Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „OBJAŠNJENJE“: Nezaposlena omladina zabrinjavajuće neaktivna

    U Srbiji je 30 odsto mladih nezaposleno, ali je zabrinjavajuća njihova neaktivnost, rekli su učesnici panela Povećanje zapošljivosti mladih u organizaciji kompanije Nestlé.

    Nestlé je krajem 2013. godine pokrenuo „Inicijativu za zapošljavanje osoba mlađih od 30 godina“ (Inicijativa) u okviru koje je do sada na globalnom nivou posao dobilo 18.114, a priliku za obavljanje prakse 10.819 mladih. Podstaknuta uspehom Inicijative, kompanija Nestlé je 2014. godine pokrenula i projekat pod nazivom Savez za mlade sa više od 200 kompanija, a samo neke od njih su Facebook, Google, Metro Group, Nielsen, Publicis Group, Twitter, kako bi zajedno doprinele unapređenju zapošljivosti mladih.

    Učesnici panela ističu da je najveći problem neaktivnost mladih, a i da su njihovi zahtevi drugačiji. Zbog toga Mia Melegi, asistent u sektoru za upravljanje ljudskim resursima u kompaniji Ernst end Jang (Ernst & Young), kaže da danas zapošljavanje mora da bude zanimljivo, nije dovoljan samo intervju.

    Prave se radionice, gde se kandidati takmiče, a najbolji dobija posao. Mladi u Srbiji kasnije ulaze u svet rada, o čemu svedoči činjenica da je u svetu granica do 24 godine, a kod nas 30 godina.

    „Kompanija Nestlé kontinuirano regrutuje mlade ljude direktno iz škola ili sa univerziteta, a osnovni stubovi inicijative koju smo pokrenuli su program praksi, odnosno stručnog usavršavanja za srednjoškolce i studente završnih godina fakulteta, program priprema za posao u vidu radionica za studente, kao i saradnja sa brojnim partnerima u okviru Saveza za mlade. Do sada smo u regionu u prethodne dve godine zaposlili 112 osoba mlađih od 30 godina i omogućili sticanje praktičnog iskustva za njih 139, od čega smo samo u Srbiji zaposlili njih 84 i obezbedili stručno usavršavanje za njih 101. Plan nam je da se ovde ne zaustavimo, već da do 2020. godine u regionu zaposlimo još 80, a obezbedimo stručne prakse za 170 mladih“, istakla je Jovana Uzelac, direktorka ljudskih resursa za Adriatik region kompanije Nestlé.

    „U Srbiji je 30 odsto mladih nezaposleno, ali je zabrinjavajuća njihova neaktivnost“, rekla je Mirjana Sakić iz Nacionalne službe za zapošljavanje. Ona je rekla da je danas drugačije i da nije kao ranije „završi fakultet, čeka te posao“. Međutim, brojevi pokazuju, kako kaže, da smo na primer u boljem položaju u odnosu na Italiju.

    Da je praksa veoma važna prilikom zapošljavanja potvrdio je i Nikola Milosavljević, operativni direktor kompanije Adeko, dodajući da upravo ta praksa može da izdvoji kanditada na velikom tržištu i da napravi razliku u odnosu na ostale kandidate.

    Na pitanje koje greške kandidati najčešće prave kada šalju svoje biografije, Mia Melegi je rekla da svi kanditati stavljaju kao svoje veštine komunikativnost i kreativnost. Takođe je rekla da ništa ne treba da se izostavlja iz radne biografije, kao na primer sezonski poslovi, konobarisanje, rad na kasi…

    Kao primer je navela da neko ko je konobarisao ili radio u prodavnici i imao iskustvo sa popisom zaliha, poseduje već određeno znanje koje može primeniti kasnije u na primer reviziji, kada bude radio popis zalha kod svojih klijenata. To će, kako je rekla, biti specifično iskustvo koje ga može izdvojiti u odnosu na ostale kandidate.

    Izvor: B92

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE