Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nauka o prvom utisku: Važnije je ono što se desi na kraju

    Svi pričaju o prvom utisku, ali naučnici kažu da je završetak najbitniji.

    Znamo koliko je prvi utisak bitan i koliko je teško uticati na to kako ćete delovati na druge. Bilo da želite da impresionirate na ljubavnom ili poslovnom sastanku, verovatno ćete najviše brinuti o početku tog događaja. Na kraju ćete se opustiti i spustićete gard.

    Ali šta ako vam kažemo da ljudi formiraju mišljenje o drugima i o iskustvima na potpuno suprotan način? Kada proučavamo kako nešto pamtimo, ispostavlja se da je kraj najbitniji – ne početak, piše sajt Inc.com.

    Zašto većina filmova ima SREĆAN KRAJ

    Kada se prisećamo koncerata, odmora, sastanaka – ne prisećamo se uspomena iz minuta u minut, kao što ide film. Mi više pričamo priču o tome šta se desilo. I te priče imaju svoju logiku u kojoj redosled događaja pravi razliku,“ kaže Tim Harford, na svom blogu „The Undercover Economist“.

    Koristeći kako lične primere, tako i istraživanja ekonomiste, dobitnika Nobelove nagrade Danijela Kanemana (Daniel Kahnemann), Harford je objasnio psihološki fenomen koji naziva pravilom „vrhunac kraja“. Smatra da našim uspomenama događaja vladaju najintenzivniji momenti tog iskustva i kraj.

    Tako ćemo, na primer, pamtiti u jednosatnom koncertu violine kada violinista pogreši ton ili zaškripi na kraju, pre nego ako to uradi negde na početku. Istraživači kažu da će ljudi pre izabrati duže neugodno iskustvo sa srećnim krajem nego kraće neugodno iskustvo koje nema srećan kraj. (Na primer, pre će izabrati kupanje u hladnoj vodi 90 sekundi ali sa zagrevanjem na kraju, nego samo kupanje u hladnoj vodi 60 sekundi).

    Kako to izgleda u životu

    Poenta nije da prvi utisak nije važan već da često propuštamo neverovatnu moć kraja odnosno završetka nekog događaja, iskustva, koje u stvari oblikuje naša sećanja.

    Dvaput ovog meseca večerao sam u restoranima koji su bili odlično rangirani na sajtu TripAdvisor. Oba puta, večera je bila dobra ali nekako neupadljiva, neupečatljiva. I oba puta, dobio sam poklon na izlasku – lep par čaša i vadičep. Izgleda da su oni koji su ocenjivali restorane, bili pod utiskom ovih lepih poklona a ne hrane,“ napisao je Hartford.
    Dakle, obratite pažnju na kraj događaja do kog vam je stalo, i to će imati velikog uticaja na to da li će nekome taj događaj ostati u lepoj uspomeni.

    (*Isto se odnosi na odmor. Nemojte se poslednjeg dana svađati jer će to baciti senku na celo putovanje.)

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE