
Netflix beleži ogroman rast profita – ali investitori nisu oduševljeni
Netflix je u četvrtak objavio finansijske rezultate koji bi, barem na papiru, trebalo da oduševe svakog investitora: skoro 50% rasta profita u drugom kvartalu i više od 300 miliona pretplatnika koji sve više privlače oglašivače. Ipak, tržište nije reagovalo ovacijama – akcije kompanije pale su više od 1,8% u trgovanju nakon zatvaranja berze.
Kompanija iz Kalifornije zaradila je 3,1 milijardu dolara (oko 2,7 milijardi evra), ili 7,19 dolara po akciji, što je 46% više nego u istom periodu prošle godine. Prihod je porastao 16%, na 11,08 milijardi dolara (oko 9,5 milijardi evra) – rezultat koji je doduše bio u skladu s očekivanjima analitičara.
Zašto tržište nije oduševljeno?
Iako su rezultati nadmašili očekivanja kada je reč o profitu, neki investitori su očekivali još agresivniji rast, posebno s obzirom na aktuelni zamah Netflixa na tržištu. Analitičar Investing.com portala, Tomas Monteiro, smatra da su investitori razočarani što kompanija nije dodatno povećala svoju celogodišnju prognozu profita i marži.

Foto: Unsplash
Kompanija jeste blago podigla prognozu ukupnog prihoda za 2025. godinu, sa prethodnih 43,5–44,5 milijardi dolara na novi raspon od 44,8–45,2 milijarde dolara, delimično zahvaljujući slabljenju dolara u odnosu na druge valute, ali i, kako navode, zdravom rastu broja korisnika i oglašavanja.
„Stvarno smo uzbuđeni zbog druge polovine godine i sigurni da će se trend nastaviti i u 2026.“, izjavio je Ted Sarandos, izvršni direktor Netflixa.
Uloga oglašavanja i popularnih sadržaja
Netflix više ne objavljuje kvartalne podatke o ukupnom broju pretplatnika, ali rast prihoda jasno ukazuje da se broj korisnika povećava u odnosu na 302 miliona, koliko ih je bilo krajem 2024. godine. Oglašavanje postaje sve važniji deo strategije – prihod od oglasa se, prema navodima iz kompanije, udvostručuje u odnosu na prošlu godinu.
I pored rasta cena, korisnici ostaju lojalni zahvaljujući kombinaciji popularnih serija kao što su „Sirene“, „Ginny & Georgia“ i „The Four Seasons“, ali i emitovanju WWE borbi, boks mečeva i NFL utakmica. Netflix se ove godine može pohvaliti sa čak 120 Emmy nominacija, odmah iza HBO Max-a.
Za razliku od drugih tehnoloških giganata, Netflix je do sada uspevao da izbegne posledice trgovinskih ratova koje vodi Donald Tramp. Međutim, njegova najava uvođenja tarifa na stranu zabavnu produkciju mogla bi ozbiljno pogoditi Netflix, s obzirom na globalnu prirodu njegove produkcije.
U pokušaju da ublaži moguće tenzije, Netflix je u svom izveštaju investitorima istakao posvećenost američkom tržištu, navodeći da je od 2020. do 2024. godine investirao oko 125 milijardi dolara (više od 107 milijardi evra) u SAD – sa produkcionim kapacitetima u Nju Meksiku i Nju Džerziju.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Pixabay, Unsplash