
„Mrtvi“ koferi se gomilaju na ulicama: Turisti odu u šoping bez poreza, ostave stare stvari, a Japanci plaćaju cenu
U gradovima poput Tokija i Osake, gde broj turista konstantno raste, hoteli i aerodromi suočavaju se sa neobičnim problemom. Turisti koji posete ove gradove ostavljaju svoje koferе svuda po gradu, neki prazne, a neki sa svojim stvarima. Postavlja se pitanje zašto?
Turisti u Japanu šopinguju bez poreza, uz to ovde ima mnogo outlet prodavnica sa povoljnim stvarima i mnogi ne žele da nose svoje putne torbe kući. Umesto da ih doniraju, recikliraju ili pronađu drugi način da ih se reše, jednostavno ih ostave.

Turisti, turizam, kofer (Beta)
Za osoblje hotela i aerodroma, ovo je postalo skupo i vremenski zahtevno. Na primer, „Best Western Hotel Fino Osaka Shinsaibashi“ je izdvojio poseban prostor za skladištenje zaboravljenih i ostavljenih kofera, koji mogu tamo da ostanu čak i do tri meseca. Hotel dnevno prima i do četiri napuštena kofera, a kada niko ne dođe po njih, menadžment mora da plati njihovo odlaganje. Samo prošle godine, troškovi uklanjanja kofera iznosili su oko 300.000 jena (1.732 evra). Osoblje mora da kontaktira goste, uzme kofer iz sobe i koordinira sa firmama za čišćenje ili odlaganje.
Airbnb menadžeri koji vode desetine objekata kažu da je upravljanje neželjenim koferima postalo gotovo nedeljna rutina.
Zašto turisti ne mogu jednostavno da bace kofer u kantu?
Japanski sistem upravljanja otpadom je posebno rigorozan i prilagođen dugoročnim stanovnicima, koji moraju da slede stroga pravila. Za odlaganje velikih predmeta, uključujući koferе, koristi se sodai gomi sistem, potrebno je naručiti preuzimanje preko lokalne opštine, platiti taksu i zalepiti zvaničnu nalepnicu. Za turiste koji borave samo nekoliko dana ili ne govore japanski, ovaj proces praktično nije izvodljiv. Čak i za nekoga ko sutra „leti“ kući, odbacivanje kofera ovim sistemom nije opcija.
Stanovnici i stručnjaci traže bolje rešenje
Mnogi lokalni radnici u turizmu primećuju kako se “mrtvi koferi” gomilaju na trotoarima, a profesor Daisuke Abe sa Univerziteta Ryukoku ističe da Japan treba bolji sistem za upravljanje otpadom koji stvaraju turisti. Moguća rešenja uključuju centre za doniranje kofera, kante za reciklažu na aerodromima, pa čak i odeljenja za odlaganje u hotelima sa višejezičnim uputstvima.
Neki aerodromi već nude punktove za predaju korišćenih torbi, a donatori ponekad dobijaju i male poklone. Prodavnice polovnih stvari prihvataju torbe u dobrom stanju, ali turisti često ne mogu lako da ih pronađu. Lokalni neprofitni centri ponekad prihvataju donacije, ali su teško dostupni bez pomoći.
Expo 2025 u Osaki dodatno naglašava važnost ovog problema. Sa očekivanim prilivom miliona posetilaca, potreba za održivim i praktičnim sistemima za odlaganje i reciklažu prtljaga postaje hitna. Bez takvih rešenja, napušteni koferi će i dalje stvarati ekonomske i ekološke izazove za hotele, aerodrome i lokalne zajednice.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/AOL
Foto: Freepik/Picasso AI