Mondelēz – Kakao, izazovi i koraci unapred

Poslednjih meseci konditorska industrija, pre svega proizvođači čokolada, suočava se sa istorijskim izazovima, jer cene osnovnih sirovina za njihovu proizvodnju ne samo da dostižu rekordne nivoe već i beleže velike oscilacije. U kojoj meri je potrebno da se u nestabilnom i nepredvidivom poslovnom okruženju adaptiraju biznis strategije, ima li mesta za inovacije i kako postići održivi razvoj – teme su o kojima smo razgovarali sa Stevanom Vujoševićem, novim generalnim direktorom kompanije Mondelēz International za Jadranski region.

  • Od juna ove godine preuzeli ste funkciju generalnog direktora kompanije za Jadranski region. Šta će biti vaši prioriteti i kako planirate da unapredite poslovanje?

Moj fokus biće nastavak sjajnih rezultata koje je naša kompanija postigla u ovom delu regiona. To podrazumeva dalje jačanje operativne efikasnosti i egzekucije na terenu, razvoj odnosa sa distributerima i partnerima, osnaživanje zaposlenih i podršku lokalnim zajednicama. Poslujemo u vrlo dinamičnom okruženju, na tržištima koja su promenljiva i vremenu u kojem razvoj tehnologije sve više menja način poslovanja. Zato mislim da organizacija koja je okrenuta ka uspehu mora biti ona koja će evoluirati, biti spremna da promene integriše u strategiju i da gradi kulturu koja ne strepi od promena, već ih transformiše u prednost. To se ne može ostvariti bez zaposlenih i njihovog poverenja, jer oni iznutra podstiču i grade održivu konkurentsku prednost. Naše vrednosti, koje podrazumevaju da rastemo svaki dan, radimo ono što je ispravno i volimo naše potrošače i brendove, najbolje oslikavaju našu posvećenost da predvodimo industriju u kojoj poslujemo i budemo pokretači pozitivnih promena.

Stevan Vujošević, generalni direktor Adria regije – Mondelez International

  • Svedoci smo da čokolada na policama u radnjama u poslednjih nekoliko meseci beleži značajna poskupljenja. U kojoj meri uspevate da pomirite izazove sa kojima se kao kompanija suočavate?

Svesni smo ekonomskih pritisaka sa kojima se potrošači i dalje suočavaju. Upravo zato pažljivo i kontinuirano analiziramo tržište i pokušavamo da apsorbujemo troškove koliko god možemo. Povećanje cena uvek je poslednja opcija za našu kompaniju. Kao prehrambena kompanija, i dalje se suočavamo sa značajno većim ulaznim troškovima u našem lancu snabdevanja, pri čemu ključni sastojci za proizvodnju naših proizvoda dostižu rekordne cene, a troškovi energije, pakovanja i transporta, takođe, ostaju visoki. Kada je reč o ceni kakaoa, ona je dramatično porasla u poslednjih dvanaest meseci, dostigavši rekordne nivoe, a nestabilnost će, prema očekivanjima, ostati i u narednim mesecima. Ova kombinacija tržišnih faktora znači da naši proizvodi ostaju mnogo skuplji za proizvodnju nego što je to bilo ranije. Kada je neophodno, veoma pažljivo uzimamo u obzir i opciju povećanja cena ili prilagođavanje formata pakovanja, upravo da bismo potrošačima nastavili da pružamo brendove koje vole bez kompromisa o pitanju vrhunskog ukusa i kvaliteta koji očekuju. Kvalitet je u srcu naših brendova i njihovog nasleđa, zato odbijamo da pravimo kompromis sa njim. Istovremeno, nastavljamo da inoviramo u okviru našeg portfolija, vođeni upravo potrebama i promenama navika kod potrošača kada je u pitanju ishrana.

  • Pomenuli ste da nastavljate da inovirate u vaše kategorije i brendove. O kojim inovacijama je reč?

Ovog proleća, jedan od naših najpoznatijih brendova čokolade – Milka – hrabro je zakoračio u novu kategoriju upakovanog kroasana, nudeći potrošačima novo iskustvo uživanja u čokoladi. Na osnovu istraživanja i razvoja koje smo sproveli u prethodne tri godine, kreirali smo proizvod koji predstavlja pravu prekretnicu za kategoriju upakovanih kroasana i koji se, prema istraživanju Nielsen IQ Basesa (Rumunija, 2023), svrstava u top sedam odsto svih inovacija testiranih u poslednje četiri godine. Sve u vezi sa našim Milka kroasanom pažljivo je kreirano – od samog proizvoda, recepture i uklapanja u prepoznatljiv brend Milka, do dizajna, pakovanja, isticanja na policama i promocije. Dostupan je u dva ukusa, a sudeći po prvim reakcijama potrošača, na putu je da bude novi omiljeni proizvod u kategoriji upakovanih kroasana. Upravo kroz inovacije, prateći promene u ponašanjima potrošača i njihovim preferencijama, u mogućnosti smo da kroz naše brendove i kategorije ponudimo dodatnu vrednost, koju današnji potrošači cene i zbog koje nam ostaju verni.

  • Održivost je jedan od stubova poslovanja vaše kompanije. Kako je vi vidite i na koji način obezbeđujete da poslovni rast bude u skladu sa ciljevima održivosti?

Verujemo da je održivi uzgoj ključnih sastojaka naših proizvoda, kao što su kakao i pšenica, najvažniji za nastavak rasta i uspeh našeg poslovanja, za prosperitet i razvoj zajednica, ali i zaštitu same okoline gde se gaje ove sirovine. Prema našem poslednjem izveštaju Snacking Made Right za 2024. godinu, celokupna količina pšenice potrebne za proizvodnju naših biskvita u Evropi nastavlja da bude uzgajana prema našem Harmoni programu održivog uzgoja. Pokrenuli smo i Harmony Ambition 2030 – sveobuhvatni pristup i inicijativu koja ima cilj da doprinese ublažavanju klimatskih promena u okviru Harmony programa održivog uzgoja pšenice i očuva biodiverzitet, kao i da pruži podršku farmerima uključenim u program za prelazak na regenerativnu poljoprivrednu praksu. Kada je reč o kakaou, na putu smo da do kraja 2025. celokupan kakao koji koristimo za naše brendove čokolade bude iz našeg Cocoa Life održivog uzgoja kakaoa.

Istovremeno, na sveobuhvatan način se bavimo klimatskim promenama i načinima na koje možemo da zaštitimo našu planetu. Tokom prošle godine ostvarili smo 37 odsto smanjenja emisija ugljen-dioksida kroz naše proizvodne operacije, više od 50 odsto električne energije koja se koristi u našim proizvodnim pogonima dolazi iz obnovljivih izvora, dok je čak oko 96 odsto naše ambalaže dizajnirano da bude reciklabilno. Na lokalu, sprovodimo inicijative koje su primer da zajedničkim delovanjem, uključivanjem naših brendova, potrošača i partnera možemo ostvariti dugoročni pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu. To je naš put, od koga ne odstupamo. 

O Stevanu Vujoševiću

Stevan Vujošević je više od 15 godina zaposlen u kompaniji Mondelēz International. Posle završenih ekonomskih studija na Univerzitetu u Beogradu, karijeru započinje u KPMG-u, u industriji revizije i konsaltinga. Godine 2008, pridružuje se timu kompanije Mondelēz International, tadašnje Kraft Foods, a svoj rast unutar organizacije ostvario je kroz nekoliko ključnih uloga u različitim sektorima, poput finansija, biznis developmenta i prodaje. Pre preuzimanja funkcije generalnog direktora, Stevan je bio na poziciji direktora prodaje za centralnu Jadransku regiju, koju čine tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Albanije, Severne Makedonije i Kosova. Znanje koje poseduje, iskustvo na visokim pozicijama, kao i specifičan strateški pristup različitim tržištima, doprineli su ostvarivanju sjajnih rezultata u ovom delu regiona.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Stefan Jovanović / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE