Stari savski most

Stari savski most više ne spaja obale: Ostali samo luk i dva stuba

Stari Savski most više ne spaja obale budući da su ga majstori, moćne mašine i kranovi sveli su ga na jedan luk i dva stuba. Od Starog savskog mosta ostali su još samo luk i dva stuba. Iz Lučke kapetanije navode da je plovni put u zoni radova obeležen crvenim i zelenim bovama i pozivaju sve učesnike u rečnom saobraćaju da je izbegavaju. Za novi most, koji bi trebalo da bude gotov pre početka Ekspa, projektovani su poseban tramvajski kolosek, po dve saobraćajne trake u oba smera i staze za pešake i bicikliste.

Očevici kažu da most brzo nestaje kao da je od lego kockica, a ostaci se odlažu u kontejnere pored obale.

Istorija mosta

Stari savski most prethodne 83 godine bio je neizostavan segment beogradske panorame. Njegov značaj u istoriji i kulturi prestonice ovekovečeni su u brojnim filmovima, serijama, knjigama i slikama. Danas, kada se skidaju njegovi delovi zbog rušenja, javnost je podeljena. Pod znakom pitanja su način na koji se uklanja i dokumenta koja su gradski čelnici parafirali. I dok teška mehanizacija uklanja segmente mosta, njih svakodnevno čuvaju kordoni policije, zbog građana i aktivista koji žele da sačuvaju most.

Stari savski most izgrađen je 1942. godine, tokom nemačke okupacije Beograda za vreme Drugog svetskog rata, kao deo šire strategije nemačke vojske da obezbedi efikasne transportne veze za prevoz trupa i opreme između pravaca prema istočnom frontu i Balkanu.

Podsećamo da je ovo bio jedini most u Drugom svetskom ratu. Istina projektovan je uoči rata, što svedoči o brzom razvoju tadašnje države, ali mnoge činjenice govore da su ga Nemci dovezli sa Tise. Zbog toga se, dugo posle rata zvao Nemački most princ Eugen.

Već 70-tih godina, kada je Beograd imao 20 puta manje automobila nego sad, bio je usko grlo. Tada je i saniran, a pre 17 godina proširene su mu saobraćajne trake, kojima su se više od 40 godina kretali i tramvaji. Novi most imaće poseban tramvajski kolosek – po dve saobraćajne trake u oba smera i stazu za pešake i bicikliste.

Beograd, 15.05.2025. – Redovi na demontazi Starog savskog mosta su u toku. (BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIC)

Dalji planovi

Gradski mendžer Miroslav Čučković kaže da će novi most biti tri puta širi od starog.

„Tako ćemo dobiti maksimalnu protočnost zajedno sa (planiranim) tunelom kod Ekonomskog fakulteta koji bi dalje trebalo da ide ka Karaburmi i Mirijevu“, dodaje Čučković.

Stari savski most

Beograd, 15.05.2025. – Redovi na demontazi Starog savskog mosta su u toku. (BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIC)

Novi most trebalo bi da bude završen pre Ekspa, za stari je predloženo da bude eksponat u parku Ušće ili da premosti Lido. Trenutno je u kontejnerima, piše RTS.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: BIZLife/Beta-Milan Obradović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE