pepsico

„Slavimo jake žene kompanije PepsiCo tako što delimo njihove inspirativne priče“

Diksha Chopra, HR direkorka u kompaniji PepsiCo za južna tržišta Centralne Evrope i Baltičke zemlje, za BIZLife

Suprotno ustaljenom verovanju da živimo u svetu kojim dominiraju muškarci, žene su te koje pružaju osnovu moći, milosti, mudrosti, pravde, kreativnosti i nade. Ne znači nužno, ali čak i muškarci često priznaju da žene imaju bolju intuiciju, strpljenje, emocionalni fokus, saosećanje i sposobnost umrežavanja. Lista ženskih prednosti je beskrajna,a mart je mesec u kojem simbolično slavimo ženu.

O Danu i mesecu žena, ali i o tome zašto žene ne treba slaviti samo tada, o korporativnoj kulturi i mestu žena u istoj, ali i o kompaniji PepsiCo i strateškoj transformaciji koju sprovode razgovaramo sa Dikshom Choprom, HR direktorkom za južna tržišta Centralne Evrope i Baltičke zemlje u komapniji PepsiCo.

  1. Kako ovaj mesec protiče u obeležavanju osnaživanja žena koji je inspirativna tema na mnogo nivoa, započećemo sa onim što je vama u fokusu. Kakva je Vaša uloga za Međunarodni dan žena kao HR direktorke u kompaniji PepsiCo za južna tržišta Centralne Evrope i Baltičke zemlje? 

Ovaj praznik ističe mnoge inspirativne teme u prvi plan i odličan je podsetnik da treba da nastavimo u smeru ka ostvarivanju rodne ravnopravnosti i inkluzije. Zato je fokus naše kompanije usmeren ka neprekidnom vođenju otvorenih i transparentnih razgovora o raznolikosti, jednakosti i inkluziji (Diversity, Equity & Inclusion – DEI). Kao krovna zamisao, DEI spaja ekonomski, poslovni i ljudski aspekt pod zajednički cilj, što je od izuzetne važnosti, pogotovo imajući na umu da su mnoga istraživanja pokazala da raznoliki i inkluzivni timovi svojom efikasnošću nadmašuju rodno homogene timove i to u proseku za čak 50%.

Na nama je da svojim primerom podstaknemo i nastavimo građenje svesti o različitostima, a ako pođemo od rodne raznolikosti i uključivanja žena koje su po svojoj prirodi sklonije empatiji i stvaranju psihološki sigurnijeg radnog okruženja, dolazimo do kreiranja prilika i za druge oblike različitosti i šire inkluzivnosti celog tima.

Takođe, nastojimo da negujemo vrednosti zajednica u okviru kojih poslujemo i podržimo ljude iz nedovoljno razvijenih okruženja istovremeno razvijajući inkluzivne lidere širom organizacije.

  1. Na koji način vaša kompanija poklanja pažnju ženama za 8. mart? Zašto? 

Iako je važno proširiti poruku o ovogodišnjem danu žena, takođe verujem da je to dan kada treba da slavimo sve naše napore koje ulažemo tokom čitave godine i istaknemo sva dostignuća i napretke koje smo ostvarili na ovom planu. Ono što mi kao kompanija stavljamo u fokus, ali ne samo osmog marta, već kada god za to postoji povod, jesu naše uspešne koleginice. Slavimo jake žene kompanije PepsiCo tako što delimo njihove inspirativne i osnažujuće priče unutar organizacije, poput priče koleginica koje prevazilaze sve barijere na putu ka ostvarenju svojih snova, jer njihova odvažnost, istrajnost i uspeh uvek pridobijaju zasluženu pažnju u našoj organizaciji. S druge strane, nastojimo da podelimo inspirativne priče i žena izvan PepsiCo sveta, te smo ove godine ugostili i novinarku i voditeljku Maju Nikolić, koja je svojim primerom ilustrovala put uspeha i još jednom podsetila da žene mogu i treba da ostvaruju svoje snove.

Takođe, u cilju podizanja svesti o važnosti zdravlja i preventivnih pregleda, kao i opšteg blagostanja, našim koleginicama koje rade u proizvodnim i prodajnim operacijama smo obezbedili dodatne mogućnosti u okviru zdravstvenih paketa i usluga.

  1. Vaša kompanija ima veliki broj žena na globalnom, pa čak i na nivou Zapadnog Balkana. Koliko je realno očekivati da svaka žena dobije makar mali znak pažnje od svog poslodavca/menadžera? 

Izuzetno je realno. Žene se na poslu češće susreću sa nesvesnim preprekama nego njihove kolege i stoga menadžeri treba da ulože dodatan napor da podrže svoje saradnice na putu ka uspešnoj karijeri, ali i kreiranju prostora za ostvarenja na privatnim planu. Način na koji svaka organizacija i njeni menadžeri uvek mogu da podrže žene je da započnu sa jednostavnim pitanjem „kako mogu da pomognem?“, a takvi mali znaci pažnje na kraju dana doprinose izgradnji poverenja, sigurnosti i pripadnosti jednom jakom, uigranom i inkluzivnom timu. Takođe, ženama je teže da nađu mentore u kompaniji, pogotovo one uticajnije, a oni su jedan od ključnih pokretača uspeha, te je podrška u ovom smislu neizostavan faktor. Naši menadžeri nastoje da budu posvećeni mentori kako bi pomogli svojim koleginicama u njihovom profesionalnom, a naročito napretku na liderske pozicije, te konstantno težimo stvaranju okruženja koje praktikuje edukaciju i usavršavanje na svakodnevnom nivou.

  1. Prema dostupnim podacima, na kraju 2021. godine više od 43% menadžerskih pozicija pripada ženama u vašoj kompaniji, a cilj je da ta brojka poraste na 50% do 2025. godine. Koliko su muškarci u vašoj kompaniji investirani po pitanju rodne inkluzije i na koji način? 

Inkluzija znači da svakom pojedincu date prostor i slobodu da bude ono što jeste i omogućite mu da se profesionalno razvija na radnom mestu. U tom smislu važno je da i muškarci i žene osveste koji su to izazovi i predrasude uzrokovani vekovnim društvenim normama, a s kojima se suočavaju i jedni i drugi.

Mi u kompaniji PepsiCo čvrsto verujemo da, da bismo obezbedili jednaku zastupljenost žena i muškaraca u organizaciji, u dijalogu moraju da učestvuju i muškarci i žene i vidimo značajan napredak na tom polju. Sve je više muškaraca u kompaniji koji su uvideli važnost ove teme i postali ključni saveznici ženama podstičući ih da se njihov glas čuje još dalje i još glasnije, promovišući njihova pozitivna iskustva i edukujući druge kolege širom organizacije na globalnom nivou, i interno i eksterno.

pepsico

  1. Čini se da u poslednje vreme žene masovno valorizuju i slave Dan žena što vodi do toga da ostalim danima sebi nisu značajne, a kad nisu sebi, nisu ni drugima. Šta po Vašem mišljenju ženama treba da predstavlja 8. mart?

Osmi mart treba da bude dan posvećen prepoznavanju i validaciji svih napora koji se svakodnevno ulažu decenijama unazad, a kako bismo uživali prava koja danas imamo. Postizanje rodnog pariteta i kreiranje inkluzivne radne sredine koja vrednuje i podstiče sve oblike različitosti nije ostvarena preko noći, te i za organizacije ovaj praznik treba da bude podsetnik na sve ono što je postignuto i na sve ono što je tek pred nama imajući jednakost i ravnopravnost zaposlenih na umu.

  1. Šta za Vas znači odvažnost? 

Odvažnost za mene znači da se pokažem i istupim, a to podrazumeva istovremeno otkrivanje moje nesavršenosti i ranjivosti. Kada odlučite da budete vidljivi, a znate da ne možete da kontrolišete ishod.

Kada odlučite da se pokažete u svoj svojoj autentičnosti. Gotovo je izvesno da ne možemo postići odvažnost bez spremnosti na prihvatanje neizvesnosti, rizika i ranjivosti. A kada je ranjivost u pitanju, ženama je izuzetno teško da je pokažu, jer to podrazumeva udaljavanje od savršenstva, a savršenstvu nas uče još od najranijeg detinjstva. Zato je osnaživanje glasa žena  jedan od prioriteta osmomartovske agende danas.

  1. Šta radite kada ne radite, kako hranite dušu?

Kao neko ko se tek pre nekoliko meseci doselio u Srbiju, još uvek pokušavam da upijem što više  lokalne kulture i saznam nešto novo o lokalnim običajima i tradiciji. Što više saznajem, shvatam kako smo zapravo mnogo sličniji nego što bi se očekivalo, bez obzira na okruženje i ambijent iz kog dolazimo. Pored upijanja te kulture, ali i putovanja po Srbiji i Evropi, kako bih još bolje razumela kulturnu raznolikost, nastojim da očuvam svoje dobre životne navike i zato sam veoma posvećena svojim treninzima snage. Oni mi omogućavaju održavanje jakog i dobrog zdravlja, dok mi je čitanje knjiga oduvek pomagalo u održavanju motivacije, inspiracije i fokusa.

  1. Nedavno ste predstavili stratešku transformaciju PepsiCo Positive (pep+). Možete li nam reći nešto više o principima na kojima se zasniva? 

PepsiCo Positive (pep +) je strateška transformacija koja u središte rasta i kreiranja vrednosti stavlja održivost i ljudski kapital, delujući unutar planetarnih granica i inspirišući pozitivne promene za planetu i ljude. Zasnovana na stubovima poslovanja brže, snažnije i bolje, pep+ transformacija uobličila je i usmerila naše poslovanje ne samo u smislu održivosti operacija i regenerativne poljoprivrede kao dugoročnijeg izvora nabavljanja sirovina, već i uzimajući u obzir važnost raznolikosti timova, inkluzije i razvoja talenata, kao i podsticaj lokalnih zajednica u okviru kojih poslujemo. Jednostavnije rečeno, sve što kao kompanija radimo, radimo imajući na umu pozitivan uticaj i na ljude i na čitavu planetu. 

  1. Šta za Vas znači biti HR menadžer na regionalnom nivou? Koji su Vaši zadaci generalno? 

Moja uloga kao lidera ljudskih resursa za južna tržišta centralne Evrope i Baltičke zemlje je da unapredim agendu koja se fokusira na ljude, sprovođenjem politika koje su naklonjene zaposlenima, direktnijim angažovanjem sa zaposlenima i stvaranjem mogućnosti za nove pristupe vođenja ljudi koji postavljaju zaposlene u centar. U našem spoljašnjem okruženju koje se stalno menja, važno je da izgradimo otpornost i budemo prilagodljivi, da pripremimo naše organizacije na stalne promene fokusirajući se na pobeđivanje uz pep+, razvoj veština i našu kulturu PepsiCo puta. 

  1. Kako motivišete zaposlenog?

Našu korporativnu kulturu grade priče koje delimo, a svaki zaposleni poseduje snažnu i jedinstvenu priču o sebi. Fokusirani smo na prepoznavanje ovih priča i njihovom postavljanju u prvi plan.

Snaga ovih narativa nam omogućava da se poistovetimo sa proživljenim iskustvima naših kolega i pokrenemo snažan osećaj svrhe, motivacije i zajedništva unutar naše organizacije.

Osim što dajemo prostor svakom našem zaposlenom, prepoznajemo i gradimo prilike i podstičemo ih na profesionalni razvitak, jer svakim pojedinačnim napretkom naših zaposlenih, napredujemo i kao kompanija u celini.

Izvor: BIZLife/JJ

Foto: PepsiCo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE