Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Nešto jeftiniji“ izbori

    Direktni troškovi kampanja za izbore u aprilu u Srbiji bili su nešto manji nego ranijih godina, a najzastupljenija u javnosti bila je SNS, pokazao je monitoring finansiranja kampanje koju je sprovela nevladina organizacije Transparentnost Srbija.

    Programski direktor TS Nemanja Nenadić rekao je na konferenciji za novinare da je na manje troškove uticalo nekoliko faktora, među kojima i to što brojne opozicione liste nisu imale na raspolaganju budžetske resurse za vođenje skupih kampanja.

    Kako je naveo, predizborne prognoze im nisu davale šanse, pa stoga nisu bili atraktivni ni finansijerima. Nenadić je rekao da je SNS jedina stranka koja je raspolagala viškom novca iz budžeta i bila najatraktivnija za finansijere na osnovu prognoza o budućoj vlasti.

    SNS, prema njegovim rečima, nije ni imala naročite potrebe za reklamiranje zbog velikog prisustva njihovih funkcionera u medijima povodom, navodno redovnih aktivnosti, koje su tokom kampanje bile povećane.

    On je napomenuo da je kampanja manje koštala i zato što je trajala svega tri nedelje, kao i zbog činjenice da je izmenama Zakona o finansiranju političkih aktivnosti, za 30 odsto umanjen iznos koji se iz budžeta dodeljuje za kampanje, rekao je Nenadić.

    SNS je bila dominantna u kampanji sa 61 procentom udela oglašavanja na TV, a daleko iza su SPS sa 20, SRS sa sedam, DS i koalicija LDP-SDS-LSV sa po pet odsto i dva odsto udela u TV oglašavanju imala je koalicija Dveri-DSS.

    Nenadić je napomenuo da je oglašavanje na TV tokom ove kampanje koštalo oko sedam miliona evra, a da je na prethodnim izborima taj iznos bio oko devet miliona evra. On je rekao i da je smanjeno oglašavanje putem bilborda.

    U odnosu na ranije izborne procese, u ovoj kampanji je organizovano manje mitinga, dok je poraslo korišćenje komunikacije preko interneta, kao i direktne komunikacije sa biračima telefonom ili kroz, „u nekim slučajevima i uznemirujuće“, posete.

    Nenadić je istakao i da se i dalje ne objavljuju podaci o izvorima finansiranja kampanje.

    Izvor: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE