Privatne kompanije su nosioci razvoja svake ekonomije, ali se o njima u široj javnosti uglavnom ne zna mnogo. Iako su izdašni poreski obveznici, i poslodavci stotinama hiljada ljudi, za neke od njih i njihove proizvode verovatno još niste čuli.
Zato je medijska kuća BIZLife pokrenula novi serijal pod nazivom MADE IN SRBIJA u kom vam donosimo postupno svaki korak prilikom proizvodnje nekog proizvoda, odnosno kako se pravi neki proizvod.
Takođe, odgovaramo i na pitanja o tome čime se bave te kompanije, kako su se razvijale i na koji način funkcionišu.
MADE IN SRBIJA: Kako se pravi ruž
Prva kompanija koju smo posetili bila je kozmetička kuća Aura iz Niša. U ovoj kompaniji, čiji je osnivač i vlasnik Mila Litvinjenko, snimili smo detaljan proces proizvodnje ruža, od sirovine, pa sve do krajnjeg produkta.
Karmin u obliku koji se koristi danas počeo je da se proizvodi 1915 godine, dok istorija ženskog ulepšavanja kaže da se karmin pojavljuje još od 2.500 godina pre nove ere, u Sumerskoj civilizaciji.
Karmin je koristila još Kleopatra, i to je bila poznata po tome što je koristila jarko crvenu nijansu. U to doba, karmini su se pravili od izdrobljenih buba i riblje krljušti koja je proizvodila efekat sjaja za usne.
Danas, karmin se pravi od voska i ulja koji neguju kožu a umesto praha buba koristi se pigment.
Ukoliko ste se nekada zapitali kako nastaje proizvod koji je jedan od najčešće upotrebljenih proizvoda među ženskom populacijom na dnevnom nivou, pogledajte video.
Izvor: BIZLife
Foto: BIZLife