
Ovo su skrivena značenja logotipa najpoznatijih automobilskih brendova
Automobilski logotipi predstavljaju mnogo više od pukih dizajna – oni nose priče, tradiciju i intrigantne misterije. I dok kompanije retko potvrđuju razne teorije koje kruže, ljubitelji automobila sa zadovoljstvom nagađaju o pravim značenjima. Izdvajamo šest najpoznatijih proizvođača automobila i priča koje stoje iza njihovih logotipa.
BMW: Propeler ili bavarska zastava
BMW-ov logotip je predmet rasprava već decenijama. Prepoznatljiv plavo-beli krug navodno simbolizuje rotirajući propeler aviona, podsećajući na BMW-ove početke u avioindustriji. Druga teorija kaže da plava i bela boja predstavljaju boje Bavarske, pokrajine iz koje potiče BMW. Zvanična kompanijska verzija? Pa, o tome ćute. Ali fanovi se i dalje raspravljaju da li voze automobil ili deo aviona!
Mercedes-Benz: Zvezda koja osvaja tri elementa
Mercedesova trokraka zvezda simbolizuje dominaciju nad kopnom, vodom i vazduhom. Neki tvrde da je ovo suptilan pokazatelj ambicije kompanije da zavlada svim transportnim sredstvima. Ali, postoje i oni koji smatraju da je zvezda nastala iz lične beleške osnivača Gottlieba Daimlera, koji je zvezdom označio kuću svoje porodice. Zvanična potvrda? Naravno da je nema. Ali ko bi odbio ovakvu megalomansku priču?
Audi i Olimpijske Igre
Audi logotip sa četiri spojena prstena izaziva brojne spekulacije. Neki misle da je inspirisan Olimpijskim igrama, ali prava priča vodi do spajanja četiri kompanije: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Zvuči logično, ali mnogi veruju da je kopiranje olimpijskih krugova bio marketinški trik. Audi se, naravno, ne oglašava povodom ovih glasina.
Ferrari: Razjareni konj
Ferrarijev crni konj na žutoj podlozi ima svoju istoriju. Priča kaže da je Enzo Ferrari inspiraciju dobio od avijatičara Francesca Baracce, čiji je avion krasio ovaj simbol. Ali, postoje i priče da je konj znak snage i brzine, savršeno prilagođen za sportske automobile. Da li je to marketinški mit ili istina? Ferrari se mudro ne izjašnjava.
Maserati: Trozubac iz dubina
Maseratijev prepoznatljiv logotip trozubca inspirisan je Neptunovim kipom u Bolonji, rodnom gradu osnivača kompanije. Trozubac simbolizuje snagu i kontrolu, savršeno uklapajući sportski duh Maseratija. Ali, neki fanovi tvrde da su trozubac i sportski automobili povezani dublje nego što zvanična priča sugeriše – možda simbolizuju kontrolu nad drumovima, kao što Neptun vlada morem? Maserati se, naravno, ne izjašnjava.
Volkswagen i dve terije koje ga prate
Volkswagenov logotip je jednostavan spoj slova „V“ i „W“, ali teorije zavere su brojne. Neki tvrde da su linije i proporcije logotipa inspirisane nacističkom estetikom iz perioda kada je kompanija osnovana. Drugi pak veruju da je u pitanju samo minimalistički dizajn. Volkswagen, razumljivo, ignoriše ove teorije, fokusirajući se na budućnost mobilnosti.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Piše: N. K.