Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ONI NISU ŽELELI DA ODRASTU: Prave igračke i već tri generacije vladaju Forbsovom listom

    Ako imate decu ili ako ste u dodiru sa decom, ime Lego morate znati.  Priča o ovoj najuspešnijoj danskoj kompaniji je neverovatna mešavina uspona i padova, uspeha i poraza, izuma i eksperimenata.

    Lego je najuspešnija danska kompanija i jedan od najpoznatijih proizvođača igračaka za decu. Osnovana 1932. ona je u vlasništvu jedne porodice, a upravljanje njom prenosi se sa kolena na koleno.

    Kjeld Kirk Kristijansen (Kjeld Kirk Kristiansen) je najpoznatiji kao direktor i predsednik Legoa, najuspešnije kompanije u Danskoj i unuk osnivača ove kompanije Olea Kirka Kristijansena (Ole Kirk Kristijansen). Danas, ima 67 godina i „težak“ je preko 9.5 milijardi dolara.

    Kirkova kompanija, Lego, je možda najpoznatije ime u industriji igračaka danas, ali retko ko zna da je ona započela sa radom kao proizvođač proizvoda od drveta.

    kjeld-kirk-kristiansen_youtubeprintscreen

    Kjeld Kirk Kristijansen (levo) se prema podacima iz oktobra 2016. godine nalazi na 65. mestu svetskih milijrdera. U Danskoj, Kristijansen zauzima prvo mesto po bogatstvu.

    Davne 1932. Kjeldov deda, Ole Kirk Kristijansen  osnovao je Lego kao kompaniju koja bi pravila proizvode od drveta, kao što su to merdevine, daske za peglanje itd. Ali globalna ekonomska kriza je učinila da potražnja za takvim proizvodima opadne i on je morao da nađe izlaz iz te situacije. Tako je započeo sa proizvodnjom drvenih igračaka koje su bile tražene uprkos krizi.

    Na početku je samo sedam radnika bilo zaposleno u Legou, ali ih to nije sprečilo da budu kreativni, dele ideje i stvaraju nove proizvode. Jedino Legoovo skladište je 1940. godine izgorelo u požaru, a ponovo je sagrađeno sa jedinstvenim ciljem da se od tada bavi samo proizvodnjom igračaka.

    Ole je rođen 1891. godine u selu Fliskov, na Jutlandu u Danskoj kao jedno od desetoro dece svojih roditelja. Da je porodica uvek na prvom mestu pokazuje i činjenica da je Oleov najvredniji saradnik bio njegov sin Godfred Kirk koji je sa njim počeo da radi sa samo dvanaest godina.

    Kako je odlučio da proizvodi igračke, Oleu je bio potreban i novi naziv za kompaniju. Okupio je sve radnike i zamolio ih da daju svoj predlog. Na kraju je, međutim, odlučio da kompaniji dodeli ime koje je sam smislio – Lego, izvedeno od danske reči „leg“ i „godt“ što zajedno znači „dobra igra“. Tek je godinama kasnije Ole saznao da na latinskom lego znači „ja sklapam“. Očigledno, ovo saznanje je imalo velikog uticaja na dalji rad fabrike.

    Lego je sa vremenom počeo da svoju delatnost izmešta sa drvenih proizvoda na plastične. Tako je 1947. godine porodica Kristijansen kupila najveću mašinu za pravljenje kalupa u Danskoj, koja je omogućila da se započne masovna produkcija ovih igračaka.

    Kasnih četrdesetih godina prošlog veka kompanija je imala preko 200 različitih modela plastičnih i drvenih igračaka. Ali Lego nije bio još kompanija koja je danas poznata po svojim jedinstvenim igračkama. Nakon očeve smrti, 1958, treći sin Olea Kirka, Gotfred Kirk Kristijansen (Godfred Kirk Christiansen) napravio je dizajn  igračaka u obliku cigle, onakav kakvog ga danas poznajemo.

    Da je fabrika najpoznatijih igračaka za decu imala neobičan razvojni put potvrđuje i dan kada je u nju udario grom i spalio je. Taj 4. februar 1960. godine je bio novi rođendan Lego kompanije jer se posle građenja nove fabrike odlučilo da sa drveta treba preći na proizvodnju igračaka od plastike. U to vreme Lego je već prodavao više od 50 tipova različitih setova igračaka u više evropskih zemalja, a 1962. godine ova kompanija je počela da se probija i na američko tržište.

    Bes sumnje je prodor na ovako profitabilno tržište bio važan korak za dansku kompaniju, a prodaja igračaka je naglo porasla. Lego je bila jedna od prvih kompanija koja je imala pristup usmeren ka korisnicima. To je značilo da su se potrošači pitali o tome kakve proizvode žele da imaju, a to je rezultiralo dobrom prodajom Lego igračaka.

    Iako se nekoliko puta ponovo rađala iz pepela, ova kompanija nastavlja da osvaja svetsko tržište. Ona je dokaz da su predan rad i tradicija garant kvaliteta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE