Nike

Nemojte da se začudite ako na omiljenim Nike patikama vidite mnogo veće cene

Nike podiže cene kao deo strategije oporavka koju vodi izvršni direktor Elliott Hill. Povećanja cena su podstaknuta procenjenim godišnjim tarifnim troškovima od 1,5 milijardi dolara, što je smanjilo bruto marže kompanije.

Podaci pokazuju da su cene obuće u poslednjih godinu dana porasle za 17 odsto, dok su cene odeće porasle za 14 odsto. To je jasan znak da brend daje prioritet prodaji po punoj ceni kako bi preokrenuo period velikih popusta i pada prodaje, piše Hypebeast.

Visoke carine kao ključni razlog

Glavni pokretač ovih povećanja cena je spoljni pritisak međunarodnih tarifa. Nike sada očekuje da će ga nove trgovinske tarife koštati neverovatnih 1,5 milijardi dolara ove fiskalne godine, što je značajan skok u odnosu na prethodne procene.

Ovaj trošak će smanjiti bruto maržu kompanije za više od jednog procentnog poena. Iako je kompanija pokušala da ublaži deo štete ranije ove godine uvozom većih količina proizvoda unapred, uticaj je neizbežan jer je najveći deo proizvodnje i dalje vezan za azijske zemlje.

Strategija već daje rezultate

Uprkos izazovima, strategija već pokazuje rane znake uspeha. Prihodi kompanije Nike na veliko i prodaja opreme za trčanje beleže pozitivan rast, što ukazuje da se Hill-ov fokus na povratak u veleprodajne kanale i davanje prioriteta inovacijama u pogledu performansi isplati. Kompanija je selektivna i podiže cene tamo gde je snaga brenda najjača, izbegavajući masovno sniženje koje ga je mučilo tokom 2024. Ovaj proračunati pristup ima za cilj da obezbedi dugoročnu profitabilnost i održivi rast.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Hypebeast

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE