
Nova sezona serije “Black Mirror” nije puka fikcija: Poznati uveliko prodaju svoje AI klonove
Nova, šesta sezona Netflix-ove distopijske serije “Black Mirror” objavljena je pre desetak dana, na veliko zadovoljstvo publike. Međutim, početni entuzijazam je brzo utihnuo kada su gledaoci shvatili da nova tehnologija najavljena u seriji već uveliko postoji u stvarnom svetu.
Da li se veštačka inteligencija toliko brzo razvija da je prestigla i vizionare koji su kreirali novu sezonu ove serije?
Disclaimer: Ovaj tekst sadrži spoilere. Ako još niste pogledali seriju, sačuvajte ovaj tekst za kasnije.
Na striming servisu Netflix objavljeno je svih pet epizoda šeste sezone serije “Black Mirror” 15. juna. Sezonu je otvorila epizoda pod nazivom “Joan is Awful” koja prikazuje istoimenu junakinju čiji je život do detalja pretvoren u televizijsku seriju zahvaljući veštačkoj inteligenciji, tačnije deepfake tehnologiji.
Naime, ova tehnologija omogućila je fiktivnoj striming platformi da, na kraju svakog dana, objavi adaptaciju života glavne junakinje Joan tako što nadgledaju i prisluškuju sve njene aktivnosti putem uređaja koje ona koristi i koji je okružuju. Problem nastaje kada Joan uviđa da je taj proces sasvim legalan, odnosno da je sama dala saglasnost za praćenje tako što je u nekom trenutku kliknula na “Prihvati i zatvori” pop-up.
Njenog AI klona u ovoj epizodi tumači renomirana glumica Selma Hajek, koja ubrzo postaje besna zbog načina na koji se koristi njena virutelna replika, odnosno digitalni blizanac. No, i ona se suočava sa surovom činjenicom da je sama pristala na to, te da ništa ne može da uradi povodom toga, bez obzira na svu njenu slavu i moć.
I dok su ranije sezone ove serije doživljavane kao vizionarske i futurističke, zastrašujuće ali istovremeno i nezamislive u stvarnom svetu, šesta sezona imala je nešto drugačiji efekat na publiku.
I ne samo to, nije tajna da su poznate ličnosti već počele da prodaju svoje AI klonove, kao i to da se njihovi agenti fokusiraju na informisanje o pravnim posledicama i preciznom definisanju ugovora, kako bi odredili granice toga u kojim situacijama se može koristiti AI klon, na koji način je raspoređen prihod, i drugo.
Sada, mnoge poznate ličnosti odlučuju da saznaju više o mogućnostima ove tehnologije kako bi, s jedne strane, otključali novi tok prihoda, a s druge strane, istraživali mogućnosti industrije zabave i uključili se u tu transformaciju na vreme.
Mnogi od njih žele da budu pioniri u ovoj oblasti, ali i da uspostave bolju kontrolu nad reprezentacijom sopstvenog lika u medijima.
Ako potpuno banalizujemo ovu situaciju, može se reći da im deepfake tehnologija može omogućiti da budu na (bar) dva mesta u isto vreme, što dalje znači da će istovremeno moći da snimaju dva filma ili da nastupaju istovremeno na dva koncerta.
Baš zato, poznate ličnosti su odlučile da stvari preuzmu u svoje ruke i postarali se da oni budu ti koji će zarađivati od sopstvenog lika, a ne treća lica.
Ceo tekst pročitajte na portalu WebMind.