Moda, muzika i donji veš: Indikatori recesije kao novi TikTok trend

Proteklih meseci na TikToku je postao popularan novi trend – indikator recesije (#recessionindicators). Korisnici društvenih mreža počeli su da primećuju sitnice koje nagoveštavaju da nam sledi ekonomska kriza. Tržište izgleda krajnje nesigurno usled tarifa, povećane nezaposlenosti i nesigurnog geopolitičkog položaja.

Minimalizam i korporativni stajling postali su popularni upravo zbog stanja u kome se nalazi ekonomija. Ovo ne znači da biznis moda nije postojala i ranije, ali ono što mnogi korisnici vide u trenutnom trendu jeste sugestija da je potrebno da se uozbiljimo i počnemo da tražimo posao. Nostalgija za dvehiljaditima, sa sve popularnijim trendovima iz tog perioda, još jedan je indikator nadolazeće krize. Mnogo je lakše obući se moderno, ako moda omogućava da izvadimo staru odeću iz ormana ili upotpunimo stajling odećom iz seknd henda.

Muzika je još jedan način na koji generacija Z tumači indikatore recesije. Najnoviji album Lejdi Gage  Mayhem naveo je korisnike TikToka da komentarišu kako USA ide ka ekonomskim previranjima zbog sličnosti albuma sa njenom muzikom iz perioda pre recesije. Noviji umetnici, poput Čapel Roan, takođe pokreću komentare o sličnosti njihove muzike s muzikom iz dvehiljaditih, pojačavajući ovu teoriju. Ovaj TikTok trend nije novina.

Kako su suknje i karmini povezani s krizom?

Ideja o tome da moda sugeriše finansijsko stanje nije nova; zapravo je nastala 1926. kada je ekonomista Džordž Tejlor osmislio indeks dužine ruba suknje. Teorija sugeriše da su suknje kraće tokom vremena finansijskog prosperiteta, a da postaju duže tokom recesije. Jedan razlog? Tokom ekonomskog buma, žene su verovatno sklonije kupovini luksuznih čarapa i žele da ih pokažu. Ovo je naravno važilo za početak 20. veka, ali i danas imamo slične teorije.

Jedna od najpopularnijih teorija za indikaciju recesije je indeks karmina. Ideja popularizovana dvehiljaditih zapravo je jednostavna – tokom ekonomskog pada potrošači će češće kupovati ono što nazivamo pristupačnim luksuzima. Ako nemate novca za novu haljinu ili cipele uvek se možete počastiti kupovinom karmina. Druga zanimljiva teorija je indeks prodaje muškog donjeg veša. Kada se muškarci nalaze u finansijski nesigurnoj situaciji prvo će štedeti na donjem vešu. Kada se ekonomija poboljša, muškarci su skloniji da kupe zamenu za stari veš.

Popularne Labubu lutkice mogu biti indikator po istom principu kao što je teorija karmina. Labubu lutke promovišu poznati, a njihove cene kreću se od 30 do 300 dolara. Široki cenovni rang čini ih pristupačnim luksuzom i govori nam da iako nemamo novca da letujemo ili kupimo kola, možemo još uvek da priuštimo nepotrepštinu koja nas čini delom trenda.

Zbogom, Labubu? Igračka koja je postala žrtva sopstvenog uspeha

Društvene mreže nisu dovoljan pokazatelj da li se nalazimo u periodu krize, ali time što uopšte tražimo znakove recesije jasno je da se nalazimo na nesigurnom tlu.

Izvor: BIZLife/Milena Pavlović

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE