu uđemo sa novom, modernijom etiketom, koja i dalje prati naša načela vizuelne komunikacije. Nova etiketa ima elemente prethodne, sa logotipom i grbom PIK Oplenca iz 1956. godine, samo što je sada centralni element leptir monarh, po kome je vino i dobilo ime. Monarh istovremeno simbolizuje kraljevske korene i istrajnost istoimenog leptira, koji prelazi 4000 km tokom svog života. Naša vizija brenda je oduvek bila skladni spoj tradicije i modernog i mislimo da ova etiketa predstavlja upravo to.

Aleksandra Mijatović, marketinška menadžerka vinarije PIK Oplenac

Aleksandra Mijatović, marketinška menadžerka vinarije PIK Oplenac

  • Da li planirate slične promene i kod drugih etiketa i možemo li da očekujemo neka nova izdanja u skorijoj budućnosti?

Nakon redizajna linije Tron od pre nekoliko godina, i sada Monarha, na redu je linija belih vina Villa. U toku je razrada idejnog rešenja, koje će biti nalik Monarhu, kako su te dve linije vina slične u pogledu stila u kom su proizvedene i u istoj su cenovnoj kategoriji. Prepoznatljivost brenda je krucijalna, ali dizajn mora ići u skladu sa vremenom i rastom same kompanije.

  • Kako PIK Oplenac, kao vinarija sa tradicijom dugom skoro 70 godina, uspeva da balansira između istorijskog nasleđa i savremenih trendova u vinskoj industriji?

Negujemo i čuvamo stečeno iskustvo i kulturu oplenačkog podneblja, koju objedinjujemo najsavremenijom tehnologijom, stvarajući tako vina prepoznatljivog karaktera. Koristeći najnovija saznanja iz oblasti vinarstva uz tradicionalne pristupe, naši stručnjaci i enolozi ujedinjuju tradicionalno i moderno. Suština svega je da kreiramo vina koja će biti sinonim za kvalitet, a istovremeno da ispoštujemo filozofiju vinarije, a to je proizvodnja vina za svačiji džep. Iz tog razloga imamo preko 20 etiketa iz različitih kategorija, od nižeg cenovnog ranga do premijum selekcije.

PIK Oplenac

  • Kakvo mesto PIK Oplenac zauzima na vinskoj sceni Srbije danas, a kakvu ulogu priželjkujete da imate u 2025. godini?

PIK Oplenac je trenutno na domaćoj sceni poznat po istorijskim korenima, vrhunskom kvalitetu vina i nesvakidašnjem enterijeru. U ovoj godini priželjkujemo da veći broj domaćih turista poseti vinariju i uveri se zašto je, od vremena dinastije Karađorđević pa sve do danas, oplenački kraj poznat po vinima dostojnim kraljevskih stolova Evrope. A ako iz vinarije izađete sa osmehom, znaćemo da smo uspeli.

  • Šta vas je inspirisalo da u ponudu uvrstite desertno vino i kako očekujete da će se Porterra pozicionirati među ljubiteljima vina?

Odavno je postojala želja da istupimo iz sigurne zone suvih vina, koja su do sada činila naš asortiman, a Porterra je bila u pripremi dugi niz godina. Samo ime daje nam uvid o kakvom proizvodu je reč – vino u stilu porta, sa naglaskom na „terra” (na portugalskom – „zemlja”), aludirajući na šumadijski teroar odakle potiče grožđe od kojeg je napravljeno. Kako je za proizvodnju potrebno dugo odležavanje u hrastovim buradima, čekao se momenat kada će ispuniti naše visoke kriterijume i biti spremno za predstavljanje srpskom i inostranom tržištu. Prvi utisci nam govore da će ovo vino postati jedan od simbola naše vinarije, zajedno sa selekcijom Monarh Immortal S.

  • Koliko vinskog turizma ima u Šumadiji i kakve prilike vidite za njegov dalji razvoj, posebno kada je reč o vinariji PIK Oplenac?

Šumadija i Oplenac su nezaobilazne stavke svake turističke grupe koja posećuje centralnu Srbiju, a vrlo često obilazak upotpunjuje i vinska tura. Individualnih posetilaca, takođe, ima sve više i drago nam je što je vinski turizam u Srbiji u ekspanziji. Kod nas prilikom svake posete možete videti pokoji novitet, nova umetnička dela, promene u enterijeru, nove ponude degustacija… Trudimo se da svakom posetiocu približimo našu ljubav prema vinu i želja nam je da se Oplenac i Srbija jednog dana nađu na svetskoj mapi vinskih destinacija.

PIK Oplenac

  • Ako biste mogli da zamislite budućnost vinarije PIK Oplenac za deset godina, kako biste želeli da vinarija izgleda i kakav trag da ostavi na domaćem i regionalnom tržištu?

Plan je da idemo dalje od regionalnog, naša vina se već nalaze na policama širom sveta, od SAD do Kine, a sa novim investicijama na poljima vinogradarstva i proizvodnje nadamo se da ćemo ispuniti zadate ciljeve. Kada je stari PIK Oplenac osnovan u okviru čuvenog preduzeća Navip, svojim kapacitetima i kvalitetom našao se na samom vrhu Balkana. Današnji PIK Oplenac ima autentičnost koja ga čini prepoznatljivim, a nadamo se u budućnosti i na globalnom tržištu.

 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Marko Leontijević

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE