
Napitak koji staje u džep: Ognjen je pokrenuo sasvim novu priču u Beogradu – kafu u LIMENCI
Prvo čuješ onaj karakteristični „klik“. Poklopac limenke popušta pod prstima, miris sveže kafe pobegne napolje i na trenutak potisne sav gradski haos. Umesto klasične kartonske čaše, u ruci držiš – limenku. Na njoj piše „Dreamy Can“, a iza tog imena stoji jedan momak iz Beograda koji je rešio da se sa kafom poigra malo drugačije.
Iza brenda Dreamy Can stoji Ognjen Jovančić, mladi preduzetnik iz Beograda, kreativac i zaljubljenik u kafu i ugostiteljstvo. Ideja nije bila samo da otvori još jedan lokal, već da napravi proizvod koji ćeš zapamtiti – i po ukusu i po tome kako izgleda. „Dreamy Can je nastao kao spoj moje želje za stvaranjem nečega drugačijeg i potrebe da ponudim ljudima proizvod koji je istovremeno kvalitetan, praktičan i vizuelno prepoznatljiv.“

Ideja za biznis krenula je, kako Ognjen kaže, iz jedne vrlo jednostavne želje, da kafu učini zanimljivijom i lakšom za poneti. Svakodnevne slike ljudi koji žure sa nesigurno zatvorenim čašama, prosipanjem po kolima ili tašni, pretvorile su se u inspiraciju. „Hteo sam da stvorim nešto što će se izdvojiti od klasične ponude i ostaviti utisak, kako izgledom, tako i ukusom“, objašnjava.
Rešenje je našao u limenci. Ne energentsko piće, ne gazirani sok, već kafa u limenci, zatvorenoj na specijalnoj mašini. „Smatram da je izuzetno praktično imati već zatvorenu limenku koju možete poneti svuda sa sobom, staje bukvalno i u džep, a nema šanse da se prospe“, priča Ognjen. Zatvaranje limenke radi se pomoću profesionalne mašine koja obezbeđuje sigurnost, svežinu i taj prepoznatljiv, pomalo neočekivan izgled. Sve izgleda kao da ste upravo kupili hladan napitak iz frižidera, samo što je unutra, vaš omiljeni kofeinski ritual.
- Dreamy Can (Foto -Bojan Maravić)
Prvo fotka pa degustacija
Naravno, ljudi su morali da se naviknu. Prve reakcije bile su miks iznenađenja i radoznalosti. „Kupci su bili veoma iznenađeni jer ranije nisu imali priliku da dobiju kafu serviranu na ovakav, ‘neobičan’ način“, priseća se. „Uglavnom su reakcije bile pozitivne, uz dosta radoznalosti i oduševljenja.“ Mnogi prvo fotografišu limenku za društvene mreže, pa tek onda otvore i probaju napitak, vizuelni momenat ovde igra jednako važnu ulogu kao i ukus.
A ponuda nije nimalo skromna. Dreamy Can, koje se nalazi u Resavskoj broj 2, nije samo fora sa ambalažom, već i mali laboratorijski kutak za ukuse. „U ponudi imamo razne vrste kafa, a među favoritima gostiju izdvajaju se Plazmaccino i Winterccino“, kaže Ognjen. Plazmaccino je, kako ga opisuju gosti, „kafa koja miriše na detinjstvo“, dok je Winterccino idealan za hladnije dane, nešto između toplog zagrljaja i deserata u limenci.
- Dreamy Can (Foto – BIZLife)
Pored kafa, tu su i šejkovi, smutiji i njihove zdravije varijante za one koji paze na ishranu i način života. „Uvek eksperimentišem sa ukusima, uvodim novitete i redovno u ponudi imamo sezonske ukuse prilagođene godišnjem dobu“, priča on. To znači da se leti može očekivati nešto laganije i osvežavajuće, dok zimi dominiraju kremaste, bogate kombinacije koje prate prazničnu atmosferu.
Nije lako danas pokrenuti biznis
Iza ove „limenke sna“ stoji i dosta vrlo realnog rada. Na pitanje koliko je danas teško pokrenuti sopstveni biznis u Srbiji, Ognjen ne ulepšava: „Iskreno, nije lako.“ Od ideje do prvog gosta prošlo je oko dva meseca intenzivnog rada i organizacije. „Ali uz pomoć najbližih ljudi i pravu podršku, sve je ostvarivo“, dodaje. Upravo ta podrška, kako kaže, bila je ključna da izdrži sve faze, od papirologije do uređenja lokala.

Dreamy Can (Foto -Bojan Maravić)
Najviše ga je umorilo ono što gosti nikada ne vide, administracija. „Kao neko ko se prvi put upustio u sopstveni biznis, najteži su mi bili knjigovodstveni poslovi i papirologija“, priznaje. Tu su i radovi na enterijeru, usklađivanje termina, saradnja sa majstorima, čekanje da se sve završi „još samo malo“. Svako ko je ikada otvarao lokal zna da je put do prve šoljice kafe za gosta često popločan improvizacijom, nervozom i milion malih odluka dnevno.
Danas, kada se limenke uredno slažu jedna do druge, a kupci već imaju svoje omiljene ukuse, Ognjen ne krije da razmišlja nekoliko koraka unapred. Na pitanje o planovima, ostaje suzdržan, ali dovoljno tajanstven da nagovesti da se stvari tek zahuktavaju. „Imam mnogo novih ideja i planova, ali zasad bih voleo da to ostane mala tajna“, kaže uz osmeh. „Mogu samo da kažem da Dreamy Can tek ulazi u svoju ozbiljnu priču.“
Do tada, priča se nastavlja svakim novim „klikom“ limenke, negde na putu do posla, u šetnji gradom ili na klupi u parku, gde god neko poželi da kafa bude malo drugačija od one na koju je navikao.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Mladen Stanković
Foto: BIZLife










