
NELT – Jedan partner, bezbroj rešenja
Trudimo se da svako tržite na kojem poslujemo ima sve adekvatne preduslove za pružanje kompletnih logističkih usluga, od infrastrukture, unificiranih sistema i procesa do kompetentne organizacije, koja je ključna za razvoj, poručuje u razgovoru za BIZLife Vuk Mijanović, Business Development Director Logistics u Nelt Grupi.
- Kako danas funkcionišu vaše integrisane logističke usluge u regionu i koje su glavne prednosti za klijente koji posluju na više tržišta?
Nelt je svoje poslovanje razvio na 13 tržišta i dva kontinenta, a počeli smo prošle godine i poslovne operacije u Rumuniji. Naša strategija se oslanja na tri stuba, a to su distribucija, brendovi i logističke usluge. Trudimo se da svako tržite na kojem poslujemo ima sve adekvatne preduslove za pružanje kompletnih logističkih usluga, od infrastrukture, unificiranih sistema i procesa do kompetentne organizacije, koja je ključna za razvoj. Mi nismo klasičan 3PL, što je ključna prednost koju nudimo našim klijentima. Poznavanje brendova i E2E procesa u lancima snabdevanja, od fabrike do police, obezbeđuje nam da razumemo šta je najvažnije našim partnerima, a kvalitet servisa i održivost je ono što ne izlazi iz mode. Svaka industrija ima svoje zahteve i specifičnosti, ali je svuda imenitelj isti – „On Time in Full”. Na isti način se ophodimo prema sopstvenim brendovima i robi naših klijenata. Sva znanja koja usvajamo u distribuciji delimo sa klijentima, čime nastojimo da stvorimo sinergije i utičemo na integrisan lanac snabdevanja. Odgovor na ovo pitanje mogao bi biti i u jednoj rečenici, kao i naš novi slogan: „Jedan partner – bezbroj rešenja!”
- Kakvu ulogu u strategiji Nelta ima intermodalni terminal i da li planirate nova ulaganja u toj oblasti?
Uloga intermodalnog terminala ili „suve luke” od ključnog je značaja za naše poslovanje. Kada smo otvorili terminal u Dobanovcima, 2016. godine, nismo ni slutili da ćemo postati jedna od ključnih tačaka za kontejnerske tokove u Srbiji. U 2024. godini preko našeg terminala prošlo je 50 odsto kontejnerskih tokova železnicom. Tokom proteklih devet godina u dva navrata smo proširili kapacitete terminala, uveli novu pretovarnu opremu, razvijali procese i organizaciju. Uložili smo više od pet miliona evra sopstvenih sredstava, ali smo dobijali i podršku nadležnog ministarstva kroz subvencije za kupovinu opreme. Verovali smo da će terminal postati vezivno tkivo za otključavanje svih dodatnih potencijala koje Nelt, u saradnji sa partnerima, može da ponudi tržištu.
Mi nismo samo terminal, mi smo ceo paket – od carinskih postupaka, skladišnih kapaciteta i operacija i „last mile” isporuke do svih ostalih usluga i prednosti koje pruža naš logistički centar. Sve ovo prate dobra organizacija, sistemi i procesi koji su razvijani da obezbede najkvalitetniju i najefikasniju uslugu. Sledeće godine je 10 godina postojanja našeg terminala u Dobanovcima, a mi imamo velike planove za ovaj deo poslovanja.
- Koliko su za Nelt važni partneri poput železničkih operatera ili brodara u ostvarivanju ciljeva održive logistike?
Uvek iskazujemo veliku zahvalnost našim partnerima, gigantima u brodarskoj industriji i na železnici, na tome što su prepoznali Nelt i ukazali nam poverenje. Verujem, a brojevi to dosada pokazuju, da smo to poverenje opravdali. Oko 90 odsto svetskih robnih tokova prevozi se brodom, što je 60 odsto svetske trgovine po vrednosti, tako da je njihov uticaj na održivo poslovanje više nego očigledan. Razvoj infrastrukture – pre svega železničke, a i ostale – igra ključnu ulogu u razvoju logistike na kopnu, kao i u prebacivanju kamionskih transporta na voz. Udeo robe prevezene železnicom raste iz godine u godinu, a forsiranje intermodalnog transporta, odnosno železnice, smatramo ključnim za održivost kroz lanac snabdevanja. Verujemo da će naš terminal i naši logistički centri, nama i našim klijentima, pomoći da kreiramo rešenja koja će značajno doprineti održivosti i ciljevima dekarbonizacije.

default
- Planirate velike investicije u logistiku do 2027. godine. U koje konkretne segmente će taj novac biti uložen?
Najveći deo najavljenih ulaganja odnosi se upravo na logističku mrežu i infrastrukturu, kao i automatizaciju procesa. U planu je izgradnja novih 100.000 kvadratnih metara skladišnih kapaciteta u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori i Zambiji, a u Albaniji smo odnedavno postali vlasnik novog logističkog centra na auto-putu Tirana–Drač. Implementiraćemo tehnologije kao što su high bay, ASRS shuttle sistemi, kao i robotski sistemi za sortiranje robe. Osim pomenutih investicija, uradićemo i redizajn i optimizaciju naše celokupne logističke mreže.
Želimo da ponudimo širi spektar usluga u logistici, napravimo okruženje za B2B ili B2C e-commerce usluge, naše operacije učinimo bržim i efikasnijim. Kreiraćemo najmodernije logističke habove u regionu, koji će na jednom mestu kombinovati intermodalni transport, moćan fullfillment, naš prepoznatljiv last mile. Verujemo da je sve navedeno ključ za dalji rast u svim segmentima poslovanja i potpora našem novom strateškom ciklusu do 2030.
- Kako se Nelt prilagođava rastu e-commerce sektora?
Deo ulaganja definitivno se odnosi na e-commerce logistiku. Pratimo situaciju na tržištu i čekamo najbolji trenutak da se uključimo i prilagodimo trendovima. Nelt je odavno prepoznao trend e-commercea. Jedna od prvih onlajn platformi u Srbiji bila je u našem vlasništvu, a 2017. smo akvizirali Montenomaks u Crnoj Gori, kako bismo se pripremili za nadolazeći talas onlajn trgovine. Početkom godine, Montenomaks je integrisan sa Neregeliom u novo pravno lice – Nelt MNE. Ovo nije samo formalna integracija, već i suštinska, jer obezbeđuje E2E e-commerce servis na tržištu Crne Gore. Puno se radi i na projektima koji treba da podrže onlajn kanale prodaje u distributivnom delu poslovanja, a aplikacija „Nelt market” samo je jedan od takvih projekta. U godinama koje dolaze bićemo fokusirani na razvoj svih preduslova koji su neophodni da bismo se u potpunosti prilagodili e-commerceu.
- U Crnoj Gori, takođe, uvodite inovacije, postavljeni su paketomati. Kakvi su vam planovi kada je ovom servisu reč – na ovom tržištu, ali i na drugim tržištima?
Paketomati su došli kao prirodan odgovor na razvoj već postojećeg servisa u Crnoj Gori koji je pružao Montenomaks, a sada Nelt MNE. E-commerce logistika je već na mapi strateških projekata kojima ćemo se baviti. Jedan deo investicija je uključen u najavljenom ciklusu ulaganja kroz implementaciju logističkih sistema i automatizaciju. U toku ove godine će se implementirati robotski sistemi za sortiranje paketnih pošiljaka u Crnoj Gori, čime će se zaokružiti E2E usluga, a proširujemo i broj instaliranih paketomata. Postoje veliki planovi i za ostala tržišta, a cilj i jeste da ove usluge razvijamo i regionalno.
- Vi često ističete da su ljudi najveća snaga Nelta. Kako uspevate da spojite tehnološki razvoj sa razvojem zaposlenih?
Razvoj ljudi i tehnologije idu ruku pod ruku. Toliko je zanimljivih projekata na stolu da to stvara jedno dinamično i izazovno okruženje za organizaciju. Mnogo je prilika za sve koji žele da se razvijaju i učestvuju u promenama koje nosi tehnologija. Puno mojih kolega, pa i ja, proizvod smo takvog okruženja u nekom svom vremenu i periodu kada je Nelt išao u korak sa tada dostupnim tehnologijama. Ono gde vidim izazov jesu kapaciteti da se u jedinici vremena postigne sve što smo planirali i što želimo, ali to je univerzalni izazov. Naša najveća snaga ostaju ljudi, a tehnologija je tu da je usvajamo i primenjujemo...
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Astrit Ibrahimi / Nelt; ND Studio; Nelt promo