
Nestlé objavio rezultate za prvu polovinu 2025. godine: Dosledna realizacija, jačanje osnova za rast
Nestlé, vodeća svetska prehrambena kompanija, objavila je finansijske rezultate za prvu polovinu 2025. godine. U prvoj polovini godine organski rast prodaje dostigao je 2,9 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od 0,2 odsto i rastom cena od 2,7 odsto. U drugom kvartalu organski rast prodaje dostigao je 3,0 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom od -0.4 odsto i rastom cena od 3,3 odsto. Organski rast prodaje se poboljšao u odnosu na prvi kvartal u većini sektora poslovanja. Prognoza za 2025. godinu: Očekuje se veći organski rast prodaje u poređenju sa 2024. godinom, koji će jačati tokom godine jer se nastavlja ispunjenje planova u vezi sa rastom.
Tim povodom Loran Freks, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:
„Sprovodimo strategiju da bismo ubrzali učinak i izvršili transformaciju za budućnost. Kroz bolju egzekuciju i veća ulaganja ubrzavamo rast po kategorijama i povećavamo tržišni udeo, težeći ka efikasnosti. Ovi postupci već daju rezultate, uz rast u različitim kategorijama i značajan učinak kad je reč o profitu u prvoj polovini godine. Sigurni smo da će naše aktivnosti u oblasti učinka i transformacije dovesti do srednjoročnog rasta i ostvarivanja ambicija kad je reč o dobiti.“
Nestlé Srbija
U periodu koji je obeležen ekonomskom dinamikom, Nestlé u Srbiji nastavlja da podržava lokalnu zajednicu.
„Uprkos izazovnim okolnostima na tržištu, i u prvoj polovini godine nastavili smo sa podrškom lokalnoj zajednici i ugroženim grupama, uključujući i pomoć u predelima zahvaćenim požarima na jugu naše zemlje, donacijama skoro 30 tona Nestlé proizvoda, u vrednosti većoj od 13 miliona dinara. Našim poslovnim rezultatima najviše su doprinele kategorije žitarica, hrane za bebe i brenda Nestlé profesional, kao i kategorija hrane – na čelu sa srpskim ponosom Začinom C, uz celokupni C portfolio i brendove Thomy i Maggi. A kako su mladi naša budućnost, kroz tradicionalnu letnju praksu Nestlé Summer’s Cool naši eksperti podelili su svoja znanja i iskustva tokom tri nedelje trajanja plaćenog programa, otvorili smo Purina konkurs za startapove u oblasti brige o kućnim ljubimcima, a fudbalskom klubu ‘Fangtić Junior’ iz Vranjske Banje donirali prekopotrebnu sportsku opremu i sa zadovoljstvom podržali njihov letnji turnir“, rekla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
Prodaja na nivou Grupe
Po kategorijama, najveći doprinos organskom rastu imali su konditorski proizvodi i kafa. U kategoriji kafe, elastičnost potražnje bila je ograničena, a realni unutrašnji rast (RIG) je bio blago pozitivan i ostao stabilan tokom oba kvartala. U kategoriji konditorskih proizvoda, kratkoročne elastičnosti su bile izraženije, što je u skladu sa istorijskim trendovima.
Posmatrano po kanalima, organski rast u maloprodaji iznosio je 2,6 odsto, a u segmentu out-of-home 5,8 odsto. Prodaja putem e-trgovine je zabeležila organski rast od 12,3 odsto i sada čini 20,2 odsto ukupne prodaje Grupe.
Zona Evropa
Rast u Zoni Evropa i dalje je vođen povećanjem cena zbog inflacije. Organski rast iznosi 3,5 odsto, uz rast cena od 3,7 odsto, dok je realni unutrašnji rast (RIG) -0,2 odsto. Ostvarena prodaja je porasla za 1,5 odsto i iznosi 8,5 milijardi švajcarskih franaka.
Prognoza za 2025. godinu
U 2025. godini, Nestlé očekuje ubrzanje organskog rasta prodaje u odnosu na prethodnu godinu, uz jačanje rezultata kako godina bude odmicala. Očekuje se da osnovna operativna profitna marža (UTOP) iznosi najmanje 16 odsto, što potvrđuje nastavak strateških ulaganja u rast i otpornost poslovanja. Kompanija ostaje posvećena srednjoročnim planovima, uz održavanje stabilnosti u dinamičnom makroekonomskom okruženju.
Izvor: BIZLife
Foto: Nestle